Dutchbeards

Gespot: De Tuinen Baardolie

Discussie in 'Verzorgingsproducten en ervaringen' gestart door zenn, 2 apr 2017.

1. Jerry1980

Jerry1980 Baard

gister een flesje van mijn buurvrouw gekregen, die werkt bij de tuinen. nu dus pas 1x gebruikt. olie trekt inderdaad goed in en de baard voelt een stuk zachter, enige minpunt vond ik inderdaad de lucht. had het idee me kop in een bak met zaagsel te hebben gestort. daar in tegen is het wel een geur die blijft hangen. de baardolie van mijn baard vind ik al snel verdwijnen. blijf deze olie voorlopig even gebruiken en kijken of mijn menig nog veranderd.

Chavi vindt dit leuk.
  2. zenn

zenn Volle Baard

De feel van de olie doet me denken aan die van Percy Nobleman Conditioning Oil. De geur van de olie ben 'k ook niet over te spreken, doet me denken aan een wc-blokje uit de kroeg (no offense patchouli men). Tevens vindt 'k de verpakking matig, maar dit komt door de dop; onhandig met doseren. Nu ff kijken hoe de olie zich de rest van de dag houdt... :)

Laatst bewerkt: 12 apr 2017
  3. Pim

Pim Baard

Na een paar dagen kom ik tot de persoonlijke conclusie dat ik niet gecharmeerd ben van de lucht. Dat werd ook al gedeeld in de bovenstaande posts. Ik vind het na gebruik toch te overheersend, terwijl ik bv de Proraso olie een veel zachtere geur vind hebben. Blijft persoonlijk, maar de twee flesjes zal ik voorlopig opbergen.

Mijn vriendin heeft al een paar keer baardolie van By My Beard gekocht voor 1 pound in Engeland. Goede olie en een heel subtiel neutraal luchtje. Zelfs voor veganisten geschikt. Een bewijs dat je je niet verl hoeft te betalen voor een goede olie.

Bijgevoegde bestanden:

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  4. Pim

Pim Baard

Ter correctie:

Een bewijs dat je niet veel geld hoeft te betalen voor een goede olie.

Edd en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  5. GlennBG

GlennBG Volle Baard

ook aangeschaft vandaag, lekkere olie en twee voor de prijs van een!

ProfessorMelchior en Pim vinden dit leuk.
  6. TheoT

TheoT Baard

Vandaag ook twee gekregen.......ben benieuwd!

ProfessorMelchior en GlennBG vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. zenn

zenn Volle Baard

Om even terug te komen op mijn vorige post; bijna 2 weken geleden ondertussen, non stop gebruik. De olie doet z'n werk goed; haren gaan gemakkelijk plat liggen, is ietswat vet (baard glimt in de zon), en wordt beduidend zachter. Maar alleen over de geur ben 'k nog steeds niet te spreken, desondanks prima spul! :)>(Y)

Laatst bewerkt: 25 apr 2017
  8. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Ik ben precies dezelfde mening, als @zenn toegedaan.
    Voeg enkele druppels etherische geur-olie toe (pepermunt of sinaasappel of lavendel of limoen of enzovoort) en het is een goede baardolie voor een leuke prijs.
    Zelf gebruik ik het als "nacht-baardolie".

TheoT, Jerry1980 en zenn vinden dit leuk.
  9. Jerry1980

Jerry1980 Baard

ik gebruik het ook soms als nachtolie omdat ik de geur echt niet te hachelen vind, maar goed val meestal snel in slaap en dan merk je er niks meer van. het flesje gratis gekregen van een buurvrouw die bij de tuinen werkt om te proberen dus als ik het echt zat ben gaat ie in het ronde archief.

ProfessorMelchior vindt dit leuk.
  10. drummer

drummer Baard

Ik heb de olie ook gekocht, nu tweede fles voor een euro. Ikzelf vind de geur allesbehalve vervelend. Zo zie (of: zo ruik) je dus maar: smaken verschillen.
    Inderdaad is het met deze fles wat minder handig doseren. Dit heb ik opgelost door een leeg pipetflesje van een ander merk baardolie te vullen met deze olie.

zenn en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  11. MichelC

MichelC Baard

Ik heb twee weken terug deze baardolie ook gekocht. Ik gebruik ong. 6 drupjes en lekker inmasseren. Vind de geur zeker iet vervelend (smaken/geuren verschillen). Eerder nooit gebruikt, nu gebruik ik het toch zeker twee keer per dag.

Dat overgieten in een ander flesje met een pipetje ga ik ook doen. Wellicht iets handiger doseren.

12. Mat

Mat Stoppelbaard

Ik gebruik deze olie nu ook sinds een week. (Ook van de 2=1 actie!)
    Heb er zelf nog 10 druppels eucalyptus olie bij gedaan en voldoet prima bij 2 x daags gebruik van 8 druppels.
    De lege pipet flesjes verkopen ze ook bij de Tuinen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

13. Bkire

Bkire Stoppelbaard

Begonnen met de baardolie van het kruidvat :eek:
    Vervolgens de baardolie van de Tuinen maar gekocht, wat een verschil! Waar de baardolie van het kruidvat veredeld water lijkt, is de olie van de tuinen voldoende 'vet'. Een sterke prijs/kwaliteit verhouding. Zelf heb ik ook nog barbam baardolie (Dark), fijn maar (te) duur en voel me net een kaneelstok :D:D

Texman en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  14. Boss

Boss Baard

Er is nu ook weer een actie bij Holland & Barrett.
    Sommige producten de 2e gratis en andere het 2e product voor €1.
    Zojuist ook een bestelling geplaatst :)

Doe allen je voordeel ermee!

Greets,

Boss

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 29 dec 2018
  15. Laurent1965

Laurent1965 Baard

Vandaag voor het eerst deze olie gekocht, bleek voor de helft van de prijs, 2 voor 10 Euro dus.
    Ben benieuwd.

Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  16. Yainderidoo

Yainderidoo Zware baard

Ik gebruik het regelmatig ter afwisseling van de andere spulletjes met sterkere geuren. Volgens mij heb ik er een paar drupjes Ylang Ylang bij gedaan....past goed bij de Patchouli die er in zit (op het flesje vermeld als Pogostemon Cablin (Guang Huo Xiang in het Chinees :D) )

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  17. Laurent1965

Laurent1965 Baard

Na een paar dagen heb ik de baardolie van Holland & B goedgekeurd!
    Prima spul, voelt goed, ruikt goed!
    Was voor de helft vd prijs (€5,-) ivm oud etiket, waarop nog "de tuinen" staat.

ProfessorMelchior, Yainderidoo en Texman vinden dit leuk.
  18. Hartenheer

Hartenheer Volle Baard

Vaak hebben ze ook 1+1 gratis.
    Dat scheelt ook een hoop in je portemonnee.

Laurent1965, ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina