Geen idee wat voor model baard.

Strehlsan

Stoppelbaard
Goedemorgen beste leden wat een fijn forum is dit! Ik zal me even voorstellen ik ben Daniël 41 jaar. 3 maand geleden de knoop doorgehakt en besloten om nu eens door te zetten en de trimmer weg te leggen en de baard te laten groeien, het resultaat is al behoorlijk. Nu ben ik natuurlijk aan het kijken wat voor model ik zou willen maar daar kom ik niet echt uit. Ook de gang naar de barbier is en ding er zijn er zooo veel maar welke is goed? Hebben jullie een aanbeveling in de buurt van Nieuwe Pekela ( oost Groningen). Ik zal ook even wat foto's uploaden met de huidige baard. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Fijne dag.
 

Bijlagen

  • IMG_20210301_082657.jpg
    IMG_20210301_082657.jpg
    2 MB · Weergaven: 103
  • IMG_20210301_082627.jpg
    IMG_20210301_082627.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 99
  • IMG_20210301_082616.jpg
    IMG_20210301_082616.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 96
  • IMG_20210301_082810__01.jpg
    IMG_20210301_082810__01.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 92

Texman

Koning Baard
Ha @Strehlsan ,
Welkom op ons leuke forum.
Je hebt in 3 maanden een mooie baard laten groeien (Y)(Y)(Y).
Je hebt een sterke baardgroei maar wat mij betreft hoef je nu nog niet naar de barbier tenzij je zelf niet aan je baard durft te knippen/trimmen.
Ik denk dat een mooie volle baard het beste bij je past waarbij het accent op het front van je baard moet liggen.
Je hebt een ovaal tot rond gezicht en dit wordt erg versterkt als de zijkanten van je baard te dik worden.
Ik zou de wangen en de hals schoon gaan houden waarbij je de halslijn zo laag mogelijk moet houden en de wanglijn zo hoog mogelijk.
Je baard komt zo nog beter tot zijn recht. Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Als je dit niet zelf kan zou ik dit aan de barbier vragen maar benadruk dat de lijnen van je baard strak moeten zijn en dat de halslijn zo laag mogelijk moet houden en de wanglijn zo hoog mogelijk. Uit diverse verhalen hier en uit eigen ervaring weet ik dat het op dit punt nogal eens fout gaat.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte,
Texman :)>

IMG_20210301_082627.jpg
 

Strehlsan

Stoppelbaard
Ha @Strehlsan ,
Welkom op ons leuke forum.
Je hebt in 3 maanden een mooie baard laten groeien (Y)(Y)(Y).
Je hebt een sterke baardgroei maar wat mij betreft hoef je nu nog niet naar de barbier tenzij je zelf niet aan je baard durft te knippen/trimmen.
Ik denk dat een mooie volle baard het beste bij je past waarbij het accent op het front van je baard moet liggen.
Je hebt een ovaal tot rond gezicht en dit wordt erg versterkt als de zijkanten van je baard te dik worden.
Ik zou de wangen en de hals schoon gaan houden waarbij je de halslijn zo laag mogelijk moet houden en de wanglijn zo hoog mogelijk.
Je baard komt zo nog beter tot zijn recht. Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Als je dit niet zelf kan zou ik dit aan de barbier vragen maar benadruk dat de lijnen van je baard strak moeten zijn en dat de halslijn zo laag mogelijk moet houden en de wanglijn zo hoog mogelijk. Uit diverse verhalen hier en uit eigen ervaring weet ik dat het op dit punt nogal eens fout gaat.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte,
Texman :)>

Bekijk bijlage 18747
Hey wat een toffe reactie! Ik heb het wel eens geprobeerd om zelf bij te werken maar dat ging niet zo best daarom ben ik wat voorzichtiger geworden het lijkt me daarom toch veiliger om het te laten doen. Maar ja er zijn zo veel barbiers dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Helaas doet mijn reguliere kapper geen baarden verzorgen. Gelukkig kan ik woensdag in elk geval voor mijn haren heen zal haar eens vragen of zij nog iemand weet. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Wat een goeie baard man! Dit is het resultaat van 3 maanden? Na deze fase mag je het wel in model brengen, of zelf of bij de barber. Persoonlijk vind ik dat je je baard wel zelf moet kunnen. Is niet zo moeilijk en oefening baart kunst ;)
 

Macx

Baardaap
Hoi @Strehlsan , We zijn nu 10 maanden verder en ik vind het wel zo netjes dat je ons wel iets mag laten zien of iets laten horen hoe het is gegaan, Texman doet moeite om je een goed advies te geven zelfs met een voorbeeld foto en daarna hoor ik niks meer. Zo jammer hé. Kom laat zien wat het resultaat is geworden.
 

Texman

Koning Baard
Gaat helaas wel vaker zo maar ik oordeel niet te snel want er kan een goede reden voor zijn.
Ik heb al vaker gezien dat mensen een tijdje weg zijn en dan weer terug komen.
 

Macx

Baardaap
Gaat helaas wel vaker zo maar ik oordeel niet te snel want er kan een goede reden voor zijn.
Ik heb al vaker gezien dat mensen een tijdje weg zijn en dan weer terug komen.

Ik begrijp je standpunt maar voor ons lezers en het geldt vast ook voor jou, we willen wel graag het eindresultaat mee maken, ik hou niet van een abrupt stoppen door degene waar het over gaat. Is gewoon niet respectvol, althans dat vind ik. Maar ik merk wel dat het best veel voorkomt en ik zal daarom hier op zoiets niet meer reageren want daar schiet niemand iets mee op, en dat het ook voor diegene dan een reden kan zijn om helemaal niet meer te reageren. Maar ik moest het gewoon ff kwijt, want je hoort gewoon netjes afscheid te nemen en iedereen te bedanken voor al hun bemoedigende reacties en vooral jij verdient dat Texman. Want ik weet zeker dat dit forum heel erg nuttig is en veel steun biedt aan ons beginnende baardmannen. Ik wens je nog een fijn weekend en wijze woorden en tot de volgende update. Wat vind je trouwens van m'n kortere kapsel?, baard komt nu beter uit en hij groeit gestaag door, ik zie zelfs nog wat blonde haren in de snor hier en daar, dus hij is niet geheel licht grijs.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik begrijp je standpunt maar voor ons lezers en het geldt vast ook voor jou, we willen wel graag het eindresultaat mee maken, ik hou niet van een abrupt stoppen door degene waar het over gaat. Is gewoon niet respectvol, althans dat vind ik. Maar ik merk wel dat het best veel voorkomt en ik zal daarom hier op zoiets niet meer reageren want daar schiet niemand iets mee op, en dat het ook voor diegene dan een reden kan zijn om helemaal niet meer te reageren. Maar ik moest het gewoon ff kwijt, want je hoort gewoon netjes afscheid te nemen en iedereen te bedanken voor al hun bemoedigende reacties en vooral jij verdient dat Texman. Want ik weet zeker dat dit forum heel erg nuttig is en veel steun biedt aan ons beginnende baardmannen. Ik wens je nog een fijn weekend en wijze woorden en tot de volgende update. Wat vind je trouwens van m'n kortere kapsel?, baard komt nu beter uit en hij groeit gestaag door, ik zie zelfs nog wat blonde haren in de snor hier en daar, dus hij is niet geheel licht grijs.
Bedankt voor je reactie ik heb dat gevoel ook wel eens :).
Ik heb een mooie foto voor je gevonden die heb ik geplaatst in het topic "toon de favoriete baard".
 
Banner image
Top