Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Hallo vrienden van het baardforum,

Het is in mijn topic de laatste tijd een dolle boel, heel gezellig, maar het wordt er wel wat rommelig van. Daarom is het tijd voor een korte samenvatting van de afgelopen week en de stand van zaken nu.

Er was vorige week lichte paniek bij mij, want mijn baard zat niet goed. Onder bij de keel leek er teveel kroezig haar te zitten en links had ik op één of andere manier meer baard dan rechts. Ik vroeg mij af of mijn manier van verzorging wel goed was en gaf aan dat ik het niet helemaal zag zitten om een barbier te zoeken of zelf te gaan knippen. Alsof dat nog niet genoeg was werd ik ook nog op het schoolplein beledigd. Een baarddipje dus.

Ik heb veel tips en van jullie gekregen wat ik allemaal kan doen. Daarvan heb ik er een aantal geprobeerd en een aantal niet.

Dit is wat ik wel gedaan heb:
Ik heb de föhn erbij gepakt.
ik ben na het föhnen de baard eerst naar boven gaan borstelen en daarna naar beneden om te modelleren.
Ik ben een baardbalsem gaan gebruiken van HA.
Ik ben mijn houten kam gaan gebruiken i.p.v. de zwijnenhaar borstel.

Dit is wat ik niet gedaan heb:
Ik ben (nog) niet naar de barbier gegaan.
Ik heb ook (nog) niet zelf de schaar gepakt om mijn kniptechnieken te beproeven.

En dit is het resultaat (let niet op mijn shirt, dat is mijn slaap shirt :eek:)

20191127_214406.jpg

Ik vind het zelf een enorme verbetering. Ik ben niet zeker of het op de foto helemaal goed te zien is. Het grote verschil is dat het kroezige haar onder bij de keel niet meer een tweede baard vormt, maar nu deel uit maakt van de hele baard. De baard lijkt nu veel voller, voelt ook veel beter aan, heel stevig en vol. Het verschil tussen links en rechts is naar mijn idee ook verdwenen. Er zijn wel nog wat sprietjes die er hier en daar uitspringen, maar die storen mij nu niet zo, als de baard maar mooi symmetrisch is.

Welke van de uitgevoerde tips nu de doorslag gaf weet ik niet. Misschien is het wel de combinatie van alle handelingen die ik heb uitgevoerd, of misschien heeft @Olav1975 wel gelijk en is het net dat kleine beetje extra lengte dat er afgelopen week bijkwam.
baard groeit goed! Ik denk dat hij beter 'valt' als hij nog wat langer is
Het maakt ook niet zoveel uit wat nu de oorzaak is van het betere reslutaat. Ik heb er plezier in zoals ik het nu doe en ben deze week weer helemaal tevreden met hoe de baard zit. De baardbalsem is ook wel fijn, maar de foto hier boven is met alleen maar olie.

Ik denk dat ik voorlopig even afzie van een barbiers bezoek. Er is op het internet heel veel te vinden over wat je wel en niet moet doen met je baard en voor elk argument is er dan ook een filmpje. Ik heb er een flink aantal gekeken de afgelopen dagen en dit filmpje heeft mij ervan overtuigd dat het prima is om nog even te wachten met een barbiers bezoek.


Er zijn natuurlijk ook genoeg filmpjes te vinden waarin het tegendeel wordt beweerd, dat je dus juist wel moet trimmen. Ik kies hier natuurlijk degene uit die goed in mijn straatje te pas komt :D Of het ook allemaal goed gaat uitpakken, dat moet ik ervaren. Maar mijn idee is, knippen kan altijd nog. Ondertussen wacht ik nog steeds op een ontmoeting met mijn baardbroeder van het schoolplein. Ik heb geduld en het gaat uiteindelijk wel gebeuren. Ik ben erg benieuwd wie zijn baard knipt en misschien dat ik na een gesprek met hem wel weer anders denk over een barbiers bezoek.

Dat was hem wel ongeveer. Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips, steun en gein de afgelopen week. Wat moet ik toch zonder jullie beginnen. Geweldig forum dit :)> (Y)(Y)(Y)
 

Joep

Zware baard
Type ik zo'n lang bericht, vergeet ik nog van alles.

Om te beginnen wat ook erg geholpen heeft is mijn sjaal niet meer om doen. Die sjaal was een ramp voor mijn baard. Dat gaat wel koud worden als het gaat vriezen. Hoe doen jullie dat?

Verder had ik gisteren nog een leuk compliment. Een vrouw die mijn baard na gebaarde met haar handen (hoe noem je zo iets?) en daarna twee duimen omhoog stak. Super leuk is dat. Vandaag een andere vrouw die langs me loopt en me zegt "Staat heel stoer die baard van je" Mijn dag kan niet meer stuk.

En als laatste, de baard van Shaggie komt niet overeen met mijn baard, dus weer een andere avatar, hopelijk gaat deze langer mee.
 

zenn

Zware baard
@Joep volgens mij was het de Sultan zelf die zei; met tijd komt lengte en dan zijn al je baard problemen opgelost. Of iets in die trant. :)>

De baard is toch een sjaal anzich! :rolleyes: 'K draag vaak een shemagh in de winter, maar daar ondervind 'k zelf geen last van. Of 'k rits m'n hoodie wat hoger dicht.
Ja, haha die nieuwe avatar klopt gewoon. En anders gewoon een blauwe koltrui met een anker a la Captain Haddock... :p:D

coke%2Ben%2Bstock.JPG
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Die twee dames, die je complimenten gaven zijn fantastische opstekers! (Y)
Begin je nu met baard een "womanizer" te worden? ;)

Welke tips geholpen hebben? Alle, want je doet het goed en je baard ziet er al prima uit. :)>

De barbier zou ik maar vergeten. Je kunt de uitstekende zwervers even tot de orde roepen door er zachtjes aan te trekken en mochten ze dan nog de hoek om willen, dan knip je alleen deze af waar ze de bocht omgaan.

Sjaal? Die heb je niet meer nodig met een baard!
In de kast ermee of geef 'm cadeau aan een gladgeschoren metro-man op het schoolplein, die jaloers naar je baard staat te staren.:D
 

Joep

Zware baard
Ik hoop dat jij jou Baard de kans geeft om mooi lang te groeien.
Dat is eigenlijk precies mijn doel voor nu. Lekker lang en zo natuurlijk mogelijk, geen rare hoeken in de baard, dus wat de baard zelf wil.
De baard is toch een sjaal anzich! :rolleyes: 'K draag vaak een shemagh in de winter, maar daar ondervind 'k zelf geen last van. Of 'k rits m'n hoodie wat hoger dicht.
Ja, haha die nieuwe avatar klopt gewoon. En anders gewoon een blauwe koltrui met een anker a la Captain Haddock... :p:D
Ja, baard gewoon doorlaten groeien zodat ik de sjaal niet mis.
En de pet van Haddock, zou die mij staan?
Begin je nu met baard een "womanizer" te worden? ;)
Ach waarom niet, vrouwelijke aandacht is heel leuk, maar ik blijf trouw aan mijn eigen vrouwtje hoor :)

Bedankt allen voor de complimenten :)> (Y)
 
Banner image
Top