Ervaring met Minoxidil

Gwaihir

Stoppelbaard
Na meer dan een half jaar maar eens een update posten voor de nieuwschierige baardowners,

Uiteindelijk heb ik mijn gebruik van Minox voortgezet tot (ongeveer) Mei. Dat wil zeggen dat ik het iets langer dan een half jaar gebruikt heb (niet de aanbevolen dosering, maar een veel lagere, zie eerdere comments).

Daarna gestopt, enerzijds omdat ik het wel goed zo vond en wilde weten of de baard zou verdwijnen of niet.
Tevens aan het einde af en toe een onregelmatige hartslag, kan ook aan stress gelegen hebben maar ik wilde het risico niet verder verhogen.

Tijdens het reizen (omstreeks September) kreeg ik last van shedding, een van de (normale) gevolgen van Minox waarbij het jonge haar uitvalt en andere haren er voor in de plaats komen. Ik zag er een tijdje heel scraggly uit.

Oktober-November begon ik nieuwe haargroei (blonde haartjes) bij de delen waar het haar uitgevallen was... en ondertussen ziet het er eigenlijk prima uit!

zWis76l.jpg


ZH4Lozd.jpg
 

berendgr

Volle Baard
Ik heb respect voor jou doorzettings vermogen om een volle baard te krijgen en zo te zien is deze ook beloond . Hij ziet er goed uit . Ik hoop dat je het hier bij laat met minox ,de baard nog wat voller willen hebben of dat het resultaat zoals het nu afneemt, maakt de verleiding groot om toch weer "even" een paar maand te smeren .
Een volle baard is deze risico's niet waard.
 
Laatst bewerkt:

DennisZA

Stoppelbaard
Hi,

Baard ziet er prima uit, Gwaihir. Kan je mij vertellen waar je de Minoxidil vandaan haalde? Ik heb moeite een leverancier te vinden die dit product naar NL stuurt....

Dank!

Dennis
 

WTRebel

Baard
Interessant om te lezen maar dan ga je wel echt ver voor wat haren , ik ben helaas ook niet gezegend met een mooie volle baardgroei maar dan zou ik toch liever geen haar op men kin hebben dan dan dat ik chemische stoffen op men wangen moet smeren met de eventuele gevolgen vandien, wel heb je echt een hele gave baard nu man ! (Y):)>
 

Sieph

Stoppelbaard
Hi, ik gebruik nu ook minoxidil 5% en zit nu op de 10 weken ik merk echt heel veel verschil. Ik zou nu best wel een aardig baardje kunnen laten groeien integenstelling toen ik geen minoxidil had want toen was ik echt kaal en had ik misschien 5 haren op mijn kin.
 

Diederik

Volle Baard
Hi, ik gebruik nu ook minoxidil 5% en zit nu op de 10 weken ik merk echt heel veel verschil. Ik zou nu best wel een aardig baardje kunnen laten groeien integenstelling toen ik geen minoxidil had want toen was ik echt kaal en had ik misschien 5 haren op mijn kin.
Ik wil niet lullig doen, maar ik doe het toch: is meer dan 5 haren op je kin een hele rits aan gezondheidsrisico’s waard?

Misschien makkelijk gezegd, omdat ik wel (met enige moeite, dat wel) een baard kan laten groeien, maar wat mij betreft gaat gezondheid boven al. Dan maar geen baard (of een van 5 haren op je kin; het maakt het wel jóuw unieke baard)!

Anyway, we kapen het topic van Gwaihr: ik vind dat je een mooie en stoere baard hebt, man! Mooie tekening van dat grove haar. Echt top.

Diederik
 

Freyer

Stoppelbaard
Ik wil ter informatie even laten weten dat minox misschien toch niet zo slecht is in bepaalde gevallen. Wat begon met haaruitval aan de hammen, groeide uit tot kruin en uiteindelijk verhoogde bloeddruk (160/95 zonder medicijnen) en prostaatproblemen tot erectieproblemen toe. Ik had een stapel medicijnen te slikken voor de bloeddruk en de prostaat en was alles behalve tevreden met de haarbedekking op hoofd en gezicht, want baardgroei was zo goed als nihil. Een kale kop met een mooie baard, had ik best wel kunnen apprecieren, maar een kale kop en geen baard?? dat vond ik dan toch wel even lastig. Na overleg met huisarts, cardioloog en dermatoloog, werd beslist om orale minoxidil te proberen. Na twee jaar gebruik van 5mg magistrale bereiding ben ik nu gestrand op een bijna volle baard, gedekte kruin, de inhammen helaas geen geluk en een tiental borstharen die ik voordien ook niet had. Bovendien ben ik door de lichte verwijding van de bloedvaten, verlost van de hoge bloeddruk, de erectieproblemen en de prostaatklachten. Ook heb ik hierdoor een betere algemene conditie. Niet iedereen zal dezelfde resultaten boeken, maar ik ben van 4 chemische tabletten kunnen overschakelen naar slechts 1, en heb er dus enkele voordelen aan overgehouden. Bloeddruk is wel nog steeds licht verhoogd, maar niet meer in de zin dat het echt schadelijk zou kunnen zijn voor mijn gezondheid (140/85). Indien die laatste terug zou gaan stijgen, dan wordt de dosis minox verhoogd, maar dat zou volgens de dermatoloog meer risico's meebrengen wat betreft overmatige haargroei, waar ik het misschien liever niet zou hebben, zeker aangezien ik nu al een stukje op de wangen dien te ontharen op regelmatige basis. Ik ben dus een heel tevreden gebruiker, zonder negatieve bijwerkingen.
Ik moet wel toegeven dat enkel voor baardgroei beginnen met minoxidil misschien niet de juiste reden is, maar aangezien ik toch iets moest doen voor de bloeddruk, was de overweging wel de moeite waard en ik heb er een paar aangename extra voordelen meer ondervonden, die in principe niet aan het medicijn kunnen worden toegeschreven. Echter erectiestoornissen kunnen ontstaan door hoge bloeddruk en prostaatklachten door slechte doorbloeding, waardoor in mijn geval echt een wondermiddel ontdekt werd
 
Banner image
Top