Geur gewenning

MaartenK

Baard
Inmiddels toch wat meer "onderzoek" gedaan naar de verdwijnende geuren. Ik heb hierover wat baardmannen gesproken die ruime ervaring hebben. En wat blijkt? Er zijn erbij die van mening zijn dat ook een verdwijnende geur juist prettig is. Men geeft aan dat bij het aanbrengen van de olie, balm of wax het juist prettig is als de geur in het begin stevig aanwezig is en dat het juist prettig is als deze na enige tijd verdwijnt. Waarbij men wel aangaf dat de geur toch aanwezig blijft, maar dan "diep" in de baard.

A.h.v. dit laatste heb ik wat onderzoek willen doen. En dat is niet makkelijk! Opgetogen een verdwijnende baard geur olie aangebracht en hiermee op pad gegaan. Maar ja, om de test te kunnen uitvoeren of de geur nog aanwezig is "diep" in de baard heb je proefkonijnen nodig die willen ruiken natuurlijk. En daar zat hem het probleem. Kijk bij vrouw of aanverwante vriendin is de vraag "wil je even aan mijn baard ruiken" nog acceptabel. Maar bij vreemde vrouwen (want aan mannen ga, ik althans, dat helemaal niet vragen) wordt dit een zeer complex probleem. Vraag aan een willekeurige dame of zij even aan je baard wil ruiken... een aangifte ligt op de loer! Zelfs bij mijn eigen dochter kreeg ik de verbijsterende uitroep JEEIIKKSSS!

Dus helaas een breed onderzoek is het niet geworden. Maar inderdaad geeft mijn vrouw aan dat bij de verdwijnende geuren er toch in de baard weldegelijk nog wat te ruiken valt.

Hmmm, dit is toch wel een vreemde post geworden.. :):):)
 
Banner image
Top