Gegroet

Brumratt

Baard
Dag mensen,

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en dacht dat ik misschien wel eens wat zou willen posten, een vraag of zelfs een advies? Je weet het niet... zodoende heb ik dus eindelijk een account aangemaakt.

Ik ben 28 jaar oud. Woon in gelderland. En laat ongeveer 2 jaar mn baard staan nu. Ik ga zo nu en dan naar de barbier zodoende is mijn baard nu een cm of 5/7. Ondanks de vele producten krult mijn baard enorm dus wil ik wat meer lengte nu sparen om te kijken of dit dan minder wordt.

Aangezien ik al een tijdje meelees hier kan ik zeggen dat ik me prima vermaak met het leesvoer wat jullie online gooien.
En de tricks en tips erg kan waarderen,ook de recenties van producten vind ik top.
Zelf houd ik erg van de grave before shave producten al moet ik er gelijk bij zeggen omdat ik hun producten fijn vind ik niet echt de noodzaak zie om andere producten te proberen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Zo vanaf nu kunnen jullie ook van mij reacties) lees vragen verwachten.

Beard on.
 

Texman

Koning Baard
Dag mensen,
Ondanks de vele producten krult mijn baard enorm dus wil ik wat meer lengte nu sparen om te kijken of dit dan minder wordt.
Ha @Brumratt ,
Welkom op dit leuke forum.
Je heb al een hele mooie baard(Y)(Y)(Y).
Op je foto kan ik niet goed zien hoe erg je baard krult maar er is wel iets aan te doen hoewel je het er niet 100% uitkrijgt.
Een krullende baard met slagen heeft meer lengte nodig om mooi te vallen. Heb je eenmaal je juiste lengte dan is een krullende baard juist heel mooi .
Ik heb ook een baard met slagen en krullen. Als ik mijn baard gewassen of gespoeld heb dan maak ik hem handdoek droog en masseer baardbalsum in mijn baard en huid onder de baard. Daarna gebruik ik Grooming Tonic van Reuzel. Dit breng ik voorzichtig aan op de buitenkant van mijn baard. Daarna kam ik het geheel goed door mijn baard. Nu komt de truc, ik breng mijn baard in shape met een föhn en een rolborstel . Met de rolborstel kan je de haren oppakken en wat strak trekken. Met de warmte van de föhn fixeer je dan de vorm van het haar. Het vergt wel enige oefening maar het is de moeite waard om dat je baard daardoor heel mooi zit.
Op het internet vind je filmpjes hierover waar ze laten zien hoe je dat moet doen.
Let op, je moet de föhn op een niet te hete stand gebruiken omdat dat slecht is voor je haar. Boven dien zit je erg dicht op je huid en dat is ook niet goed.
De producten die je gebruikt zijn prima en kan je gewoon blijven gebruiken. En klein flesje Grooming Tonic er bij en je kan voorlopig vooruit.
De grooming tonic is eigenlijk bedoeld voor het hoofdhaar maar werk ook prima voor je baard.
Succes Texman:)>
 

Brumratt

Baard
Beste Texman,

Allereerst staat de grooming tonic van reuzel hier gewoon in de kast ! En meen ik deze tip al eens gelezen te hebben op het forum.
Dus ik kan zo beginnen.

Nu zie ik ook dat ik het een beetje raar geformuleerd heb en lijkt het of ik mijn krullende haren persee stijler wil hebben.
Dit is echter niet het geval en vind ik zoals jij ook al aangaf die "slagen" zeker wel mooi.
Alleen lijkt mijn baard wat korter alsdat hij in werkelijkheid is. Wat dan weer opgelost kan worden door niet naar de barbier te gaan, of hem van mn baard af te laten blijven. Ik voeg een foto toe zodat je mn krullen kan zien. Dit is met alleen olie. Meestal gebruik ik eerst olie na het douchen en daarna balsem of wax.

Zowiezo bedankt voor de tip. En de complimenten over mijn baard.
 

Bijlagen

  • 20181208_143404.jpg
    2 MB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha Brumratt,
De tip over de grooming tonic van reuzel heb ik al meer gegeven misschien heb dat gelezen.
Ik zie op de foto een prima baard waar niets mis mee is.
Je hebt inderdaad krullen in je baard en zoals ik al zij wordt dat erg mooi als je baard wat langer is.
Als je baardbalsem gebruikt en die ook goed in je huid masseert hoef je eigenlijk geen baardolie te gebruiken.
De baardolie is eigenlijk bedoelt voor de korte baard. Voor de middellange baard is de balsem weer ideaal om je baard en de huid eronder te verzorgen
De baardbalsem geeft een lichte hold wat weer ideaal is voor het in vorm brengen van de baard. Alleen bij lange baarden die moeilijk in bedwang zijn te krijgen zou ik baardwax aanbevelen. Je mag natuurlijk naar de barbier gaan als je denkt dat je baard wat wild aan het worden is. Je moet echter heel goed aangeven wat je wil en nog belangrijker wat je niet wil. In hun enthousiasme willen ze wel eens te veel weghalen en de halslijn te hoog zetten wat echt geen gezicht is.
Wat je wel zelf kan doen is het schoon houden van je wangen en je hals dit voorkomt een zwerverslook en laat je baard veel beter tot zijn recht komen.
Veel succes Texman:)>
 

Brumratt

Baard
Dat zal ik dan maar is aanhouden. Ik gebruik mn olie vooral voor de geur bij mn geurloze wax. Maar ik zal voortaan eerst de wax doen en dan de olie.
Balsem gebruik ik het meest vanwege de hold. En ik vind het ook fijner dan de olie.

Dank voor de tips beide.
 
Banner image
Top