Enquête voor masterproef ivm reclame

ECA

Stoppelbaard
Hallo,

Voor mijn masterproef (master sociologie) rond reclame en de effecten ervan op mensen, ben ik op zoek naar respondenten voor onderstaande enquête. Ik heb toestemming gekregen van @ProfessorMelchior om de enquête hier te plaatsen, zouden jullie deze willen invullen, aub?

https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_5C2XL03F3Oh9AY5

Het zou ongeveer 5 minuten duren. Alle resultaten worden anoniem verwerkt en er worden, op enkele vragen in verband met achtergrond informatie zoals leeftijd en geslacht, geen persoonlijke gegevens gevraagd. Er worden eerst enkele vragen gesteld over je mening en persoonlijkheid, daarna krijg je een reclame video te zien gevolgd door een paar korte vragen.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat me hieronder iets weten.

Alvast bedankt!

Fijne dag nog.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het handelt om een vrouwelijke studente, dus een aanmelding om een baard te kweken zit er (nog) niet in, maar als sociologische onderzoeksgroep is een verzameling uiterst knappe, humorvolle en zeer intelligente baarddragers natuurlijk zeer geschikt.:D

Voor ons baardforummers zou het interessant kunnen zijn om te ondervinden hoe het forum zich zou ontwikkelen, als er deelnemers van het vrouwelijk geslacht zich mengen in de diverse topics en op deze manier de sociologische wijzigingen waar te nemen, maar ik vermoedt niet, dat dit plaats gaat vinden.

Zelf heb ik de enquête ingevuld en tot op heden heeft het geen invloed op de baardgroei gehad. :)>
 
Hier ook een poging gedaan. Ik vind de antwoorden echter zo vreemd dat ik bij de eerste vragen ben gestopt.

Ik snap de verschillen niet tussen deze antwoorden...
Wat is het verschil tussen akkoord en helemaal akkoord? Zelfde geldt voor niet niet akkoord en helemaal niet akkoord..
 

zenn

Zware baard
Hier ook een poging gedaan. Ik vind de antwoorden echter zo vreemd dat ik bij de eerste vragen ben gestopt.

Ik snap de verschillen niet tussen deze antwoorden...
Wat is het verschil tussen akkoord en helemaal akkoord? Zelfde geldt voor niet niet akkoord en helemaal niet akkoord..

Mee eens, volledig mee eens. Mee oneens, volledig mee oneens. Zoiets misschien.;)

Ge moet ennuh beetje opz'n vlaams proberen hé, dan benne gij content. :p
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
Wordt meestal gebruikt in elektronische enquêtes.
Zo wordt de uitslag wat diverser.
Ik had wel op de helft zoiets van, oh weer verkapte reclame...., wilde toen eigenlijk afhaken.
 

Zyfazix

Baard
Kan niet zeggen dat ik geweldig onder de indruk ben van deze enquête. De vragen aan het begin staan door elkaar, akkoord/niet akkoord invullen voelt niet intuïtief (positieve en negatieve statements door elkaar).
Stoor mij best wel aan de homo/hetero vragen waar duidelijk uit blijkt dat de verwachting is dat dit door hetero's wordt ingevuld (is nu niet wat gebeurt)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik vond het nogal irritant om te moeten bedenken in welke gradatie ik wel of niet accoord ging. Gewoon ja of nee volstaat toch?
Vragen of het nee of bijna nee of geheel nee is lijkt me overbodig.

De eerste keer haakte ik bij de reclame eveneens af, maar aangezien het een marketing sociologisch project betreft heb ik het weer opgepakt.

De gender-verschillende vragen zijn me niet eens opgevallen.

En dat @ECA een profielfoto moet plaatsen lijkt me logisch.:D
 

ECA

Stoppelbaard
Hallo, bedankt voor de opmerkingen.

Om wat duidelijkheid te scheppen: 5 antwoordmogelijkheden worden inderdaad gebruikt om antwoorden te diversifiëren zoals werd aangegeven, ik zal in de toekomst misschien beter andere antwoordmogelijkheden gebruiken. De meeste vragen en schalen zijn niet door mezelf opgesteld, dat ligt buiten mijn expertise als masterstudent. De enquête is door onderzoekers opgesteld en getest, hem aanpassen houdt in dat ik niet langer zeker ben van de betrouwbaarheid ervan. In een thesis moet je dat soort zaken/keuzes (helaas) grondig legitimeren.

Het mixen van positief en negatief geformuleerde vragen is een controlemechanisme om na te gaan of respondenten niet steeds hetzelfde antwoord invullen.

De vragen zijn inderdaad helaas heteronormatief, mijn excuses daarvoor. Zoals ik hierboven zei: de vragen aanpassen zou de betrouwbaarheid van de enquête kunnen aantasten. Volgens mij hebben de onderzoekers de enquête inderdaad opgesteld met hetero mensen als respondenten in het achterhoofd, iets die ik aankaart in mijn masterproef.

Bedankt voor het invullen (of proberen in te vullen) van de enquête.
 

Weeble

Volle Baard
Ik heb het ingevuld.
Ik weet niet of er bewust geen 'neutrale/geen mening' antwoorden als optie waren toegevoegd, maar met vragen die niet van mij van toepassing zijn of waar ik simpelweg neutraal in sta, zou ik dit graag als antwoord willen invullen.
Succes met de survey!
 

ECA

Stoppelbaard
Hallo,

Bedankt aan iedereen die de enquête heeft ingevuld.

Ik heb nog enkele respondenten nodig om aan mijn analyse te kunnen beginnen, dus mocht je de enquête nog willen invullen (indien je dit nog niet gedaan hebt), zou ik dat fijn vinden.

Alvast bedankt!
 
Banner image
Top