Gezichtscreme en effecten op baardzone

scott

Stoppelbaard
Beste mensen, om me even kort voor te stellen. Ik ben 28 jaar, en ik doe reeds enkele maanden een poging om mijn baard voller te laten worden. Ik sport en leef relatief gezond.. Momenteel beperkt dit zich tot snor, sik en kin. Maar alles word steeds voller en ik zie 10tallen haren verschijnen op mijn wangen dus dit is al een goed teken.. Dit misschien ook omdat ik mij misschien beter leer verzorgen. Ik gebruik al een tijdje geen gezichtscreme's meer, vandaar deze vraag. Zou dit een nadelig effect hebben op de baardgroei? En zoja wat zijn de alternatieven voor droge huid? Heeft iemand ook ervaring met dermarollers?
 

Texman

Koning Baard
Ha Scott,
Welkom op dit leuke forum.
Een gezonde huid is altijd goed voor de baardgroei.
Als je nog geen baard hebt kan je dat bereiken door een goede reinigingslotion en gezichtscrème te gebruiken.
Zodra je een korte baard hebt kan je deze gaan verzorgen met baardshampoo en baardolie welke dan de gezichtscrème vervangt.
Je dient dan de baardolie goed in je huid te masseren. Wordt je baard langer dan kan je overstappen naar baardbalsem.
Laat eens wat foto's zien van je baard dan kunnen we je beter adviseren.
Succes Texman:)>
 

scott

Stoppelbaard
Ha Scott,
Welkom op dit leuke forum.
Een gezonde huid is altijd goed voor de baardgroei.
Als je nog geen baard hebt kan je dat bereiken door een goede reinigingslotion en gezichtscrème te gebruiken.
Zodra je een korte baard hebt kan je deze gaan verzorgen met baardshampoo en baardolie welke dan de gezichtscrème vervangt.
Je dient dan de baardolie goed in je huid te masseren. Wordt je baard langer dan kan je overstappen naar baardbalsem.
Laat eens wat foto's zien van je baard dan kunnen we je beter adviseren.
Succes Texman:)>

Dag Texman,
Ik gebruikte normaal gezichtscreme van nivea (for men) zonder alcohol.
Maar ik heb de indruk met hetgeen jij zegt dit geen nadelig effect heeft?
Of raden jullie andere lotoins aan? Ik zal dan eens een topic aanmaken bij baard laten groeien.
Maar voorlopig vind ik het nog te weinig om echt voor een baard te gaan of een topic te maken laat ons zeggen.. Daarom wil ik eerst wil ik nog wat progressie maken,
als ik mijn progressie maak die ik voor ogen heb. Dan weet ik voor mezelf dat een baard er misschien wel inzit voor mij..
Voorlopig trim ik de stukken die snel groeien de stukken die traag groeien zoals wangen laat ik voorlopig groeien. Dit is de eerste keer dat ik dit doe,
en ik zie een pak haartjes tevoorschijn komen.. Alleen zie je die niet op foto, of van ver.. En die groeien ook heel traag jammergenoeg..

Zou een dermaroller ook kunnen helpen in mijn geval? Naar het schijnt worden de haarzakjes dan extra gevoed (meer doorbloeding). Iemand hier ervaring mee?

Bedankt voor jullie reactie,
Groeten Scott
 

Texman

Koning Baard
Ha Scott,
De gezichtscrème van Nivea is geen probleem.
Er zijn van Nivea ook een reinigingsmelk en lotion die je na elkaar moet gebruiken.
Ik heb hier erg goede ervaringen mee. Echter zodra je een meer ontwikkelde baard hebt kan je deze producten ter plaatse van je baard niet meer gebruiken.Wel voor de rest van je gezicht. Dan wordt het tijd voor de baardolie en baardbalsem.
Ik weet wel wat een dermaroller is maar heb hier zelf geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen.
In zijn algemeenheid moet je weten dat bij veel mannen de baard ongelijkmatig uitgroeit en dat de groeisnelheid van de verschillende plekken van je baard ook erg kan verschillen. Eigenlijk moet je je baard 3 a 4 maanden de tijd geven om uit te groeien, dat is wat we hier op het forum adviseren.
In die tijd mag de delen die erg hard groeien wel bijwerken maar de delen die niet zo willen daar moet je vanaf blijven.
Na 4 maanden heb je dan een goed beeld van je baardgroei en kan je gaan nadenken over baardvorm die je mooi vind.
Succes Texman:)>
 

scott

Stoppelbaard
Welkom op het forum. @scott .
Miischien is het handig om eerst de zeer vele posts van de Baardforumleden eens door te nemen, zodat je erachter komt, dat Nivea-creme niet echt lekker in een baard smeert en dat het gebruik van een Dermaroller net zoveel effect zou hebben als bij het gebruik van een massagestaaf.

Bekijk bijlage 8284

Oke bedankt voor jullie reacties, z'on staafje zal ik hier wel ergens vinden :p
 
Banner image
Top