Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Ik moet denk ik iets rustiger aan gaan doen op het forum.
Enkele statistieken:

In 24 dagen heb ik 188 berichten gestuurd.
Na mijn weten groeit een baard ongeveer 0,5 mm per dag.
Als ik dat even uitreken:
24 x 0,5 = 12 mm na 188 berichten, dus:
12/188 == 3/47 ≈≈ 63,8 µm (0,0638 mm) per bericht.
Als ik dan een baard wil hebben van 15 cm, dan moet ik:
0,15/0,0000638 ≈≈ 2351 berichten sturen.
en dat is nog afgezien van de berichten die ik lees.

Het is super gezellig hier, maar voor een beginnende baardaap is dat iets te veel van het goede. Eerlijk gezegd reken ik mezelf nog niet eens tot de echte baarddrager. Er zijn heel veel mensen die zich 2 weken niet scheren en ik heb niet veel meer baard dan hun. Frustrerend vind ik dat, het begin is zo langzaam. Ik wil een baard, NU!

Oh zo werkt het niet hè? Ik zal iets geduldiger moeten zijn denk ik. Maar ja, ik moest dit even kwijt.
 

Ardjan

Baardaap
In 24 dagen heb ik 188 berichten gestuurd.
Na mijn weten groeit een baard ongeveer 0,5 mm per dag.
Als ik dat even uitreken:
24 x 0,5 = 12 mm na 188 berichten, dus:
12/188 == 3/47 ≈≈ 63,8 µm (0,0638 mm) per bericht.
Als ik dan een baard wil hebben van 15 cm, dan moet ik:
0,15/0,0000638 ≈≈ 2351 berichten sturen.
HOU OP!!! :D
Wiskunde; ....'k had er vroeger zo'n hekel aan; ...en nu dit! :eek::confused::oops:o_O:rolleyes::D
 

Joep

Zware baard
Ik geef het op, het lukt me niet om minder te ouwenelen op het forum hier. Ik moet dit toch weer even kwijt:

Ik krijg steeds complimenten :) (Y)
Gister had ik een mooi compliment en vanmorgen alweer twee. Ik had dit niet verwacht, ik dacht nu gaan de lullige opmerkingen komen, maar niets is minder waar.
Vanmorgen werd er letterlijk vol ongeloof met mond open naar mij gekeken door een dame en ze sprak me aan dat het zo ontzettend goed staat en dat terwijl ik naar mijn idee een badbeard day heb. (zie [url=https://baardforum.nl/threads/baard-routine.509/page-5#post-78737]hier[/URL]) en bovendien is het een baard van pas 8 weken.
Vorige week had ik ook al leuke opmerkingen, dus ik ben helemaal happy de peppie.

Ik vraag me nu allen wel een beetje af wat er aan de hand is. Het kan volgens mij een aantal dingen betekenen.
  1. Ik ben ongelofelijk knap nu ik een baard heb. :)>
  2. Ik word gigantisch in de maling genomen en ben zo naïef dat ik het niet door heb. :confused:
  3. Ik was voordat ik een baard had zo lelijk dat mensen zich gedwongen voelen om iets te zeggen nu het wat beter gaat. :mad:
Ik houd me voorlopig maar even vast aan optie 1

Ik sta veel op het schoolplein, omdat ik kleine kinderen heb en ik ze meestal naar school breng en weer ophaal. Op het school plein bij ons heb je duidelijk verschillende groepen mensen. Er zijn altijd mensen bij die nooit iets tegen je zeggen. Dat ligt aan hun en niet aan mij, want ik ben in principe vriendelijk tegen iedereen, tenzij je heel lelijk gedaan hebt tegen mij, maar zo werkt het dus niet bij iedereen. Nu komt het: er is een hele groep mensen die mij opeens begint te groeten, terwijl ze voorheen nog dwars door mij heen keken.
"WHAT IS HAPPENING?!!!"
Wat is het toch een leuke ervaring om een baard te hebben :) :)> :)> :)> (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
We hebben even een peiling gehouden onder de Nederlandse vrouwen en het is: 1 (Y)

Er zou nog een mogelijkheid kunnen bestaan, dat men je verwisseld met onze vorst, maar dat merk je snel, als men je aan gaat spreken met "Majesteit".

De werkelijke reden ligt echter bij de evolutionaire psychologie.
Het menselijk natuurlijk biologisch brein ziet bij vrouwen de man met baard als dominant, wijs, vruchtbaar, gezond en capabel om het nest te beschermen. Bij mannen wordt het waargenomen als dominant, volwassen, leiderschap, wijs, zelfstandig en geeft het waarschuwingssignaal: niet aan te vallen zonder ernstige consequenties.
Heel primitief, maar probeer dat het brein eens wijs te maken!
…en ook wel weer handig en leuk.:)
 

Ardjan

Baardaap
Ik geef het op, het lukt me niet om minder te ouwenelen op het forum hier. Ik moet dit toch weer even kwijt:

Ik krijg steeds complimenten :) (Y)
Gister had ik een mooi compliment en vanmorgen alweer twee. Ik had dit niet verwacht, ik dacht nu gaan de lullige opmerkingen komen, maar niets is minder waar.
Vanmorgen werd er letterlijk vol ongeloof met mond open naar mij gekeken door een dame en ze sprak me aan dat het zo ontzettend goed staat en dat terwijl ik naar mijn idee een badbeard day heb. (zie hier) en bovendien is het een baard van pas 8 weken.
Vorige week had ik ook al leuke opmerkingen, dus ik ben helemaal happy de peppie.

Ik vraag me nu allen wel een beetje af wat er aan de hand is. Het kan volgens mij een aantal dingen betekenen.
  1. Ik ben ongelofelijk knap nu ik een baard heb. :)
  2. Ik word gigantisch in de maling genomen en ben zo naïef dat ik het niet door heb. :confused:
  3. Ik was voordat ik een baard had zo lelijk dat mensen zich gedwongen voelen om iets te zeggen nu het wat beter gaat. :mad:
Ik houd me voorlopig maar even vast aan optie 1

Ik sta veel op het schoolplein, omdat ik kleine kinderen heb en ik ze meestal naar school breng en weer ophaal. Op het school plein bij ons heb je duidelijk verschillende groepen mensen. Er zijn altijd mensen bij die nooit iets tegen je zeggen. Dat ligt aan hun en niet aan mij, want ik ben in principe vriendelijk tegen iedereen, tenzij je heel lelijk gedaan hebt tegen mij, maar zo werkt het dus niet bij iedereen. Nu komt het: er is een hele groep mensen die mij opeens begint te groeten, terwijl ze voorheen nog dwars door mij heen keken.
"WHAT IS HAPPENING?!!!"
Wat is het toch een leuke ervaring om een baard te hebben :) :) :) :) (Y)
Erg leuk, die complimenten! (Y)
En ik moet je zeggen; je hebt een smakelijke manier van "vertellen"! (Y):D
 

Texman

Koning Baard
Ik heb ergens geschreven toen je pas op het forum zat "en er gaat nog veel meer gebeuren" en dit is een van die dingen.
Het is ontzettend leuk voor je dat dit allemaal gebeurd want het geeft een enorm positief gevoel.
En je houd ons ook lekker bezig (Y)(Y)(Y). Hou je niet in want we vinden het heel leuk:):):)
 

Joep

Zware baard
We hebben even een peiling gehouden onder de Nederlandse vrouwen en het is: 1
Dank je, het is een hele geruststelling. :)
Er zou nog een mogelijkheid kunnen bestaan, dat men je verwisseld met onze vorst
Weet je dat ik daar werkelijk over in zit. Toen ik het besluit had genomen mijn baard te laten staan, toen was er nog niets bekend over de baard van onze vorst. k zou toch niet willen dat de mensen gaan denken dat ik mijn baard laat staan omdat onze koning dat ook doet, want het is natuurlijk precies andersom. :D
De werkelijke reden ligt echter bij de evolutionaire psychologie....
Ik geloof je ook nog. Het menselijk brein is een wonderbaarlijk iets en volgens mij doen mensen veel meer dingen uit instinct dan dat we zelf soms willen toegeven.
Dit is allemaal wel mooi meegenomen, boven op het fijt dat het ontzettend goed staat EN, het verbaasd mij dit te zeggen, het zit ook nog lekker.

Erg leuk, die complimenten! (Y)
En ik moet je zeggen; je hebt een smakelijke manier van "vertellen"! (Y):D
Dat is ook erg leuk, complimenten en nu heb ik er al weer één te pakken. Dank je wel, wat een topdag :D (Y)

Ik heb ergens geschreven toen je pas op het forum zat "en er gaat nog veel meer gebeuren" en dit is een van die dingen.
Het is ontzettend leuk voor je dat dit allemaal gebeurd want het geeft een enorm positief gevoel.
En je houd ons ook lekker bezig (Y)(Y)(Y). Hou je niet in want we vinden het heel leuk:):):)
Je hebt het gezegd, dat is waar en je krijgt gelijk. :)(Y)
Het geeft zeker een positief gevoel.
Ook jij bedankt voor het compliment :)
 

Joep

Zware baard
Zit me hier toch een partij te klooien met eten en drinken. Na elke maaltijd en na elk drankje dat geen water is ren ik naar de badkamer om mijn snor te spoelen, wat een gedoe zeg. Moet ik hier gewoon aan wennen en accepteren, of heeft het ook iets te maken met iets handiger erin worden?
Zolang ik thuis ben is het niet zo een probleem, maar ergens anders is het vooral lastig.
 

Joep

Zware baard
LOL :)
Maaruh, het probleem met een doekje vind ik dat het naderhand toch niet echt schoon aanvoelt.
Dus ga ik toch weer naar de kraan :eek:
Of moet ik daar gewoon iets meer aan toe geven? overdag doekjes en 's avonds voor het naar bed gaan even spoelen of wassen?

Ik ben ondertussen wel steeds meer blij met snor en baard...jaja het kan, het is steeds leuker, ondanks dit ongemak.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb het vermoeden, dat mijn ouders, dat artikel, waar @Nib85 mee kwam, goed hebben gelezen, want ik heb werkelijk nooit enige problemen en ik ben gewend om arbeidsmatig met mensen te dineren, dus dan kun je echt niet gaan zitten lekken…en nog belangrijker: ik wil mijn kostuums niet verzieken! :D
 

zenn

Zware baard
Naja Joep, dan hoeft je de snor iig niet in te vetten! :eek::rolleyes:

'Tis denk 'k een handigheid die je er in moet krijgen, 't enige waar 'k het heel erg mee heb is soep...
Dat kan 'k gewoon niet normaal meer eten... in het vervolg maar met een rietje. :p
 
Banner image
Top