Ervaringen Gillette Proglide styler?

MichelC

Baard
Beste heren,

Vaderdag komt er aan en de Kruidvat voorziet ons in leuke aanbiedingen. Zo hebben ze de Gillette ProGlide Styler in de aanbieding voor 20 euro (ik doe niet aan psychologische prijzen).
https://www.kruidvat.nl/gillette-fusion-proglide-styler-scheermes/p/2542065

Het gaat mij niet om het scheermesje met vibreer functie, maar om de trimmer zelf. Nu snap ik dat Gillette een mega PR machine heeft om hun 'zooi' aan de man te brengen. Ik heb begrepen dat Gillette deze trimmer in samenwerking met Braun heeft gemaakt. Hij werkt op 1 of 2 AA batterijen. Mooi compact dingetje om mee te nemen op reis. Nooit gezeik met opladers op reis meenemen.

Waar het mij om gaat is, hoe strak trimt deze op de huid om je baardlijnen netjes mee bij te werken. Normale trimmers laten altijd een beetje haar achter laten, iets meer dan stoppel zelf maar. De reviews op bv. Bol.com kom zijn een beetje teveel in het dozijn zonder inhoud. Youtube reviews laten ook een beetje te wensen over.

Ik heb ook mijn oog op de Wahl Beard & Moustache trimmer eveneens op AA batterijen voor 15 euro bij de Kijkshop. Deze zit namelijk super strak op de huid. Wahl is een supergoed Amerikaans merk dat al 90 jaar bestaat.
http://www.kijkshop.nl/product/142790/wahl-baardtrimmer-9906-716/

Nu zal je zeggen, "dan heb je toch al je antwoord" Misschien wel, maar ik was toch benieuwd.
 

Ger

Baard
Leuke info Michel
Heb even op YouTube naar wat gebruikersfilmpjes gekeken.
Prijstechnisch wel ok

Voorts: Je zet leuke info op de site met je verhaaltjes + uitleg !

Het plaatsen berichten gaat mij ook met vallen en opstaan af sinds enige dagen, the servor occured an error berichtje
Of ik nu inlog thuis met Wifi of onderweg via 4G of op gratis internet

Ik ga wellicht vanmiddag eens binnenwandelen bij het Kruidvat, een Kijkshop zit niet in de omgeving
Met groet
 

MichelC

Baard
Dank je wel :)

Bij de Kijkshop kan je ook online bestellen en thuis laten bezorgen of op postkantoor, herstel 'Servicepunt PostNL' :p
 

Ger

Baard
Ok Michel
Wist ik niet
Wel handig dan
Heb dat al eens met Coolblue gedaan
Voor een hp netbook

Vanmiddag het setje van het Kruidvat gekocht, naast dit setje hing in het schap ook bv Philips, 2 x zo duur
Omdat je dit soort artikelen vaak niet mag terugbrengen is 20 euro beter in ieder geval voor mijn portemonnee
Qwa trimkammetjes alleen 1, 2 of 3 mm
Het scheermesje lijkt mij wel fijn om contouren te zetten
Ik werkte voorheen wel eens met de goedkope plastic wegwerpmesjes
Gaan nooit lang mee
Elektrisch scheren deed ik voorheen
Tja de laatste keer dus met een Philips gekocht bij de Blokker
Eenmaal gebruikt en tegenvallend dus
niet meer kunnen terugbrengen
Weg 60 euro circa, best zonde

Ik weet nog niet of ik de nieuwe aanschaf snel ga inzetten
De 24 uurs regel is nog altijd een goede voordat je gaat veranderen
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik denk dat verschillende baarddragers hier op dit forum erg tevreden zijn van een shavette.
Zonder batterij en altijd erg glad resultaat ;)
 

MichelC

Baard
Ok Michel
Wist ik niet
Wel handig dan
Heb dat al eens met Coolblue gedaan
Voor een hp netbook

Vanmiddag het setje van het Kruidvat gekocht, naast dit setje hing in het schap ook bv Philips, 2 x zo duur
Omdat je dit soort artikelen vaak niet mag terugbrengen is 20 euro beter in ieder geval voor mijn portemonnee
Qwa trimkammetjes alleen 1, 2 of 3 mm
Het scheermesje lijkt mij wel fijn om contouren te zetten
Ik werkte voorheen wel eens met de goedkope plastic wegwerpmesjes
Gaan nooit lang mee
Elektrisch scheren deed ik voorheen
Tja de laatste keer dus met een Philips gekocht bij de Blokker
Eenmaal gebruikt en tegenvallend dus
niet meer kunnen terugbrengen
Weg 60 euro circa, best zonde

Ik weet nog niet of ik de nieuwe aanschaf snel ga inzetten
De 24 uurs regel is nog altijd een goede voordat je gaat veranderen

in het begin voor het bijhouden van mijn baardje heb een multigroom/body trimmer gekocht van Philips met verschillende koppen en een 'krabber' of veiligheidsscheermes om de lijnen scherp te zetten. kan niet netjes werken met 'meerdere mesjes kop'. super tevreden daarover.

ik weet dat meningen verschillen, juist daarom.

de groomer/trimmer die ik heb is niet super precies en wil niet altijd ook nog een scheermes meenemen. vandaar de strakke compacte handzame trimmer.
 
  • Like
Reactions: Ger

Weeble

Volle Baard
Ik denk dat verschillende baarddragers hier op dit forum erg tevreden zijn van een shavette.
Zonder batterij en altijd erg glad resultaat ;)

En de mesjes (hoe goedkoop ze ook zijn) gaan redelijk lang mee!:D

@MichelC; Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees op reviews dat ie wel snel stuk gaat.
Wil je geen shavette uitproberen?
 

Ger

Baard
Ik heb de Proglide-styler vandaag gekocht om een goede neklijn te maken, niet hoger dan 2 vingers boven de adamsappel. Is prima gelukt. Shavette is wellicht beter, goedkoper en werkt zonder batterij. Voor mij, beginneling, was dat even een stapje te ver. Nu er wat contouren zitten, is de volgende stap een fijne baardolie kopen.
Zoals de shavette doorgaans voor de wat ervaren baardmannen is evenals zelf baardolie maken, volg ik als beginneling het forum en leer dus van anderen hier.
Zou ik de Proglyde-styler iemand aanraden ?
Neen, dat blijft lastig en is persoonlijk. Mijn huid is wat gevoelig en bij het gebruik van of een mesje of een elektrisch apparaatje komt er altijd wat irritatie, wat na een uurtje wel verdwijnt gelukkig.
 

Almer

Baard
Ik heb hem, het is een veredelde schaar geworden die ik nu alleen gebruik voor mijn snor want er niks mee doen is ook zonde

Ik zat iets te lang in Chili een paar weken geleden en toen moest ik alles toch weer wat gaan bijwerken maar een shavette was nergens te vinden daar natuurlijk dus dit was the next best thing. Ik heb mijn wanglijn met de trimmer geprobeerd maar zodra er contouren komen is de trimmer net iets te breed.

Het lukt wel maar is heel lastig, ik heb dit met het scheermes gedaan wat net zo waardeloos was eigenlijk! Hij is in mijn mening ook te licht om je wilde haren mee te trimmen, daar heb je toch wel wat gewicht voor nodig in je machine dat je hem echt vast moet houden en niet zo in je baard dondert.

Voor je contouren altijd een shavette in mijn mening. Waar de pro glide dan voor is in mijn mening? Voor mensen met een 3 dagen baardje.
 

MichelC

Baard
En de mesjes (hoe goedkoop ze ook zijn) gaan redelijk lang mee!:D

@MichelC; Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees op reviews dat ie wel snel stuk gaat.
Wil je geen shavette uitproberen?
Ik vind zalmfilet heerlijk, maar van mezelf nog maar even niet. Wellicht in de toekomst met iets meer kunde.
"Vaak ben je te bang" ik weet et ;)

Er zijn ook zoveel van die shavettes, wat is een goeie voor redelijk prijs?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het gaat niet zozeer om de shavette, die duurder wordt naarmate de uitvoering, maar om de mesjes, die je er instopt, dus de goedkoopste is altijd goed om uit te proberen.
Gewoon mee beginnen en dan heb je het zo onder de knie. Eens moet je het toch proberen, zoals alles wat je aangeleerd hebt in het leven of snij je je eten nog steeds met een lepel? :p:D
 

Almer

Baard
Ik heb een shavette bij de Etos weg met van die breekmesjes, eerste paar keer gaat je huid erg gek reageren maar daarna gaat het steeds beter.

Scheerolie erbij voor stoppels en schuim voor iets langere haren. Scheelt al een bak geld vergeleken met veiligheidsmesjes en het is ook vele malen gladder.
 

MichelC

Baard
Die breekmesjes heb ik zat, gebruik ik voor mijn veiligheidsscheermes. scheelt idd heel veel geld en super glad. Is het een beetje leuke shavette van Etos, want op hun site kan je hun producten niet allemaal vinden. meer een actie site dan webshop.
 
Banner image
Top