Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Dan is dat niet echt niets voor mij. Elke ochtend mijn baard verzorgen vind ik ok, maar ik heb niet voor niets nooit mijn baard geschoren, ik heb er een hekel aan, altijd één keer per week tondeuse gebruikt.
 

Texman

Koning Baard
Ik had al eerder gezegd "Dit is heel normaal gedrag. En er gaat nog veel meer komen. ;)"
Een baard gaat je hele leven veranderen en het begint nog maar net dus................:cool::cool:
 

Hartenheer

Zware baard
Ok, een kleine update, maar niet echt over mijn baard :eek:

Wat kan ik zeggen over een baard van bijna 4 weken, het schiet niet op. Ik snap het al, ik moet mee geduld hebben.

Zoals ik al eerder vermelde is de rede om een baard te groeien voor mij geweest dat ik mijn hoofdhaar met opzet kam 2 ipv 4 heb laten scheren door mijn vrouw. Ik vond het tijd daarvoor vanwege het steeds dunner worden van mijn haar, mijn vrouw gaf enig protest, wilde eerst niet zonder opzet kam scheren, dus werd het een compromis op stand 2.

Ik vind het goed staan en de baard(je) ben ik ook al erg blij mee, maar eigenlijk wilde ik mijn hoofdhaar nog korter. Dat benadrukt de baard wat meer en dat mag ook wel, want het is (nog) een klein baardje.

Ik had de volgende oplossing bedacht en uitgevoerd. Ik pak vanmiddag de tondeuse, scheer een baan zonder opzet kam over het midden van mijn hoofd, helemaal van voor naar achter. Mijn vrouw komt thuis en ik vraag haar of ze me even kan helpen, ik ben namelijk een beetje uitgeschoten bij het bijwerken van een plukje haar op mijn voorhoofd :D :D :D

Mijn vrouw was "Not Amused" :eek:

Na dreigementen dat ze er helemaal niets aan ging doen heb ik haar toch kunnen overhalen om het gelijk te scheren, maar eenmaal in de "kappersstoel" realiseerde ik me mijn fout. Ze is toch al niet heel erg enthousiast over mijn nieuwe look en nu heeft zij een tondeuse in de hand en ben ik aan haar overgeleverd. :eek:

Nee schrik niet, het is allemaal goed afgelopen, heel erg goed mag ik zelfs zeggen. Ze heeft met tegenzin mijn hoofdhaar geschoren met tondeuse zonder opzet kam. en ik vind het prachtig staan. Baard komt nu veel beter uit! Ik was al gewaarschuwd dat ik straks een mode poppetje ga worden en ja hoor, ik denk dat een nieuwe bril ook niet zou misstaan. eentje die beter bij mijn baard past :D Toevallig heb ik een nieuwe bril nodig, dus dat komt goed uit (Y)

Weet je, ik denk dat ze gewoon even moet wennen. Ze zegt dat ze me graag ziet met lang krullend haar, maar het is al weer 20 jaar geleden dat het zo groeide :rolleyes: Volgens mij vind ze dit stiekem ook leuk, maar ze moet het nog even verwerken :)>

Heb ik ook een tijd gehad, maar om het netjes kort te houden {kam 2mm} , moet je het zeker 1xper 4 weken bijhouden.
En aangezien ik mijn vrouw niet zo gek kan krijgen om het zelf te doen is me dat een te kostbare optie.

Een scheermes over mijn hoofd is voor mij geen optie. I.v.m. een implantaat die in de weg zit.
Zou er dan nog lang over doen om het goed te krijgen.
 

Joep

Zware baard
Ik heb de hoop dat mijn vrouw dat wel wil doen, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik moet nog even nadenken hoe ik haar kan overhalen.
 

Joep

Zware baard
Dit weekend had ik een kinderfeestje bij mij thuis en dit was de eerste keer dat mijn familie mijn nieuwe look zag. Dat wil zeggen, kaal hoofd en baard van 5 weken oud.

Ik vond het niet echt spannend, omdat ik zelf erg tevreden over mijn nieuwe look ben. Ik ben eigenlijk nog nooit zo tevreden geweest op mijn eigen look, niet omdat ik het niet goed vond, maar meer omdat het me voorheen geen reet kon schelen :eek:

De reacties waren leuk! Sommige zeiden niets, maar keken alleen. Andere die "schrokken" zich lam en noemde het beestje bij de naam :D Degene die wat zeiden grapte wat op een leuke manier en andere zeiden dat het me goed stond. :)>

Wat ik een erg leuke bijkomstigheid vond is dat ik me echt lekker in mijn vel (baard) voelde. Normaal ben ik niet zo'n held sociaal gezien, maar deze keer had ik echt plezier in het feest. Het kan natuurlijk toeval zijn, iedereen heeft wel eens een top dag, maar het viel wel op. Ik las zoiets elders ook al op het forum, of op een andere baard-site; door het hebben van een baard geef je om je uiterlijk en daarom ook om jezelf, daar wordt je een beter en mooier mens van. Dat straal je uit naar andere en reflecteert op een positieve manier naar je terug. Ik geloof dat ik dat vandaag voor het eerst ondervonden heb.

Ik had afgelopen week ook al mijn eerste beardbrother groet, heel leuke ervaring (Y) Het vergt wel wat tijd een baard verzorgen, maar je krijgt er veel voor terug vind ik.

Al bij al ben ik erg tevreden met mijn baard van 5 weken oud. Ik vind zelf dat ik een mooie dekking heb en heb op dit moment als eerste doel het nieuwe jaar in zonder scheren en vanaf daar kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien ga ik wel voor een yeard. :)>Maar tegen die tijd post ik denk ik wel een foto om samen te kijken wat me goed zou staan.
 

Laurent1965

Zware baard
Dit weekend had ik een kinderfeestje bij mij thuis en dit was de eerste keer dat mijn familie mijn nieuwe look zag. Dat wil zeggen, kaal hoofd en baard van 5 weken oud.

Ik vond het niet echt spannend, omdat ik zelf erg tevreden over mijn nieuwe look ben. Ik ben eigenlijk nog nooit zo tevreden geweest op mijn eigen look, niet omdat ik het niet goed vond, maar meer omdat het me voorheen geen reet kon schelen :eek:

De reacties waren leuk! Sommige zeiden niets, maar keken alleen. Andere die "schrokken" zich lam en noemde het beestje bij de naam :D Degene die wat zeiden grapte wat op een leuke manier en andere zeiden dat het me goed stond. :)>

Wat ik een erg leuke bijkomstigheid vond is dat ik me echt lekker in mijn vel (baard) voelde. Normaal ben ik niet zo'n held sociaal gezien, maar deze keer had ik echt plezier in het feest. Het kan natuurlijk toeval zijn, iedereen heeft wel eens een top dag, maar het viel wel op. Ik las zoiets elders ook al op het forum, of op een andere baard-site; door het hebben van een baard geef je om je uiterlijk en daarom ook om jezelf, daar wordt je een beter en mooier mens van. Dat straal je uit naar andere en reflecteert op een positieve manier naar je terug. Ik geloof dat ik dat vandaag voor het eerst ondervonden heb.

Ik had afgelopen week ook al mijn eerste beardbrother groet, heel leuke ervaring (Y) Het vergt wel wat tijd een baard verzorgen, maar je krijgt er veel voor terug vind ik.

Al bij al ben ik erg tevreden met mijn baard van 5 weken oud. Ik vind zelf dat ik een mooie dekking heb en heb op dit moment als eerste doel het nieuwe jaar in zonder scheren en vanaf daar kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien ga ik wel voor een yeard. :)>Maar tegen die tijd post ik denk ik wel een foto om samen te kijken wat me goed zou staan.

Mooi, wat een goed verhaal!
Bij mij is het ook zo gegaan, een 60 !! jarig huwelijk in de familie en ik kwam met een baard en een kale kop, supergevoel gehad! :D
Nu is iedereen eraan gewend en alles stil om me heen.... :mad:
Super om door te gaan en te voelen wat een baard met jezelf en anderen doet!
 

Joep

Zware baard
Goed verhaal en fijn, dat je geheel lekker en vol zelfvertrouwen in je vel zit.(Y)
Het gaat alleen maar leuker worden! :)>
Ik geloof je dat het nog leuker gaat worden. Wat het precies inhoud moet ik natuurlijk nog gaan ervaren, ik laat het op me af komen :D

Ergens vond ik het wel jammer dat de eerste keer dat ik mijn baard aan de familie heb laten zien, mijn baard pas 5 weken oud was. Het had natuurlijk nog leuker geweest als ik al een baard van minstens 3 maanden had. :)> of een yeard.

Krijg je eigenlijk een diploma als je een yeard hebt :rolleyes:
 

Joep

Zware baard
Mijn baard gaat nu richting de 6 weken en ik merk dat de zwerverlook zijn intrede doet. Is dat normaal rond dit tijdstip?
Ik heb wel al gezocht en één en ander gelezen hier op het forum over de zwerverlook, maar waar ik geen antwoord op kon vinden is hoe lang het ongeveer duurt voordat je uit die fase bent? Ik lees her en der dat als de baard langer word, het gewicht van het haar de boel wat meer in model houdt, maar hoe lang duurt dat? Of is dat sterk verschillend per persoon?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat de zwaartekracht het haar recht krijgt bij een langere baard is een mythe!
De aantrekkingskracht van de Aarde of het gewicht van de haar zelf zal nooit een haar vervormen, anders zouden er geen personen met krullend of kroeshaar bestaan. Een haar groeit in een bepaalde vorm door de vorm van de porie (rond=recht, elipsvormig=slag en spleetvormig=krullend) en je kunt een haar natuurlijk met vocht, warmte en verstevigingsmiddelen in een bepaalde positie dwingen, maar deze zal naderhand de natuurlijke vorm weer aannemen.
De zgn. Zwerver-look is inderdaad per persoon verschillend, maar je hebt de Egel-look al doorstaan, dus met een week of drie à vier heb je weer een keurig voorkomen en dat heb je ook de lengte bereikt, dat je aan een gekozen model kan gaan werken.
 

Joep

Zware baard
@ProfessorMelchior Dat klinkt mij heel bemoedigend in de oren. Ik had eerlijk gezegd op veel langer gerekend, maar dat komt omdat ik met de fabel in mijn hoofd rondliep dat de zwaartekracht het werk zou moeten gaan doen en zo verbeelde ik me dat het dan wel erg lang moest worden eer de zwaartekracht er vat op zou krijgen. Ik aap ook maar na wat ik her en der lees :D

Wat grappig van die vorm van de porie, dat heb ik nooit geweten. Ik leer hier elke dag wel iets nieuws (Y)

De Egel-look? Ik wist niet eens dat die bestond. Daar ben ik mooi mee weg gekomen :D

Wat betreft "het gekozen model" heb ik nog geen idee. Toen ik hier aan begon had ik het idee van een net kort baardje, maar ik vraag me af of dat wel wat voor mij is, want daar komt denk ik veel trim werk bij van pas. Al vrij snel nadat ik lid werd van dit forum kreeg ik het idee om mijn nooit serieuze bedoelde jeugd kreet te gaan uitvoeren; "Als ik ooit kaal word dan neem ik een baard als ZZ top". en waarom ook niet? Ik zie er veel hier op het forum en het zijn prachtige baarden. Ik weet natuurlijk niet of het er ook in zit bij mijn baard EN of het mij goed staat. In ieder geval ga ik voorlopig niets scheren of trimmen. Ik heb ook niet een baan waarbij je zogenaamd "representatief" voor de dag moet komen, dus dat scheelt een boel gezeur aan mijn hoofd. (Y):)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Joep ,
Alles wat je schrijft is precies wat een baardreis met je doet (vragen, gevoelens en ontdekkingen).
Dit is natuurlijk nieuw voor je (out of the comfortzone) maar ook o zo leuk.:)
Mijn advies aan jou is laat het gewoon gebeuren en geniet ervan en probeer vooral niet te voldoen aan "hoe het moet" of "wat een ander ervan vindt".
Dit is niet belangrijk. Waar het wel om gaat is dat het laten staan van een baard een stuk herontdekking is van je zelf.
Door een baard ga je vaster in het leven staan en zullen mensen op een andere manier en meer serieus je tegemoet treden.
Ik noem dat het "baardman gevoel" en als je het eenmaal hebt dan wil het nooit meer kwijt.;)
Succes met alles Texman :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb je "incognito-foto's" nog even goed bekeken en een forse baard behoort zeker tot de mogelijkheden.:)>
Voor de "Egel-look" kun je nog even spieken bij mijn baardreis 'De Professor in wording' en hier hoop uit putten, aangezien ik enige tijd met het uiterlijk van zo'n diertje in het openbaar ben waargenomen.:D
 
Banner image
Top