Foliumzuur...

WTRebel

Baard
Hallo baardmannen,

Een maat van me is ook zijn baard aan het laten groeien (goeie baardgroei overgens) maar hij heeft nu foliumzuur pillen besteld omdat hij van iemand heeft gehoord dat dit helpt voor je baard (iets met je bloedcellen ofzo)

Ik geloof hiet niet in en denk ook dat het niet goed kan zijn om zomaar pillen te gaan nemen dus heb hem dat ook gezegd.

Iemand die hier meer van dat spul weet en of het gevaarlijk is ?

Gr :)>
 

TijtheMan

Baard
Foliumzuur: Beter bekend onder vitamine B11 (of B9 afhankelijk van het land waar je woont)

Komt voor in: spinazie, spruiten, broccoli, kool, asperge, citrusvruchten, gist, lever, nier

Mensen met bloedarmoede worden dergelijke pillen "voorgeschreven" om dit te ondersteunen. Of je baard er beter/meer van gaat groeien kan ik niet ontkennen of bevestigen, maar op persoonlijk noot denk ik dat de baarddans uitvoeren tijdens volle maan in je adamskostuum net zoveel helpt. Daartegenover staat dan weer wel dat het zeker geen kwaad kan om dergelijke pillen tot je te nemen. Hoewel.... Er bestaat daardoor wel een verhoogd "Ik stik in een pil" risico. Dus theoretisch gezien is de kans tot overlijden erdoor wel hoger. Om een lang verhaal uit te breiden: Ik denk dan ook weer dat de kans op stikken in een foliumzuur pil ongeveer net zo groot is als het winnen van de staatsloterij waarvoor je geen lot hebt gekocht. Hoogstens een mogelijkheid tot nominatie voor een Darwin Award. Hoewel daar dan ook weer strenge regels aan verbonden zijn.

Tot zover mijn bijdrage.

PS: Bronvermelding - https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/foliumzuur.aspx
 
Laatst bewerkt:

WTRebel

Baard
Foliumzuur: Beter bekend onder vitamine B11 (of B9 afhankelijk van het land waar je woont)

Komt voor in: spinazie, spruiten, broccoli, kool, asperge, citrusvruchten, gist, lever, nier

Mensen met bloedarmoede worden dergelijke pillen "voorgeschreven" om dit te ondersteunen. Of je baard er beter/meer van gaat groeien kan ik niet ontkennen of bevestigen, maar op persoonlijk noot denk ik dat de baarddans uitvoeren tijdens volle maan in je adamskostuum net zoveel helpt. Daartegenover staat dan weer wel dat het zeker geen kwaad kan om dergelijke pillen tot je te nemen. Hoewel.... Er bestaat daardoor wel een verhoogd "Ik stik in een pil" risico. Dus theoretisch gezien is de kans tot overlijden erdoor wel hoger. Om een lang verhaal uit te breiden: Ik denk dan ook weer dat de kans op stikken in een foliumzuur pil ongeveer net zo groot is als het winnen van de staatsloterij waarvoor je geen lot hebt gekocht. Hoogstens een mogelijkheid tot nominatie voor een Darwin Award. Hoewel daar dan ook weer strenge regels aan verbonden zijn.

Tot zover mijn bijdrage.

PS: Bronvermelding - https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/foliumzuur.aspx
Geweldig !:D:D:p
 

Ronnie

Baard
Foliumzuur: Beter bekend onder vitamine B11 (of B9 afhankelijk van het land waar je woont)

Komt voor in: spinazie, spruiten, broccoli, kool, asperge, citrusvruchten, gist, lever, nier

Mensen met bloedarmoede worden dergelijke pillen "voorgeschreven" om dit te ondersteunen. Of je baard er beter/meer van gaat groeien kan ik niet ontkennen of bevestigen, maar op persoonlijk noot denk ik dat de baarddans uitvoeren tijdens volle maan in je adamskostuum net zoveel helpt. Daartegenover staat dan weer wel dat het zeker geen kwaad kan om dergelijke pillen tot je te nemen. Hoewel.... Er bestaat daardoor wel een verhoogd "Ik stik in een pil" risico. Dus theoretisch gezien is de kans tot overlijden erdoor wel hoger. Om een lang verhaal uit te breiden: Ik denk dan ook weer dat de kans op stikken in een foliumzuur pil ongeveer net zo groot is als het winnen van de staatsloterij waarvoor je geen lot hebt gekocht. Hoogstens een mogelijkheid tot nominatie voor een Darwin Award. Hoewel daar dan ook weer strenge regels aan verbonden zijn.

Tot zover mijn bijdrage.

PS: Bronvermelding - https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/foliumzuur.aspx
:p:D:p
 

Texman

Koning Baard
Het "Voeding centrum" schrijft het volgende over foliumzuur.
Teveel foliumzuur
Er zijn geen aanwijzingen dat te veel foliumzuur uit de voeding schadelijk is. Dat is wel het geval voor het foliumzuur (PMG) dat in tabletten zit. Een hoge inname van PMG kan namelijk het opsporen van een vitamine B12-tekort moeilijker maken.

Mijn advies,
Als je gezond bent is het niet nodig om extra vitamines in de vorm van supplementen te gebruiken.
Wat wel belangrijk is, dat je gezond eet waardoor er geen vitaminetekorten ontstaan.
Kijk ook eens op http://www.bestebaardtrimmer.nl/zo-baardgroei-stimuleren/
Ik denk dat je hier meer aan hebt. Alleen ben ik het niet eens wat er geschreven wordt over Minoxidil. Niet gaan gebruiken :eek:.
 

WTRebel

Baard
Het "Voeding centrum" schrijft het volgende over foliumzuur.
Teveel foliumzuur
Er zijn geen aanwijzingen dat te veel foliumzuur uit de voeding schadelijk is. Dat is wel het geval voor het foliumzuur (PMG) dat in tabletten zit. Een hoge inname van PMG kan namelijk het opsporen van een vitamine B12-tekort moeilijker maken.

Mijn advies,
Als je gezond bent is het niet nodig om extra vitamines in de vorm van supplementen te gebruiken.
Wat wel belangrijk is, dat je gezond eet waardoor er geen vitaminetekorten ontstaan.
Kijk ook eens op http://www.bestebaardtrimmer.nl/zo-baardgroei-stimuleren/
Ik denk dat je hier meer aan hebt. Alleen ben ik het niet eens wat er geschreven wordt over Minoxidil. Niet gaan gebruiken :eek:.
Ja ik hou het ook bij een voedingsschema (wat trouwens ook niet alles is).

Ik had al gewaarschuwd dat hij zijn geld dan beter kan weggooien want hij heeft al een uitstekende baardgroei vind ik zelf maargoed.

Dankje voor de info allemaal ik zal het hem is laten lezen dan kan hij het zien van echte baardmannen !:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gewoon gezond eten, sporten, etc en bedenk, dat sommige vitamines "stapelbaar" zijn, wat wil zeggen, dat het lichaam de niet verbruikte vitamines opslaat, waardoor er een overschot kan ontstaan, dat tot dezelfde lichamelijke problemen lijdt, als een tekort aan deze vitamines.
 
Banner image
Top