Eindelijk, een baard!

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
O, ik krabbel weer even overeind, aangezien ik met stoel en al was omgeslagen van verbazing: wat een prachtig resultaat van je baardgroei!
:)>(Y)

Dat heb je mooi voor elkaar gekregen en ik vermoed, dat het kam-advies van @Texman je frustratie zal verminderen. Naar mijn weten zijn er middelen in de handel om kroezig en zwaar krullend haar iets gladder te maken en wellicht helpen dezen.
Een bezoek aan een barbier kan ook enige verlichting in de problematiek brengen.
 

Joep

Zware baard
Ook jij bedankt @Texman !

Je zegt "Ook ik heb niet de ideale baardgroei..." Ik vind het ongelooflijk dat zelfs de mannen met de mooiste baarden klachten hebben over hun eigen baard, maar aan de andere kant is dat ook een soort van geruststelling :)>

Vanaf de onderkant beginnen met kammen heb ik ook geprobeerd en helaas helpt het niet. Voor de zekerheid heb ik het net nog eens gedaan om te voelen waar nu exact het probleem zat. Zelfs als ik eerst met een borstel alle klitten eruit borstel, dan nog loopt de kam al onder in de baard vast. He is een pijnlijke ervaring, bij iedere klit heb ik het gevoel dat ik of de haar stuk trek, of de haar er gewoon helemaal uittrek en ik kam dan heel langzaam. Er zit voor mij niets anders op dan alleen de borstel te gebruiken. Om de één of andere rede gaat dat best goed. Net wat je zegt, ik zal me erin moeten berusten.
[DOUBLEPOST=1586604819][/DOUBLEPOST]Dank je wel @ProfessorMelchior !

Altijd de grapjas hier :D Ik had je bericht niet binnen toen ik mijn vorige reply schreef, hierboven staat dus al waarom het advies @Texman helaas niet werkt. Je zegt dat er middelen zijn voor kroezig en zwaar krullend haar, maar dat is dus het vreemde, ik heb wel slag, maar het is niet zwaar krullend. Bijvoorbeeld bij @Bolt krult het duidelijk meer en die heeft ook niet het kam probleem dat ik heb. Ik vermoed toch dat het iets te maken heeft met het oppervlak van de haren, die zal wel ruwer zijn dan bij de gemiddelde man en dat terwijl ik zelf helemaal niet ruw ben, eerder een watje :D
Een bezoek aan een barbier kan ook enige verlichting in de problematiek brengen.
Uhm ja....Zou dat het echt oplossen? Dat advies heb ik al eerder in de wind geslagen. Ik zie de barbier gewoon niet zo zitten en ik lees op internet ook wel van succesvolle baardreizen zonder ontmoetingen met barbieren.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Je hebt echt een mooie baard, Joep. Ik denk dat je er gewoon veel te veel en veel te kritisch naar kijkt. Over-analyseren brengt alleen maar twijfel teweeg. Ik heb ook de ene dag een betere baarddag dan de andere en ja, kammen is bij mijn baard ook echt bijna onmogelijk. Het schijnt dat co-washing (alleen met conditioner wassen) dan vaak de beste oplossing is. En veel heren met een dergelijke krullende en klittende baard gebruiken daarvoor ook een afro-kam, maar daarmee rangschik je het haar meer dan dat je het echt kamt. Ik kam m'n baard meestal als ie nog licht vochtig is, beetje olie erin en voorzichtig kammen. Verder gebruik ik geen baardproducten, de baard schikt zich meestal wel, dat is juist het grote voordeel van een krullende baard.

Uit je baardreis maak ik op dat je vooral ook veel voordeel en plezier had aan je baard en dat de baard ook iets aan je houding veranderd heeft. Denk daaraan! De baard moet er voor je plezier zijn en je zelfvertrouwen vergroten. Jouw baard ziet er dermate goed uit, dat dat het uitgangspunt moet zijn!

Even loslaten, die twijfels. lees alle positieve commentaren hier en geniet daarvan. En niet teveel met de baard bezig zijn! ;):)>(Y)(Y)
 

Joep

Zware baard
Dank je @Rothbeard62 !

Co-washing doe ik al en werkt inderdaad het beste bij mij tot nu toe, vooral niet te te vaak, 1 maal per week ongeveer. Wat je zegt over nat kammen heb ik ook, dan gaat het het best, maar dan nog gebruik ik vaak liever de borstel. Het is goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit dilemma. Gedeelde smart is halve smart :D

Het gaat al beter met mij, dat is één van de redenen dat ik me weer laat zien op het forum, ik heb er weer wat meer plezier in. Ondertussen heb ik een iets moeilijkere periode met mijn baard weten te doorstaan en dat geeft ook moed. Het heeft me ook in de positieve zin veranderd het hebben van een baard. Er zijn best veel momenten dat ik in de spiegel kijk en dat ik trots ben op wie ik daar zie met een mooie baard. Ik krijg redelijk vaak complimenten en veel minder vaak kritiek, dus dat zit allemaal wel snor.

Dat twijfelen zit in mijn bloed, ik kan er niet zo veel aan doen, ben altijd al een twijfelaar geweest.
Had ik deze al eens gepost? Ik herken mijzelf er wel in:

 

Skaggy

Volle Baard
Ha Joep dat zijn een beste baard en snor geworden! Jouw frustratie wat betreft het krullen herken ik wel. Goed van je om toch door te zetten en je geweldige baard te behouden! Misschien is het een idee (zodra het weer kan) na een barbier te gaan en te vragen of hij zonder snoeien jouw baard ‘beter’ in model kan krijgen. Wellicht bevalt het en kun je bij een volgend bezoek je snor en/of baard minimaal laten bijwerken. (Y):)>
 

Joep

Zware baard
Dank je @Skaggy !

Je bent niet de eerste die het aanbeveelt om een barbier te bezoeken. Ik zie daar eigenlijk tegen op. Ik ben ook maar één keer in mijn leven naar een kapper geweest en dat is niets voor mij, daar voel ik me ongemakkelijk bij. Misschien is het anders bij een barbier, maar een boel van die tentjes zijn nogal hip en ik niet. Nu kan het sowieso niet zoals jezelf ook al terecht opmerkt. Wie weet, ooit in de toekomst, wie weet.....
 

Joep

Zware baard
@istawa bedankt voor de complimenten. ik heb inderdaad nog steeds de hoop dat als het langer is, vooral het deel bij mijn bakkebaarden dat het wat netter gaat zitten. De tijd zal het leren.

@zenn Ook jij bedankt. eigenlijk is dat ook voor een deel de rede dat ik hier even weg was. Ik moest mijn eigen weg vinden. Ik heb het nog steeds niet helemaal gevonden, maar inmiddels ben ik wel zover dat ik mijn baard meer accepteer zoals die is en dat is goed.
 

Joep

Zware baard
Potverdorie, ik heb de laatste tijd toch zo'n geweldige ervaring met mijn baard. Ik begin heel duidelijk de massatraagheid van mijn baard te voelen. Bijvoorbeeld als ik tijdens het fietsen over mijn schouder kijk, of als ik om een andere rede snel mijn hoofd draai. Wat een heerlijk gevoel is dat. Mijn baard swingt gewoon. Eerst de vertraging tijdens het draaien en daarna het door willen bewegen terwijl mijn hoofd al weer stil staat. Jullie mannen met grote baard weten waarschijnlijk precies waar ik het over heb. :)> (Y)
 

Joep

Zware baard
Mijn vrouw heeft te veel Netflix gekeken, met name naar Vikings en The Last Kingdom. Zo had ze het idee gekregen dan ik ook maar eens een vlecht in mijn baard moest nemen. Na maanden van verzet heb ik haar gisteren avond voor de lol haar gang laten gaan, met dit als resultaat:
(let even niet op mijn shirt, daar slaap ik in, zo loop ik niet op straat :D)
20200518_202722.2.jpg

Dit is natuurlijk geen porum! Ik loop totaal voor schut zo, zelfs als de vlecht wel recht gezet zou zijn. We hebben wel heel veel gelachen, mijn kinderen ook, dus het was niet voor niets.

Er gebeurde eigenlijk precies wat ik voorspeld had, het haar op mijn wangen is niet lang genoeg en kan je daardoor niet mee vlechten, met als resultaat dat je een boel fluf op de wangen hebt. Dit probleem heb ik zonder vlecht ook al enigzins, maar dan valt het minder op. Ik heb de hoop dat als er nog meer lengte is, dat het dan een mooi geheel gaat vormen met de baard onder de kin. Bovendien zal het gewicht van de haren wellicht ook wat helpen om het iets vlakker op de wangen te leggen. Wat denken jullie, is dat ook zo, of is dat ijdele hoop?
 

Ardjan

Baardaap
'k Vind best stoer staan, Viking-Joep :D:eek:

En die baard groeit als kool! (Y)
[DOUBLEPOST=1589901360][/DOUBLEPOST]Misschien een idee: :cool:
We zouden ook een topic kunnen starten met als titel "Baard in staart, vlecht is echt"! :D
 
Laatst bewerkt:

Rothbeard62

Volle Baard
Leuk experiment, Joep! Het is al heel wat dat je een vlecht kunt maken, dus je baard is al goed op lengte. Ik denk dat de meeste mannen het haar van de wangen niet mee kunnen vlechten, dat groeit vaak het langzaamst en er is ook nog zoiets als genetisch bepaalde "terminal length". Ik denk dat je in het dagelijks leven de baard toch het best "los" kunt dragen, dat lijkt me het verstandigst ;):cool:(Y)
 

Joep

Zware baard
'k Vind best stoer staan
Echt waar?? Wij hebben er eigenlijk alleen maar om gelachen :D
We zouden ook een topic kunnen starten met als titel "Baard in staart, vlecht is echt"!
Ik vind het een leuk idee! Mijn foto is er al, ik kan het natuurlijk nog een keer over doen met een nettere vlecht.

Ik denk dat de meeste mannen het haar van de wangen niet mee kunnen vlechten, dat groeit vaak het langzaamst en er is ook nog zoiets als genetisch bepaalde "terminal length"
Best kans dat het niet langer wordt. Eigenlijk zou ik het moeten meten ofzo, zodat ik zelf goed kan inschatten of er nog progressie in zit. Zo niet, dan weet ik dat ik het moet doen met deze lengte op de wangen en dan denk ik dat ik het eerder korter zou doen.
Ik denk dat je in het dagelijks leven de baard toch het best "los" kunt dragen, dat lijkt me het verstandigst ;):cool:(Y)
Ik denk dat ik het helemaal met je eens ben. Ik wilde jullie deze grap alleen niet ontnemen.
 
Banner image
Top