Ervaringen met electrische scheermachine voor hoofd te scheren?

Wimmeke

Stoppelbaard
Tot voor kort schoor ik mijn hoofdhaar altijd zelf met een tondeuse op de laagste stand (3mm), een paar weken geleden heb ik echter beslist om die laatste 3 mm ook er af te scheren en mijn hoofd helemaal kaal te scheren.

Momenteel doe ik dat nog dagelijks met scheerschuim en een krabbertje en ik heb er helemaal geen probleem mee om daar in het weekend wat tijd in te steken om dat goed te doen. Voor de weekdagen echter wil ik een snellere oplossing om mij kaal te scheren en daarom was ik aan het denken om me op die dagen elektrisch te scheren?

Aangezien ik mij al 25 jaar nat scheer heb ik helemaal geen ervaring met scheermachines en daarom vroeg ik mij af of er iemand van jullie mij een elektrisch scheerapparaat kon aanraden dat ontworpen is om u hoofd te scheren.
 

Gerben

Stoppelbaard
Ik denk dat de Skull Shaver is wat je zoekt. Zoals de naam al suggereert is het voor de schedel ontworpen. Ik heb 'm zelf ook. Een lange tijd heb ik 'm vrijwel elke dag gebruikt maar ik ben inmiddels overgeschakeld naar een safety razor (vanwege de lage kosten op lange termijn en omdat ik het leuk vind). Nat scheren geeft een gladder resultaat dan de skull shaver, maar met de skull shaver is het een stuk gladder en constanter dan er met een timmer overheen raggen. Alleen die paar haartjes boven de oren zijn soms wat lastig vanwege de vormgeving. Maar voor snelheid - de skull shaver over alles, geen twijfel aan.
Het enige probleem is dat het vrij moeilijk te krijgen is hier in Nederland. En waar ie te krijgen is het nogal duur. En natuurlijk slijten de mesjes, dus je wilt later ook nog het kopje vervangen, wat ook weer prijzig is. Vandaar dat ik 'm nu alleen nog gebruik wanneer ik weg van huis ben omdat ik dan weinig mee hoef te nemen en het weinig tijd kost.
 
Banner image
Top