Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Schokkend nieuws!!!

Voor:
20200727_202550.jpg
Na:
20200728_105437.jpg

Tja, het is gebeurd. Ik zal mijzelf even interviewen om één en ander te verduidelijken.

Waarom?
Ik was het helemaal zat. Ik had afgelopen tijd al meerdere malen de 24 uurs regel toegepast, maar je hoeft maar één keer jezelf niet te bedenken binnen die 24 uur om dit te laten gebeuren.
Wat was je zat dan?
Klitten! Ik kwam er bijna niet meer doorheen met een borstel, met een kam was al helemaal onmogelijk. Het lukte alleen als ik de baard nat maakte, dus in de ochtend. Na het ochtend ritueel zat de baard vaak wel redelijk, maar niet altijd. Als in de loop van de dag de baard rommelig werd, dan was het bijna onmogelijk om de boel weer netjes te krijgen, tenzij ik mijn baard weer helemaal nat ging maken.
Heb je spijt?
JA! ........ en nee.​

Verklaar.
Ja, omdat ik het geen porem vind. Mijn vrouw heeft nooit geklaagd over mijn baard, maar ze bekent nu wel dat ze dit leuker vind. Ik vind het heel kaal, bloten billen, een jochie, groentje, lulletje lampenkatoen, 13 in een dozijn, moet ik nog verder gaan?

Nee, omdat het een heerlijk bevrijdend gevoel is. Het voelt echt verlossend na al die maanden van klitten kammen. Eten is ook een waar feest zonder baard en snor. Bovendien kon ik het niet uitstaan dat ik een langere baard had dan @Laurent1965 dat voelde heel onnatuurlijk en is nu opgelost.
Hoe nu verder?
Eerlijk gezegd ben ik er nog niet helemaal over uit en de tijd zal het uit maken. Voor alsnog heb ik geen plannen om de tondeuse nogmaals te hanteren de komende weken, maar of ik het weer zo ver laat komen als deze keer betwijfel ik. Ik had bijna een yeard, op 1 week na. @Skaggy liep een klein beetje voor op mij, hij heeft het wel volgehouden tot de yeard en daarna een goede barbier bezocht. Dat had ik misschien ook beter kunnen doen, maar ik heb barbier angst.​

Heb je nog wat geleerd?
Jazeker, heel veel zelfs.
Ten eerste dat ik mijzelf met gezichtsbeharing mooier vind dan dit blote billen gebeuren dat ik nu heb.
Ik ben ook de foto's terug gaan kijken van afgelopen jaar. Er zijn maar weinig plaatjes bij waarvan ik zeg, kijk daar stond mijn baard en snor heel goed. Dat is jammer, maar dat wil niet zeggen dat het niets voor mij is. Ik had veel eerder de tondeuse en schaar moeten pakken, maar dan om te fatsoeneren en niet alles eraf te halen. Dat is mij dikwijls verteld op dit topic, dat weet ik.
Ik heb gezien dat mijn snor echt niet goed staat als die voller is, dus ik ga hoe dan ook de snor temmen vanaf het begin af aan. Als ik dat 10 maanden terug ook had gedaan, dan had ik destijds een heel leuk baardje met snor gehad, nu vind ik het een puinhoop als ik er naar terug kijk.
Ook de bakkebaarden zijn altijd rommelig geweest. Nooit wat aan gedaan in de hoop dat ze op den duur gaan bijdragen aan de onderkant van de baard. Ik denk dat ik er beter aan had gedaan van het begin af aan de bakkebaarden korter te houden, een beetje zoals @Boof72 dat doet, dat ziet er heel netjes uit.
Ik ga het hoe dan ook niet meer zover laten komen als deze keer. Als ik er niet meer doorheen kom met kam en borstel, dan moet er gehandeld worden, alleen iets minder rigoureus dan deze keer.

Het grappige is dat ik bij andere topics vaker heb gelezen dat mannen alles afscheren om vervolgens spijt te hebben, maar tegelijkertijd geen spijt te hebben, omdat ze nu veel zekerder zijn van wat ze willen. Dat begreep ik nooit helemaal, maar het is precies wat ik nu ook ervaar.​

Als laatste nog 2 foto's:
20200727_203028.jpg
Uit het losse handje, heel snel rats rats zijkanten eraf en onderkant een beetje vorm gegeven. Dit stond al een stuk netter vind ik. Ik heb ook geprobeerd om het te borstelen zo en dat ging heel goed vergeleken met de ongetemde baard. Ik had hier kunnen stoppen, maar omdat dit niet mijn doel was toen ik de tondeuse pakte had ik dit niet secuur gedaan en lijkt het op de foto wel wat, maar in het echt was het scheef, zeker van de zijkant.

20200727_203441.jpg
Wat Ilja Gort kan, kan ik ook :)

Tja....op naar baard 2.0
Het voordeel van het begin is dat er veel te beleven is, naarmate de baard voller wordt lijkt het allemaal steeds langzamer te ontwikkelen......mezelf even moed inpraten.
 
Wow, en nog eens wow. Heftig om te lezen.
Je worstelde duidelijk met je baard.
Dat moet niet de bedoeling zijn van een baard.

Misschien moeten we hier voor dit soort zaken een baardcrisismanager aanstellen. Iemand die advies kan geven in een baardcrisis. Het was een mooie baard. Wie weet wat dat advies je had kunnen betekenen. Misschien dan wat meer model in laten knippen zodat je ergernis verdween.. Nu moet je opnieuw beginnen. En dat had niet gehoeven mijn inziens. Maar begrijp de slechte baarddagen. Die hebben we allemaal wel eens.
 

Ardjan

Baardaap
O man, wat een verhaal!
Hoe dan ook, je bent een ervaring rijker geworden!
Ik wil je nogmaals zeggen, Baard stond je echt niet slecht!
Maar je moet je er natuurlijk wél happy bij voelen!
Respect dat je het, met al de door jou genoemde 'kwellingspunten', zó lang hebt volgehouden! (Y)
't Is alléén jammer van de Yeard! :D

Even nu rustig bezinnen wat je gaat doen! :)
En ik ga je tóch nog even zeggen: Met baard(je) is écht beter! :D:)>(Y)

Succes kerel; het ga je goed! :)>(Y)
Blijf lekker op het forum, want dat vinden we leuk! (Y)
 

Skaggy

Volle Baard
Zo @Joep! :eek: Schrik... slik... Maar moedig van je, geen geleuter meer en je hebt gehandeld. :cool: Goed interview met jezelf ook echt des Joeps. (Y) Weer een ervaring rijker! Gelukkig geef je aan ‘op naar baard 2.0’ want we kunnen Joep hier niet meer missen op het baardforum. Ik ga ervan uit dat je een bij jouw passende baard en snor gaat ontdekken op je tweede baardreis. Succes en vooral veel plezier met je baardreis 2.0 (Y):)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Joep ,
Das even schrikken:eek::eek: maar ik begrijp het wel als je baard altijd vervelend zit dan is het moeilijk vol te houden.
En het behalen van een yeard geeft waarschijnlijk ook te veel druk op de ketel :confused: (niet meer doen);).
En dat is niet de bedoeling want het moet wel een beetje relaxt gaan.
Als je je baard weer laat groeien hou het dan op een kort model dat kan je beter onderhouden dan een lange baard.
Hoewel de lange baard je ook erg goed stond (Y)(Y)(Y)
Ik hoop wel dat je actief blijft op ons forum want we gaan jouw inbreng dan wel missen :(.
Heel veel sterkte :)
Texman:)>
[DOUBLEPOST=1596016338][/DOUBLEPOST]
Ja, vind ik ook!
@Joep had best journalist kunnen worden! :D


Dat vind ik zo gek nog niet! :D
Lijkt me voor @Texman wel wat! :):eek:(Y)
Grappig op mijn werk werd ik er ook altijd bijgesleept als er collega's over de rooie waren :).
 

Joep

Zware baard
Bedankt mannen voor de positieve reacties, dat kon ik wel even gebruiken!

Laten we (ik) er geen drama van maken, het is gebeurt en ik was er zelf bij. Achteraf heb ik best spijt, maar een tweede kans kan soms heel verfrissend zijn.
Binnen een uur na het scheren had ik al spijt. Nu anderhalve dag verder weet ik zeker dat ik een (andere) baard terug wil. Ik heb nu wel heel duidelijk in beeld wat de mogelijkheden zijn met mijn baard, dus de tweede reis wordt denk ik makkelijker, minder onbekende factoren. Ik blijf zeker actief op het forum nu ik er uit ben dat ik voor deze tweede ronde ga.

het behalen van een yeard geeft waarschijnlijk ook te veel druk op de ketel :confused: (niet meer doen);).
Precies dat! Het was het afgelopen jaar één grote obsessie die baard van mij, vraag maar aan mijn vrouw, knap dat ze het heeft uitgehouden met mij :D Ze vind het overigens prima dat ik voor de tweede ronde ga. Toen ik net begon wist ik niet wat ik wilde en door steeds naar baarden te kijken (onder ander op dit forum) ben ik steeds meer geobsedeerd geraakt door de super lange en mooie baarden waardoor ik nooit ook maar een millimeter van mijn eigen baard af heb durven te halen. Dat is niet goed en bij deze tweede ronde weet ik zeker dat ik niet meer in die valkuil ga vallen. Ik ga om te beginnen eens kijken of ik een mooie korte baard kan laten groeien met een korte snor en bakkebaarden ook redelijk kort. Van daaruit kan ik altijd kijken of ik meer lengte wil laten groeien. Ik heb er nu al zin in, grappig is dit.

Er is alleen één tegenslag. In het verleden heb ik vaker kale plakken gehad in mijn baard. Niet een beetje kaal, maar echt babyhuid glad. Deze plekken verplaatste zich, werden soms groter en soms kleiner. Toen ik vorig jaar aan mijn eerste baardreis begon had ik al een tijdje geen last meer van deze kale plekken. Nu mijn baard eraf is zie ik dat ik inmiddels weer zo'n kale plek heb rechts onder mijn kaak. Dat zal niet erg fraai ogen, maar ik ga wel zien waar het op uitdraait. Met mijn volle baard zag je er niets van, dus ik denk dat ik even door de zure appel heen zal moeten bijten.
 

Bolt

Zware baard
:eek::eek::eek: geen @Joep, maar Joepje nu :p
Wat een lef om je blotebillen gezicht te laten zien.. dat kan alleen een echte Baardman (Y)
Gelijk heb jij hoor, het moet geen obsessie worden die Baard, bovendien groeit hij weer aan.
Goed dat je nu weet wat je wil. Toch ben ik erg geschrokken vanmorgen van jou foto en heb de hele dag dat blotebillen gezicht niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen :D
Niet weer doen!
Veel groeiplezier met de 2.0 :)>
 

zenn

Zware baard
:eek: Das even schrikken, en toch begrijp ik je.

'K vraag mij af hoe je baard deze keer dan zal groeien; zal hij dan minder klitterig worden en wat voor model? En ook vond ik 'Ilya Joep' je goed staan trouwens.
nationality_russian3.gif
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Bedankt mannen voor de positieve reacties, dat kon ik wel even gebruiken!

Laten we (ik) er geen drama van maken, het is gebeurt en ik was er zelf bij. Achteraf heb ik best spijt, maar een tweede kans kan soms heel verfrissend zijn.
Binnen een uur na het scheren had ik al spijt. Nu anderhalve dag verder weet ik zeker dat ik een (andere) baard terug wil. Ik heb nu wel heel duidelijk in beeld wat de mogelijkheden zijn met mijn baard, dus de tweede reis wordt denk ik makkelijker, minder onbekende factoren. Ik blijf zeker actief op het forum nu ik er uit ben dat ik voor deze tweede ronde ga.


Precies dat! Het was het afgelopen jaar één grote obsessie die baard van mij, vraag maar aan mijn vrouw, knap dat ze het heeft uitgehouden met mij :D Ze vind het overigens prima dat ik voor de tweede ronde ga. Toen ik net begon wist ik niet wat ik wilde en door steeds naar baarden te kijken (onder ander op dit forum) ben ik steeds meer geobsedeerd geraakt door de super lange en mooie baarden waardoor ik nooit ook maar een millimeter van mijn eigen baard af heb durven te halen. Dat is niet goed en bij deze tweede ronde weet ik zeker dat ik niet meer in die valkuil ga vallen. Ik ga om te beginnen eens kijken of ik een mooie korte baard kan laten groeien met een korte snor en bakkebaarden ook redelijk kort. Van daaruit kan ik altijd kijken of ik meer lengte wil laten groeien. Ik heb er nu al zin in, grappig is dit.

Er is alleen één tegenslag. In het verleden heb ik vaker kale plakken gehad in mijn baard. Niet een beetje kaal, maar echt babyhuid glad. Deze plekken verplaatste zich, werden soms groter en soms kleiner. Toen ik vorig jaar aan mijn eerste baardreis begon had ik al een tijdje geen last meer van deze kale plekken. Nu mijn baard eraf is zie ik dat ik inmiddels weer zo'n kale plek heb rechts onder mijn kaak. Dat zal niet erg fraai ogen, maar ik ga wel zien waar het op uitdraait. Met mijn volle baard zag je er niets van, dus ik denk dat ik even door de zure appel heen zal moeten bijten.
Ha Joep,
Gelukkig ga voor een tweede ronde.
Hou het wel relaxt en zet je zelf niet onder druk om doelen te halen.
We kijken uit naar de eerste foto's van je baard 2.0:)
Succes Texman :)>
 

Joep

Zware baard
Hahaha, wat een leuke reacties allemaal. Nogmaals bedankt voor al deze positiviteit!
Ik vond het vanmorgen best moeilijk om op het forum te bekennen wat ik gedaan had en ik had eigenlijk veel meer kritiek verwacht, maar ik had natuurlijk beter moeten weten, dit is het meest positieve forum dat ik ken.
 

Boof72

Volle Baard
Ja Joe wat moet ik er aan toevoegen.
Eigenlijk alleen bedanken voor het compliment :D.

Voor de rest had een bezoekje aan de barbier misschien de fatale aanpak voorkomen.
Maar het zij zo en gewoon weer opnieuw beginnen.
En dan voordat het gaat irriteren een bezoek aan de barbier brengen. Of bij voorbaat al korter houden.
 
Banner image
Top