Films

Texman

Koning Baard
Klopt want mijn oude versterker, tuner en cd-speler zijn nog prima. Ik heb ze wel eens open gemaakt om het stof eruit te halen en de lens van de CD-lazer schoon te maken. De cassettedeck heeft waarschijnlijk nieuwe snaartjes nodig.
De luidsprekers is een ander verhaal die staan soms aardig te resoneren wat ik dan verhelp door een tikje tegen de speaker te geven.
Ik denk dat ze gereviseerd moeten worden maar ik weet niet of dit nog mogelijk is. Het zijn hele grote speakers van B&W van zo'n 40 jaar oud.
Er komt nog wel altijd een zeer mooi geluid uit.
 
  • Like
Reactions: Jeb

Jeb

Baard
Klopt want mijn oude versterker, tuner en cd-speler zijn nog prima. Ik heb ze wel eens open gemaakt om het stof eruit te halen en de lens van de CD-lazer schoon te maken. De cassettedeck heeft waarschijnlijk nieuwe snaartjes nodig.
De luidsprekers is een ander verhaal die staan soms aardig te resoneren wat ik dan verhelp door een tikje tegen de speaker te geven.
Ik denk dat ze gereviseerd moeten worden maar ik weet niet of dit nog mogelijk is. Het zijn hele grote speakers van B&W van zo'n 40 jaar oud.
Er komt nog wel altijd een zeer mooi geluid uit.

Die oude speakers kunnen altijd gereviseerd worden, de vraag is of de prijs het uiteindelijk waard is om te laten reviseren. Je kunt er ook voor kiezen om het zelf te doen voor minder geld, maar dat is helaas niet altijd even makkelijk omdat niet elke luidspreker hetzelfde is opgebouwd.
Een nieuw stof/rubber rand erop zetten met wat geduld is het probleem niet, maar reconen van een papieren membraan bijv. En dan mooi centreren of titaan kalotten tweetertjes als nieuw maken is een heel ander verhaal. Toch blijf ik erbij dat als je er voorheen tevreden mee was, dat het de moeite waard is. Of kijken naar soortgelijke luidsprekers. Soms op een hifi forum kom je wel eens goede soortgelijke of zelfs betere speakers tegen zelfs voor minder geld. Nieuw en passend op je binnenvolume die op de frequenzweiche compatible zijn..
Ik wil uiteindelijk nog een setje infinity toeleggen. Maar ook gebruikt zijn deze best prijzig, dan moet ik eerst de boot verkopen(althans zo zegt de vrouw) (blijkbaar teveel hobby's)o_O

Wel mooi om te horen dat cassette ook bij jou nog gebruikt word, zelf luister ik ook af en toe nog een cassettebandje, omdat die muziek toen live opgenomen worden is van een live dj en die mix kom je gewoonweg nergens meer tegen.:cool:oldskool
 

Texman

Koning Baard
De speakers reviseren ga ik niet zelf doen maar misschien vind ik een bedrijf die dit voor mij wil doen.
Anders ga ik ze toch echt vervangen :)>.
 
  • Like
Reactions: Jeb

Texman

Koning Baard
Ha @PaulS bedankt voor je tip (Y)(Y)(Y).
Ik ga gelijk even kijken.
Texman :)>
[DOUBLEPOST=1651072963][/DOUBLEPOST]
@Texman
Mogelijk dat Pls Audio je bij de reparatie kan helpen.
Ze hebben al vaker B&W luidsprekers gerepareerd.
Ha Paul,
Ik heb even op hun site gekeken en daar beschrijven ze het probleem van wat er met mijn oude speakers (B&W DM7 Mk2) aan de hand is.
Ik ga ze vragen of ze de conusophanging en de filters e.d willen vervangen.
Ik heb deze speakers al meer dan 40 jaar en al gebruik ik ze niet meer zoveel als vroeger ben ik er best aan gehecht.
Nogmaals dank voor de tip, Texman :)>
 
Banner image
Top