Even voorstellen | Erik

Bkire

Stoppelbaard
’Middag,

Ik heb me zojuist aangemeld op het forum. Mijn naam is Erik, 41 jaar en woonachtig in Twente. In het voorjaar het lef gehad mijn hoofd maar eens te millimeteren en in de vakantie mijn baard laten staan. Ik ben nu 4,5 week onderweg en heb zojuist de trimmer (6mm) er maar eens doorgehaald om de boel te fatsoeneren. Van het resultaat, netjes maar kort, schrok ik even. Ondertussen ben ik over de eerste schrik heen. Hopelijk groeit mijn baard nu wat meer in harmonie verder (illusie?). De neklijn en mijn wangen houd ik wekelijks wel netjes bij en probeer nu tot eind september de rest met rust te laten. Daarna wil ik misschien wel een barbier bezoeken om de opties eens te bespreken en een eerste knipbeurt te ondergaan.

Groet,
Erik
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom hier ;)

Dat van dat "in harmonie groeien" is inderdaad helaas een illusie :cool:.

Ik heb geen idee of je een bepaalde lengte of stijl als "einddoel" hebt maar als je voor lengte gaat zou ik pas om de 6 maanden bijtrimmen :)
Dat geldt zowel voor je neklijn als je wangen.
Weet ook dat, elke keer je je wangen "strak" zet, er steeds een mm of zo naar beneden gegaan wordt en je op die manier, op een jaar of zo, vlotjes een paar cm lager komt te zitten. Bij mij wordt er dus aan de wangen niks gedaan :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Bkire ,
Welkom op dit leuke forum.
Met de baardtrimmer moet je een beetje oppassen je haalt al gauw te veel van je baard af.:eek:
Om dit te voorkomen kan je beste is klein stapjes werken. Zet de kam eerst op een lengte dat er nauwelijks iets vanaf gaat.
Daarna kan je kam 1 tandje verder zetten enz. Wat lengte aangaat ga ik geheel mee met @Cowboy.
Succes met je baardreis en hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.:)
Texman:)>
 

Bkire

Stoppelbaard
@Cowboy, dank voor jouw reactie. Ik heb nog geen idee welke stijl het moet worden. We gaan is kijken wat bij mijn ‘volslanke’ ronde gezicht past. Gezien mijn werk moet ik het wel een beetje bijhouden.

@Texman, bedankt voor het advies. Zelf trimmen ben ik voorlopig van genezen. Ik heb geen baardtrimmer, maar een tondeuse. Daarnaast heb ik geen plan, dus heb vanochtend maar wat aan lopen kloten. Vandaar dat ik bij een volgende bijwerk-actie de barbier maar ga bezoeken.

@Pat, Ik was wel wat verbaasd dat ik een redelijke baardgroei had. Na week 3 begon het voller te worden dan ik had verwacht. Na mijn actie van vandaag weet ik dan ook zeker dat het met een week of twee wel weer snor zit.
[DOUBLEPOST=1534962956][/DOUBLEPOST]P.S. mijn updates zijn hier te volgen (Y)
 

RCM

Baardaap
Welkom Erik. Wil je snel een mooie volle baard, stop dan met nadenken over trimmer en barbier, zo overbodig in dit stadium. Er gaat hoe dan ook een tijd komen dat je baard er even niet uitziet, deal daar mee ;)(Y)
 
Banner image
Top