Even voorstellen en start groei van de baard

Monk2303

Baard
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post.

Ik ben Marco uit Veldhoven en ben 36 jaar.
Wil al heel lang een baard maar had nooit het doorzettingsvermogen om hem te laten groeien.
Nu heb ik me sinds afgelopen vrijdag niet meer geschoren en wil toch maar weer eens een poging gaan wagen.
Ik ben na 25 jaar roken daar nu ook al bijna 3 maanden mee gestopt, dus moet dit ook hopelijk gaan lukken.

Onderstaand het begin. Tis nog een beetje rommelig.

Groetjes!
 

Bijlagen

  • 20200813_093810.jpg
    20200813_093810.jpg
    490,4 KB · Weergaven: 221
  • 20200813_093801.jpg
    20200813_093801.jpg
    503,5 KB · Weergaven: 216
  • 20200813_093804.jpg
    20200813_093804.jpg
    521,9 KB · Weergaven: 202
  • 20200813_093544.jpg
    20200813_093544.jpg
    524,5 KB · Weergaven: 217

Texman

Koning Baard
Ha Marco,
Goed voornemen om je baard te laten staan en gezien je foto's zou dat best wel eens een mooi exemplaar kunnen worden.
Het forum is erg stimulerend dus ik denk dat het nu wel gaat lukken.
Veel plezier hier,
Texman :)>
 

Ardjan

Baardaap
Ha Marco,
Goed dat je de baard een kans geeft; een baard hoort bij een man!
Voorlopig laten groeien; na 3-4 maanden weten we of jij een echte "baardman" ben! :D
Kan zijn dat je in de eerste weken in een lastige (baard)fase komt. Daar hebben we allemaal mee te maken (gehad).
Als je het even niet weet; of bij twijfel; niet zomaar de trimmer of het scheerapparaat hanteren! Raadpleeg eerst het forum; we zijn er voor elkaar!
Welkom op het forum! (Y)
 

Monk2303

Baard
Ha Marco,
Goed dat je de baard een kans geeft; een baard hoort bij een man!
Voorlopig laten groeien; na 3-4 maanden weten we of jij een echte "baardman" ben! :D
Kan zijn dat je in de eerste weken in een lastige (baard)fase komt. Daar hebben we allemaal mee te maken (gehad).
Als je het even niet weet; of bij twijfel; niet zomaar de trimmer of het scheerapparaat hanteren! Raadpleeg eerst het forum; we zijn er voor elkaar!
Welkom op het forum! (Y)
Nou ik heb wel een paar vragen al.

-Wat deden jullie tegen de jeuk, want die is echt ontiegelijk irritant. Heb het haar nu het langste staan dat ik me kan herrinderen.
Ik had echter een probleem met de mondstreek.

- Het haar boven de mond groeit veel sneller dan die op mijn keel of kin of wangen.
Moet dat dan wel bijgehouden worden, ik zie namelijk veel reacties waar ze zeggen dat ik de komende maanden er helemaal niks aan te doen?

- Hoe zijn de reacties van jullie naasten, en dan doel ik meer op je vriendin of vriend en wat vinden hun van je baard?
Mijn vriendin vindt het helemaal niks maar ik wil het zelf persoonlijk al heel lang, en mede omdat ik hartstikke kaal begin te worden en toch een nieuwe look zoek.

Tot horens!


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Werner72

Baard
Welkom op het forum. Succes met de groei. Wat betreft de snor, als die sneller gaat zou ik dat alleen maar toe juichen, maar dat komt omdat ik hem groter wil hebben (los van de baard). Tegen de jeuk zou een beetje baardolie moeten werken en af en toe met een baard shampoo schoon houden.
[DOUBLEPOST=1597355496][/DOUBLEPOST]
Nou ik heb wel een paar vragen

- Hoe zijn de reacties van jullie naasten, en dan doel ik meer op je vriendin of vriend en wat vinden hun van je baard?
Mijn vriendin vindt het helemaal niks maar ik wil het zelf persoonlijk al heel lang, en mede omdat ik hartstikke kaal begin te worden en toch een nieuwe look zoek.

Tot horens!


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik zeg dan tegen mijn vrouw dat ik graag wil dat ze een sinead o"conner kapsel doet want dat vind ik mooi. Dat doet ze niet zegt ze. Prima dan ook niet tegen mij zeggen hoe jij het graag wil.

Tegen alle anderen zeg ik: " Als ik jouw mening wil, dan geef ik die jou wel"
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Nou ik heb wel een paar vragen al.

-Wat deden jullie tegen de jeuk, want die is echt ontiegelijk irritant. Heb het haar nu het langste staan dat ik me kan herrinderen.
Ik had echter een probleem met de mondstreek.

- Het haar boven de mond groeit veel sneller dan die op mijn keel of kin of wangen.
Moet dat dan wel bijgehouden worden, ik zie namelijk veel reacties waar ze zeggen dat ik de komende maanden er helemaal niks aan te doen?

- Hoe zijn de reacties van jullie naasten, en dan doel ik meer op je vriendin of vriend en wat vinden hun van je baard?
Mijn vriendin vindt het helemaal niks maar ik wil het zelf persoonlijk al heel lang, en mede omdat ik hartstikke kaal begin te worden en toch een nieuwe look zoek.

Tot horens!


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Tegen de jeuk kan je baardolie gebruiken en die mag je goed in je huid masseren.
Zolang je snorharen niet gaan irriteren doordat ze je mond ingroeien moet je niets doen en anders een beetje inkorten.
Voor zover ik weet heeft niemand problemen met mijn baard en als dat wel het geval is, is het vooral het probleem van de ander. Ik ga dat niet oplossen.
In zijn algemeenheid raad ik je aan om er een beetje relaxt mee om te gaan, want in het begin wordt er vaak negatief gereageerd. Naar mate de tijd vordert neemt dat af. :)
 

Monk2303

Baard
We zijn weer een weekje verder en tijd voor een nieuwe update, hij groeit lekker door al maak ik me wat zorgen over de zijkanten.
Mijn doel is een Kratos-baard.
Jeuk is minder tot helemaal niks meer.
 

Bijlagen

  • 20200817_115544.jpg
    20200817_115544.jpg
    540,9 KB · Weergaven: 100
  • 20200817_115541.jpg
    20200817_115541.jpg
    559,7 KB · Weergaven: 100
  • 20200817_115538.jpg
    20200817_115538.jpg
    563,1 KB · Weergaven: 99
  • 20200817_115551.jpg
    20200817_115551.jpg
    532,1 KB · Weergaven: 97
  • 20200817_115556.jpg
    20200817_115556.jpg
    574,1 KB · Weergaven: 99
  • 20200817_115601.jpg
    20200817_115601.jpg
    583,8 KB · Weergaven: 100

Skaggy

Volle Baard
Van mij ook nog een welkom op het baardforum Marco. Zijkanten gaan meestal minder snel maar ik zie niets waar jij je zorgen over hoeft te maken. Mooi doel heb je uitgezocht, een flinke baard. Succes met jouw baardreis. (Y):)>
 

Jimmy16

Baard
Welkom op het forum!
Je gaat een zeer goede baard tegemoet (Y)
De jeuk is nu eenmaal een fase waar je doorheen moet. Je haren groeien en zo kom je in en fase dat je haren 'terugbuigen' naar je huid en daar beginnen prikken. Niets aan te doen, gewoon ondergaan en geduld hebben. Dit duurt meestal een weekje (of 2).
Baardolie kan het prikken wel ietsje verlichten.

Reacties van anderen moet je je eigenlijk niets van aantrekken (ja, gemakkelijk praten :D).
Mijn vrouw is geen baardfan en laat dat ook blijken. Helaas voor haar draag ik de baard en beslis ik zelf wat ik met mijn lichaam doe. :)>

Er zijn nu eenmaal baardfans en baardhaters (en nog wat ertussen ook). Dus ja, beide reacties zullen wel eens passeren.

Wees trots op je baard en koester hem ;)
 

Monk2303

Baard
Inmiddels week 3 aangebroken. Groei lijkt wel iets af te nemen.
Ik heb nu wel een erg rommelig uiterlijk.
Heb gisteren de 24 uurs regel aan moeten nemen omdat ik er momenteel totaal niet representatief er uit zie.
Als dat maar goed gaat.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Monk2303

Baard
Dit is waarschijnlijk het beeld dat je jezelf oplegt.
Post even een foto, dit zal heus wel meevallen (Y)
Iedereen komt zo'n fases wel eens tegen dat je begint te twijfelen. Hier moet je even door en nadien ben je weer blij dat je hebt volgehouden. :)>
Je hebt ook gelijk hoor, moet gewoon even doorbijten.
Ik kan er alleen zo weinig mee momenteel en sta ik een winkel en moet dus er wel een beetje netjes uitzien.
Ff paar fotos maar je ziet nog niet zoveel verschil.

Heb last van de ogen, daarom kijk ik een beetje boos
e61c2d19e6255e484d5131c3d57ecbac.jpg
36699ec88467e66c6b042d362e7b9ed1.jpg
40c6eb23ce1b1e31459ef3424e2ef8dc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Banner image
Top