Fiets hobby

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Oeps :confused:

Mijn gravelbike is sinds zaterdag terug uit onderhoud (in Nederland) dus hopelijk kan je via die weg de nodige spullen bemachtigen om weer op pad te kunnen.
 

Eric65

Baard
Vanmorgen vertrokken voor een lekker rondje.
Na 26 km ineens een knal en lag ik zowat op straat.
Bekijk bijlage 18301
Bout van het zadel knapte af. En uiteraard alle fietsenwinkels dicht.
Dus ik heb maar even vervoer geregeld om thuis te komen. :cool:

Dat is idd balen en je kunt je nog flink stoten ook, hopelijk is dat niet gebeurd.
Ik hoop voor je dat je snel een vervanging vind zodat je je rondjes weer kunt maken.
Het is mij ooit overkomen in Trier, op een zondag, ook alles gesloten en ver van huis.
 

Jimmy16

Baard
Fantastisch! Een topic over fietsende baarden ;)

Geweldig dat jullie ook zo genieten van de fiets!
Ben al sinds mijn tienerjaren een fan van fietsen.
Maar buiten zo enkele ritjes in de zomer kwam het er toen nooit echt van.

Na de geboorte van mijn kinderen (tweeling) heb ik fysiek en mentaal vrij diep gezeten. Tja, baby's zijn nu eenmaal niet alleen maar rozengeur en maneschijn :rolleyes:..

Dat was dan ook de periode dat ik samen met een collega er echt ingevlogen ben. Dat waren de momenten die me even toelieten om mijn hoofd leeg te maken. En dat doet het tot op heden nog steeds :)

Ondertussen ben ik een dikke 7 jaar fervent wielertoerist (nee geen terrorist!), ben ik lid van 2 wielerclubs, ben ik een groot liefhebber van de Ardennen en heb ik al vele kilometers mogen wegtrappen. :D

En dat doe ik met veel plezier op mijn S-works Tarmac Sagan Collection, Sensa Giulia en mijn hardtail mountainbike Ghost Lector.

IMG_20200123_151923.jpg IMG_20161220_123905_compress71.jpg IMG_20190116_094826~2.jpg

En zoals velen hier staat een gravelbike ook nog op mijn verlanglijstje :D
Maarja, dat zien we nog wel, we moeten er de plaats voor hebben ook natuurlijk :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:

Boof72

Volle Baard
Ppfff de S-Works wordt ik toch wel erg jaloers van :confused:
Wat een mooie fiets zeg (Y)

Het is inderdaad een goede manier om je hoofd te legen en van de natuur (omgeving) te genieten.
En het is nog gezond ook zeggen ze. :D
 
Normaar gesproken vind ik jaloezie een slechte eigenschap. Maar ik vind dat jullie hele mooie fietsen hebben. Daar zou ik best een ritje op willen fietsen.
 

Eric65

Baard
Fantastisch! Een topic over fietsende baarden ;)

Geweldig dat jullie ook zo genieten van de fiets!
Ben al sinds mijn tienerjaren een fan van fietsen.
Maar buiten zo enkele ritjes in de zomer kwam het er toen nooit echt van.

Na de geboorte van mijn kinderen (tweeling) heb ik fysiek en mentaal vrij diep gezeten. Tja, baby's zijn nu eenmaal niet alleen maar rozengeur en maneschijn :rolleyes:..

Dat was dan ook de periode dat ik samen met een collega er echt ingevlogen ben. Dat waren de momenten die me even toelieten om mijn hoofd leeg te maken. En dat doet het tot op heden nog steeds :)

Ondertussen ben ik een dikke 7 jaar fervent wielertoerist (nee geen terrorist!), ben ik lid van 2 wielerclubs, ben ik een groot liefhebber van de Ardennen en heb ik al vele kilometers mogen wegtrappen. :D

En dat doe ik met veel plezier op mijn S-works Tarmac Sagan Collection, Sensa Giulia en mijn hardtail mountainbike Ghost Lector.

Bekijk bijlage 18311 Bekijk bijlage 18312 Bekijk bijlage 18313

En zoals velen hier staat een gravelbike ook nog op mijn verlanglijstje :D
Maarja, dat zien we nog wel, we moeten er de plaats voor hebben ook natuurlijk :rolleyes:
Nou, nou, daar staat heel wat moois. Vooral die Ghost spreekt me erg aan.
 

Nib85

Volle Baard
In mijn jeugd veel op de wielrenfiets en mountainbike gezeten, op een gegeven moment weggedaan.

Begin Corona-tijd de hybride-cross van mijn vader gepakt (die gebruikt hem toch niet en wil dat ook niet meer helaas) en een mountainbike op marktplaats voor mijn oudste dochter gekocht. Al heel wat ritjes weer gemaakt.


Verder fiets ik zelf al een aantal jaren (woon-werk) met een Cannondale Tesoro.
Dit is een heerlijk lichte fiets waar je zo heel wat kilometers op weg trapt zonder moe te worden (uiteraard ook wel afhankelijk van je benen).
Afgelopen zomer veel met mijn vader gefietst (normaal gesproken wandelen we iedere week, maar door omstandigheden kon hij dat niet zo makkelijk). Hij op zijn elektrische en ik op die van mijn moeder (Merida fietsen, goede kwaliteit met hele dikke middenmoter).
Na één keer was ik genezen en heb de overige ritjes (70-80 km+) op mijn eigen fietsje weggetrapt.


product_37.png
 

Boof72

Volle Baard
Het ligt er altijd aan hoe de wind staat.
Ik rij het liefst eerst wind tegen en dit bepaalt dan welke kant we op gaan.:D
En dit is vaak als eerste door de duinen/ bos.
De afstand is meestal tussen de 30-40 km, maar dit is opbouwend.
Als er een andere fiets komt t.z.t dan zal dit ook makkelijker gaan.
Het is nu een oude ijzeren fiets van 25 jaar oud. Is opzich wel goed maar dit zal best een verschil geven met een nieuwere 29 inch wielmaat.
 
Ik rijd ook altijd tegen wind eerst.
Dat heb ik in het begin andersom gedaan en dat beviel heel erg.....niet. dat was een wijze les.
Het natuurlijk ook met conditie te maken.
Daar moet hier nog aan gewerkt worden.
Ben benieuwd naar de voordelen van een 29 inch.
 

Boof72

Volle Baard
Alleen maar van horen zeggen uiteraard, maar 29 inch rolt makkelijker.
En de fiets zelf zal lichter van gewicht zijn.
Plus alle lagers zijn nieuwer en roller makkelijker.

Dus ik ben nu druk op zoek naar een 29inch.
De racefiets is gisteren verkocht dus er is financieel wat ruimte.
 
Kijk dat is lekker. Een financiële buffer voor je toekomstige fiets .
Ben wel benieuwd naar de voordelen van de fiets.
Heb zelf nu een boulder alu lite. Als ik dat vergelijk met de mtb van mijn zoon vind ik dat al een verschil.
De alu lite is lichter en heb het gevoel dat ik er harder op kan trappen. Alleen de vering van zijn fiets is beter maar omdat ik nu nog alleen asfalt pak maakt dat weinig uit. En natuurlijk gaat er bijna niks boven het gevoel van de wind door de baard.
 

Spinaker

Stoppelbaard
Wat een leuk deel van het forum
Ik heb zowel een tt als een standaard weg racer,
TT is een Scott plasma afgemonteerd met Sram Etap
de racer is een scott Addict SL
Wielen wisselen af tussen Lightweight wielen, een set Syncros 1.0 wielen en een set Revolver met disc wheel.

GR P17966032_1440863719307121_9160544206714728878_o.jpg
[DOUBLEPOST=1611584339][/DOUBLEPOST]
Fantastisch! Een topic over fietsende baarden ;)

Geweldig dat jullie ook zo genieten van de fiets!
Ben al sinds mijn tienerjaren een fan van fietsen.
Maar buiten zo enkele ritjes in de zomer kwam het er toen nooit echt van.

Na de geboorte van mijn kinderen (tweeling) heb ik fysiek en mentaal vrij diep gezeten. Tja, baby's zijn nu eenmaal niet alleen maar rozengeur en maneschijn :rolleyes:..

Dat was dan ook de periode dat ik samen met een collega er echt ingevlogen ben. Dat waren de momenten die me even toelieten om mijn hoofd leeg te maken. En dat doet het tot op heden nog steeds :)

Ondertussen ben ik een dikke 7 jaar fervent wielertoerist (nee geen terrorist!), ben ik lid van 2 wielerclubs, ben ik een groot liefhebber van de Ardennen en heb ik al vele kilometers mogen wegtrappen. :D

En dat doe ik met veel plezier op mijn S-works Tarmac Sagan Collection, Sensa Giulia en mijn hardtail mountainbike Ghost Lector.

Bekijk bijlage 18311 Bekijk bijlage 18312 Bekijk bijlage 18313

En zoals velen hier staat een gravelbike ook nog op mijn verlanglijstje :D
Maarja, dat zien we nog wel, we moeten er de plaats voor hebben ook natuurlijk :rolleyes:
Erg mooie Sworks!
 

Jimmy16

Baard
Wat een leuk deel van het forum
Ik heb zowel een tt als een standaard weg racer,
TT is een Scott plasma afgemonteerd met Sram Etap
de racer is een scott Addict SL
Wielen wisselen af tussen Lightweight wielen, een set Syncros 1.0 wielen en een set Revolver met disc wheel.

GR PBekijk bijlage 18352
[DOUBLEPOST=1611584339][/DOUBLEPOST]
Erg mooie Sworks!
Die Scott Plasma is ook een pareltje (Y)
 

Freerider

Baard
f0ea30b5aefae7f998d1cba798b8d814.jpg
2db73845123c666f726ceb44d83899a8.jpg

Twee van mijn drie fietsen!
De MTB is van plastic, en inmiddels behoorlijk custom met handgespaakte wielen, betere voorvork en sram eagle xx1 schakelset.

De oldie is een stalen benotto, frame ergens uit ‘77-‘79. Verre van origineel, maar wel mijn café racer. Altijd leuk om hierop in spijkerbroek high-end plastic racers in vol ornaat in te halen.

Heb ook nog een eenvoudige alu gaint racer, een tcr2? Met tiagra afmontage, maar dan wel weer ultegra wielen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Boof72

Volle Baard
Mooie en leuke fietsen allemaal zeg. Ook interessant dat de Vintage fietsen nog steeds rijden en gewoon aangepast worden.
Mijn fietsen vielen hier ook beide onder. Racefiets is inmiddels verkocht, maar de mtb is ook al een ouwetje.
Maar ook die zal verkocht worden nadat ik een andere mtb / strandfiets heb gevonden. Maar het valt nog niet mee op dit moment.
Er is of rommel te koop waar ik niets mee opschiet, of ze vragen zowat de nieuwprijs voor fietsen van 7 jaar oud.
Dit bijvoorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1658039445

Dus mocht je nog wat tegen komen voor mij......
29 inch, (L) 20/21 inch frame, Hydrologische schijfremmen, en niet de goedkoopste schakel groep voor +/- 800 euro.
 
Banner image
Top