Ervaring met lanoline

TMG1961

Baardaap
Iemand ervaring met gebruik van lanoline in balsem? Ik gebruik het ook voor schrale droge huid maar schijnt ook goed te zijn voor baard en snor als ingrediënt van balsem.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Fantastische substantie en onderwerp van grootschalige oplichting.
Lanoline is evenals keratine een duur product en wordt eigenlijk alleen in Italië gewonnen uit schapenwol.
Haar- en huidproducten, waarbij het als ingrediënt vermeld staat bevatten ongeveer 0,00000000000001 % van de goedjes. Op deze manier kunnen fabrikanten het vermelden, maar hoeven ze het in werkelijkheid nauwelijks toe te voegen.
Oftewel: je denkt, dat je lanoline of keratine gebruikt, maar je wordt genept.
Het onderwerp is al meerdere malen resultaatloos besproken in het Europees Parlement.

De Keuringsdienst van Waarde heeft er (als ik me het goed herinner) een uitzending aan besteed, waarbij ze Unilever te kakken zetten.
 

TMG1961

Baardaap
Ik heb pure lanoline, wordt ook wel gebruikt voor wolbroekjes voor babies. Maar je kunt het ook gebruiken voor droge en schrale huid. Ik heb nog bijenwas, kokos olie, sheaboter en paar flesjes olie en ga de lanoline ook toevoegen als een van de ingrediënten om te kijken wat het resultaat is.
 
Banner image
Top