Gestylde snorren

Tycho

Stoppelbaard
Bij de New York Barberhop vertelde de barbier dat hij gewoon gel (Layrite) gebruikte om zo een krulsnor te krijgen. Hij noemde het ook " valsspelen". In de zomer was het volgens hem toch te warm waardoor wax nooit een zodanige hold kan geven. Ik heb daar ook een pot layrite gekocht en het is echt een mega verschil met wax, want een krulsnor met wax lukt mij echt niet.
 

GlennBG

Volle Baard
Heb het ook niet echt op een losstaande snor. Duidelijke snor in combinatie met een fikse baard, dat dan weer wel. Ben nu redelijk tevreden met mijn huidige resultaat..
Heb een foto bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    382,7 KB · Weergaven: 165

Hans

Zware baard
Oerbaard
Zo heeft ieder zijn (of haar) voorkeur, ik hou ook van de combinatie maar
ieder soort gezichtsbeharing heeft wel wat vind ik (Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik heb ook barbiers gezien die de baard met hairspray in model houden. Alles kan dus haha...
 

Almer

Baard
Snorrenwax is bij mij uitgelopen op een mislukking, kneiterhard spul wat weer zo zacht wordt dat ik het niet zie gebeuren met een paar schraapsels. Gebruik het eigenlijk alleen om de hele eigenwijze haren in de snor vast te "plakken".

Wat ik wel hier en daar meekrijg is een pommade gebruiken als reuzel rood/groen en dat dit ook goed werkt

Maar ook krultangen en dat soort werk moet het prima doen
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Aangezien ik bezig ben ook maar eens mijn snor wat langer te laten groeien heb ik gisteren snorrenwax besteld.

Er was laatst ook ergens een topic waar het over snorren in combinatie met eten ging. Daar krijg ik namelijk steeds meer problemen mee.
Laatst was ik lekker pannenkoeken met veel stroop aan het eten, maar at ik bij elke hap de helft van mijn snor op.. :confused:
Ik ga niet voor een @Hans snor, maar ik vind mijn lengte nu al een stuk mooier dan hoe ik het eerst had.

Ben in ieder geval benieuwd hoe de snorrenwax mij gaat bevallen. Weer een heel nieuw iets, dus vind het wel leuk! (Y)

Ik ben momenteel op het werk, maar hoorde net dat het pakje al was bezorgd.. :D er zit ook een nieuw olietje bij.. :)>:p
 
Ik vind die handlebar stashes ruig. Staat natuurlijk niet op elke gezicht of type gezichtsbeharing.

Die van GlennBG vind ik wel meesterlijk. Mooie lange baard met een redelijke snor die niet dun is gedraaid.

Moet trouwens zeggen dat ik maar weinig mensen met zo'n 'hipster' snor zie lopen. Ik zie voornamelijk veel 'hipster' baarden.

Afijn, je moet elkaars stijl wel respecteren. Des te meer ik dat heb geleerd toen ik me eigen snorretje ging krullen met wax.

Je merkt toch aan de mensen dat ze anders naar je kijken. En de meningen zijn heel erg verdeeld maar wel tot het uiterste. Of ze vinden het niks of ze vinden het juist leuk. Onverschillige reacties heb ik nog niet gehoord.
Ook ben ik me meer gaan realiseren dat het mij geen ene bal uitmaakt hoe iemand mij vindt uitzien.
Ik draag het omdat ik het zelf mooi of leuk vind.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 

Mrgourmet

Baard
Ik deed een poging tot handlebar, maar werd meer een HANDLE MATJE (ik trimde het helemaal verkeerd, midden kort, zijkanten erg lang)
Ik ben opnieuw begonnen, en ik vroeg me af welke wax of gel er goed voor is.
Omdat ik echt een gevoelige huid heb en snel uitslag krijg van 'gewone' wax (denk door de alcohol die erin zit?)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben opnieuw begonnen, en ik vroeg me af welke wax of gel er goed voor is.
Omdat ik echt een gevoelige huid heb en snel uitslag krijg van 'gewone' wax (denk door de alcohol die erin zit?)
Helft kokosolie en helft bijenwas verwarmen en mengen. Zelf een geurtje met etherische olie toevoegen, dat je lekker vind ruiken. Af laten koelen in een blikje. Dan heb je een volledig biologische wax voor de gevoelige huid, zonder chemische bestanddelen.
 
Sommige gebruiken speciale snorrenwax, sommige gebruiken het oude hongaarse snorrenwax, sommige gebruiken 'high hold' haar-pomades op waterbasis. Ook heb ik gehoord dat mensen wel eens Glued Extreme Freeze gel gebruiken van Got2B.

Elk van zijn eigen soort heeft zo zijn voor- en nadelen. Het is maar net wat je prefereert en hoe je je snor wilt stijlen.

Ik weet niet wat voor soort wax (haar wax, zo ja? welke precies?) je gebruikt. En het uitslag kan liggen aan parfum-allergie en eventueel vele andere soorten chemische ingredienten die vaak in haar-waxen/ pomades zitten.

Ik zou zeggen, als je haar wax/ pomade wilt gebruiken voor je snor. Doe het dan alleen in de tips van je handlebars en niet in het gedeelte boven je lippen. Daar waar het in contact komt met het huid boven je lippen.
 

HBER

Stoppelbaard
Wat bij mij het beste helpt is eerst wat baard-balsam in de snor en daarna de moustache-wax van DGSC. Maar ook dan moet ik het nog een paar keer per dag even bijwerken (snorrenkammetje) en de haartjes die nog niet helemaal op lengte zijn weer "vastplakken".
Ik kan me voorstellen dat het van de zomer niet zo'n vaste hold geeft; ik heb nu soms al de indruk dat bij het drinken van hete koffie of thee de boel 'smelt".
 
Mooie snor, HBER!!!

Door eerst het baardbalsem er in te doen en vervolgens een snorrenwax, doe je in wezen niet veel anders dan verdunnen van het snorrenwax.

De expedition strenght van capt. fawcett is echt het hardste en taaiste snorrenwax die ik ken. En gaat er verdomde moeilijk in! Daar kun je zelfs DGSC nog vóór gebruiken omdat die Exp.strength te taai is om direct aan te brengen.

Zelfs heet maken met een fohn heeft weinig zin, want zodra je wat product eruit schraapt en uitsmeert over je vingers, wordt het al super taai vanwege je, relatief gezien, koude vingers.

Maar DGSC is inderdaad een zachte snorrenwax! Vind hem overigens wel heel fijn.
 

Mrgourmet

Baard
Iemand die gewoon Bijenwas & Sheabutter heeft gemix? ervaringen?
Wil vd week gaan proberen. maar als een potje wax kopen makkelijker is dan doe ik dat
over weekje of 2 a 3 is m' n snor 'lang'genoeg om te stylen :D
 

krulsnor

Stoppelbaard
Als je echt goed houdende snor wilt hebben raad ik je Layrite Super Hold aan, Deze blijft echt goed zitten vooral als je maar een kleinere (krul)snor wilt.
 
Banner image
Top