Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Over de snor ben ik het helemaal niet eens @Renem en @mcvries , want zo'n met de bovenkant van de lip getrimde snor vind ik er uitzien, als een gesnoeide heg! :confused:
Zo kom je nooit in het topic "Epische snorren".;)
Ik ben blij dat je mijn vermoeden even bevestigd.
Ik weet nog niet hoe mijn snor uiteindelijk gaat worden, maar vooralsnog ga ik voor de epische snor :D snoeien kan altijd nog.

Mijn twijfel over het snoeien van de snor had ik al voordat @Renem en @mcvries erover begonnen. Toevallig zag ik gisteren dit clipje van Greg Berzinsky, die toch echt niet voor schut loopt. Ook hij knipt zijn snor. Jullie hebben het clipje vast al eens eerder gezien.

 

Joep

Zware baard
Ik had hem nog niet gezien en vind het TOP (Y) ga ik dus voortaan ook zo doen.
Dank je @Joep
Ja maar, ja maar..... zo kom ik er natuurlijk nooit uit :mad::mad::mad:
Het komt altijd op hetzelfde liedje uit, IK moet de beslissing maken en daar ben ik nou juist zo slecht in.

Als ik bijvoorbeeld een wasmachine of tv ga kopen, dan worden er allerlei tabelletjes aan gemaakt en alle belangrijke specs worden genoteerd van een hele lijst van merken en modellen. Zo neem ik dan mijn besluit en meestal koop ik dan iets waar ik achteraf spijt van heb, omdat er iets niet goed is waar ik geen rekening mee had gehouden in mijn tabel. Arrgggghhhh :mad:

(Wat een boze post, ik vind het wel heel leuk dat jullie met me meedenken :D (Y))
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Greg Berzinsky laat in de clip zien hoe hij de haren van de snor op gelijke lengte brengt, maar ze reiken nog steeds tot over de onderlip. Hij snoeit niet boven de lip.
Beware, brother beware! :D

De manier waarop jij aankomt volg ik meestal ook en dat heeft me al vele aankopen opgeleverd, die totaal waardeloos bleken te zijn, zoals bv. een splinternieuwe Volvo en BMW (nog niet eerder zulke slechte voertuigen gehad), wasmachine, P.C. en allerhande kleine troep.
Blij verrast ben ik vooral, als ik iets aankoop voor een flutbedrag met het idee "als het een jaartje mee gaat mag ik blij zijn" en er dan vele, vele jaren plezier van heb, zoals bv. de wasmachine van €200,00 (doet al 15 jaar zijn werk), één van mijn auto's de Mitsubishi Carisma (al 20 jaar probleemloos), mijn iPhone 3G (11 jaar?) en een enorme voorraad gereedschap.
Niet constant piekeren dus en gewoon af en toe in het diepe springen, want zo leer je te zwemmen.:)
 

Joep

Zware baard
Hahaha, ja goed om te horen dat ik niet de enige ben die slechte aankopen doet na eeuwig vergelijken en piekeren. :D

Zoals ik al eerder zei, ik ga op zoek naar een goede barbier bij mij (redelijk) in de buurt.
Ik weet er wel één, of eigenlijk twee, maar die lijken me beide niets. Een barbier/bakker, vind ik een beetje vreemd en komt mij niet echt professioneel over. Die andere is wel heel erg hip. Daar voel ik me bij voorbaat al ongemakkelijk bij. Allemaal van die hippe baarden met veel te strakke lijnen en hoeken. Ik zag geen één baard met meer natuurlijke vormen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen.
[DOUBLEPOST=1574538630][/DOUBLEPOST]
Greg Berzinsky laat in de clip zien hoe hij de haren van de snor op gelijke lengte brengt, maar ze reiken nog steeds tot over de onderlip. Hij snoeit niet boven de lip.
Beware, brother beware!
Ja dat is zo, maar ik dacht dat jij bedoelde om alle snorharen ongeknipt te laten, zodat de snorharen van het midden uit naar de punten van je snor groeien. Dit is er iets tussen in. Nu vraag ik mij af, wat bedoel je nou werkelijk? Net als Greg de snorharen wel een beetje trimmen, of de snorharen zo lang mogelijk laten worden?
 

Peter1971

Baard
Stel, ik overwin mijn angst en kan een goede barbier vinden. Wat zou ik dan moeten vragen/zeggen tegen de barbier?

Dit kan ik zelf bedenken:
Ik wil zo mijn mogelijk eraf hebben, want liefst laat ik de baard nog (veel) langer en voller worden.
Ik denk dat het belangrijk is om de baard links en rechts symmetrisch te krijgen.
Ik heb het idee dat de snor ook niet helemaal symmetrisch is, dus zelfde verhaal.
Wanglijnen blijf ik liever vanaf, of denk je dat daar ook iets aan moet gebeuren? Halslijnen zijn op deze foto's niet te zien, daar zou ik nog een fotootje voor kunnen plaatsen.
Dat sterk krullende haar onder bij mijn keel, moet dat ingeperkt worden, of gaat dat nou juist volume geven in de toekomst, of een beetje van beide?

Er komen vast nog wel meer punten van wat ik juist wel en niet moet doen. Als ik dat nou eerst eens goed in beeld heb, dan loop ik ook minder risico bij een barbiers bezoek.

je kan zelf ook de lijn zien die geschoren moet worden, ik wou dat ik het bij je kon doen
[DOUBLEPOST=1574553597][/DOUBLEPOST]
@Joep
5d0d33c8d8c79d4a448b54bf31e86039.jpg
Als je naar deze voor en na foto kijkt, vind je het dan nog steeds zo’n rampenplan om naar de barbier te gaan? En de tips hierboven, die kloppen als een bus! Neem de tijd om met je barbier te overleggen voor je gaat zitten! Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


ben je linkshandig?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja dat is zo, maar ik dacht dat jij bedoelde om alle snorharen ongeknipt te laten, zodat de snorharen van het midden uit naar de punten van je snor groeien. Dit is er iets tussen in. Nu vraag ik mij af, wat bedoel je nou werkelijk? Net als Greg de snorharen wel een beetje trimmen, of de snorharen zo lang mogelijk laten worden?
Ik bedoelde te suiden, dat Berzinsky eigenlijk zijn snor niet trimt, maar alleen de haren op één lengte brengt net zoals je met je baardharen doet.

En ik ben inderdaad een voorstander van alle haren zo lang mogelijk, dan kun je een model in je snor maken en anders blijf je continue met een kort bezempje onder de neus lopen.
 

Peter1971

Baard
Dat ziet er zeker wel beter uit ja!

Ik wil bij deze nogmaals iedereen bedanken voor alle adviezen en andere positieve bijdrage op mijn topic. (spam en zo)

Het is nu even wachten totdat ik de mysterieuze vriendelijk baardman op het schoolplein tegen kom. Ik hoop dat die een goede barbier heeft en dat het niet door zijn vrouw gedaan wordt, want dat kan ik niet vragen.....toch?
Ik heb hem al eerder aan willen spreken, gewoon om een beetje baardman geklets. Maar telkens als ik mijn mond open doe gaat er één of ander blotebillengezicht tussen ons staan, of er beginnen kinderen te schreeuwen, of komen mijn of zijn kinderen uit school rennen, of komt er iemand anders tegen mij kletsen, zucht.....zo is er elke keer wel wat. Maar ik laat me niet uit het veld staan, volgende week blijf ik de hele dag op het schoolplein staan, net zo lang tot ik hem heb gesproken :D


Ik bedoelde te suiden, dat Berzinsky eigenlijk zijn snor niet trimt, maar alleen de haren op één lengte brengt net zoals je met je baardharen doet.

En ik ben inderdaad een voorstander van alle haren zo lang mogelijk, dan kun je een model in je snor maken en anders blijf je continue met een kort bezempje onder de neus lopen.

@Peter1971 Ik weet niet r of de vraag voor mij was, maar ik ben niet linkshandig. Ik heb wel ongelijke verschillende groei op beide wangen


ProfessorMelchior een bezempje is wel handig om de boel een beetje schoon te houden.
[DOUBLEPOST=1574625809][/DOUBLEPOST]
Idd helemaal met de professor eens. Probeer het gewoon. En mocht het in jou ogen fout gaan, het groeit wel weer aan he.


dat vind ik altijd zon dooddoener "het groeit wel weer aan"" :p elke baardman is ziek na een verkeerde trim.
[DOUBLEPOST=1574626527][/DOUBLEPOST]
Ik ben blij dat je mijn vermoeden even bevestigd.
Ik weet nog niet hoe mijn snor uiteindelijk gaat worden, maar vooralsnog ga ik voor de epische snor :D snoeien kan altijd nog.

Mijn twijfel over het snoeien van de snor had ik al voordat @Renem en @mcvries erover begonnen. Toevallig zag ik gisteren dit clipje van Greg Berzinsky, die toch echt niet voor schut loopt. Ook hij knipt zijn snor. Jullie hebben het clipje vast al eens eerder gezien.


Greg verdeeld zijn snor in secties tijdens het knippen, als ik een derde van mijn snor opzij kam blijven er 3 haren over om te knippeno_O
[DOUBLEPOST=1574626651][/DOUBLEPOST]
Hahaha, ja goed om te horen dat ik niet de enige ben die slechte aankopen doet na eeuwig vergelijken en piekeren. :D

Zoals ik al eerder zei, ik ga op zoek naar een goede barbier bij mij (redelijk) in de buurt.
Ik weet er wel één, of eigenlijk twee, maar die lijken me beide niets. Een barbier/bakker, vind ik een beetje vreemd en komt mij niet echt professioneel over. Die andere is wel heel erg hip. Daar voel ik me bij voorbaat al ongemakkelijk bij. Allemaal van die hippe baarden met veel te strakke lijnen en hoeken. Ik zag geen één baard met meer natuurlijke vormen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen.
[DOUBLEPOST=1574538630][/DOUBLEPOST]
Ja dat is zo, maar ik dacht dat jij bedoelde om alle snorharen ongeknipt te laten, zodat de snorharen van het midden uit naar de punten van je snor groeien. Dit is er iets tussen in. Nu vraag ik mij af, wat bedoel je nou werkelijk? Net als Greg de snorharen wel een beetje trimmen, of de snorharen zo lang mogelijk laten worden?


een goede barbier heb ik hier nog niet kunnen vinden...wees voorzichtig.
 

Joep

Zware baard
ProfessorMelchior een bezempje is wel handig om de boel een beetje schoon te houden.
Dat lijkt mij ook. Ik ben er eens op gaan letten en ben tot de conclusie gekomen dat de meeste snorren toch wel een beetje ingekort zijn in het midden en vele zien er alsnog erg mooi uit. Ik ga het in ieder geval proberen om de snor niet in te korten in het midden, maar of ik het vol houd, dat weet ik nog niet, want het is inderdaad wel een knoeiboel.
dat vind ik altijd zon dooddoener "het groeit wel weer aan"" :p elke baardman is ziek na een verkeerde trim.
Ik ben het helemaal met je eens. Vandaar ook de angst om een barbier bezoek te doen.
een goede barbier heb ik hier nog niet kunnen vinden...wees voorzichtig.
Met hier bedoel je ergens omgeveing Deventer neem ik aan en niet Amsterdam toch? Want in Amsterdam zoek ik.

Ik heb de Verzinsky methode ook toegepast @Joep en ben zeer tevreden over het resultaat. Ik zoek nu alleen nog een goede bijpassende stok voor die bezem. Niks mis mee :rolleyes:o_O
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, maar begrijp je verwijzing naar "Verzinsky methode" niet helemaal :eek:

Overigens heb ik mijn baardbroeder op het schoolplein weer niet gezien vandaag :( even geduld AUB

@zenn die filmpjes van jouw zijn fantastisch. Ik begon er nu eindelijk voor het eerst feeling mee te krijgen. Iemand kan je 100 keer iets uitleggen en pas bij een filmpje snap je het.
Als je het eenmaal begrijpt, dan vraag je jezelf af waarom je dat niet zelf kon bedenken. Dat van de richting waarin je föhnt deed het hem in het eerste filmpje, niet de föhn heen en weer schudden. Dat tegen de richting in kammen in het tweede filmpje had ik ook al eerder gehoord, onder anderen in dit topic, maar toch maakte dit filmpje het duidelijker voor mij. Eerst föhnen en afsluiten met olie en tegen kammen en dan zachtjes na strijken om het in model te brengen. Top (Y)
Mijn baard zit de laatste dagen dan ook aanzienlijk beter en ik kan er geen genoeg van krijgen om te kammen :D Een foto volgt binnenkort.
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Goed om te horen! :)(Y) Soms moet je het gewoon effe zien, om er een beeld van te krijgen. (wow pleonasme!)

Ondanks er veel barbieren (of is het barbiers!?) zitten in A'dam, ben 'k er zelf tot op heden nog nooit bij eentje geweest, gewoon teveel keuze.
Er zitten er bijna 20+ als je googled, welke van die zijn dan goed... Allemaal goeie reviews, schiet mij maar lek.
 
Dat lijkt mij ook. Ik ben er eens op gaan letten en ben tot de conclusie gekomen dat de meeste snorren toch wel een beetje ingekort zijn in het midden en vele zien er alsnog erg mooi uit. Ik ga het in ieder geval proberen om de snor niet in te korten in het midden, maar of ik het vol houd, dat weet ik nog niet, want het is inderdaad wel een knoeiboel.

Ik ben het helemaal met je eens. Vandaar ook de angst om een barbier bezoek te doen.

Met hier bedoel je ergens omgeveing Deventer neem ik aan en niet Amsterdam toch? Want in Amsterdam zoek ik.


Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, maar begrijp je verwijzing naar "Verzinsky methode" niet helemaal :eek:

Overigens heb ik mijn baardbroeder op het schoolplein weer niet gezien vandaag :( even geduld AUB

@zenn die filmpjes van jouw zijn fantastisch. Ik begon er nu eindelijk voor het eerst feeling mee te krijgen. Iemand kan je 100 keer iets uitleggen en pas bij een filmpje snap je het.
Als je het eenmaal begrijpt, dan vraag je jezelf af waarom je dat niet zelf kon bedenken. Dat van de richting waarin je föhnt deed het hem in het eerste filmpje, niet de föhn heen en weer schudden. Dat tegen de richting in kammen in het tweede filmpje had ik ook al eerder gehoord, onder anderen in dit topic, maar toch maakte dit filmpje het duidelijker voor mij. Eerst föhnen en afsluiten met olie en tegen kammen en dan zachtjes na strijken om het in model te brengen. Top (Y)
Mijn baard zit de laatste dagen dan ook aanzienlijk beter en ik kan er geen genoeg van krijgen om te kammen :D Een foto volgt binnenkort.

Denk dat hij met Verzinsky de heer Greg Berzinsky bedoeld :D
 

Peter1971

Baard
Joep..inderdaad Deventer is een no go area voor een baardtrim..en als ik die revieuws bekijk.. bij elke salon staan er wel 4sterren..wat is er gebeurd met objectiviteit?..dusan is de vriend van de broer van Karim en geeft 4 sterren...na knipbeurt mijn baard is altijd fris na knip..en de meeste barbieren zijn oostindischdoof ..als jij zegt ..zo min mogelijk van mijn baard af aub,..kom je met een stoppelbaard de salon uit.
 
Banner image
Top