Eindelijk, een baard!

Joep

Zware baard
Daarom! Inkorten kan altijd. Bij mij is ze ondertussen gewend aan wat haar, en heb nu officieel toestemming om er een te hebben. Moest wel beloven en bij te houden haha maar ach den Bosch heeft een goede barbier
Toestemming voor de baard had ik al van mijn vrouw, maar ZZ-Top lengte werd ze vooralsnog niet zo enthousiast van.
Gisteren zei ze me dat de baard erg goed staat, dat zei ze al eerder, maar deze keer voegde ze er aan toe dat ze het best ok zou vinden als ik de baard heel lang laat groeien. Zonder toestemming had ik het ook gedaan zoals ik zelf zou willen, maar het is wel ontzettend leuk om gesteund te worden en te horen dat ze het ook mooi vind.
Hey Joep goeie baard en snor en mooi ook dat donkere met de lichte accenten. (Y):)> En die uitstekende haren aan één kant... heb ik aan beide kanten. :D Bovendien uitstekend is heel goed. :rolleyes:
Dank je @Skaggy !
Maar jij bent dan wel in balans :D Ik gok nog een maandje, dan hebben we het achter de rug met die onstuimige haren, of is dat wishfull thinking? Wat je zegt, uitsekend is heel goed (Y)
 

Laurent1965

Zware baard
Toestemming voor de baard had ik al van mijn vrouw, maar ZZ-Top lengte werd ze vooralsnog niet zo enthousiast van.
Gisteren zei ze me dat de baard erg goed staat, dat zei ze al eerder, maar deze keer voegde ze er aan toe dat ze het best ok zou vinden als ik de baard heel lang laat groeien. Zonder toestemming had ik het ook gedaan zoals ik zelf zou willen, maar het is wel ontzettend leuk om gesteund te worden en te horen dat ze het ook mooi vind.

Dank je @Skaggy !
Maar jij bent dan wel in balans :D Ik gok nog een maandje, dan hebben we het achter de rug met die onstuimige haren, of is dat wishfull thinking? Wat je zegt, uitsekend is heel goed (Y)
Joep, meteen laten tekenen in drievoud en in de kluis...:D
 

Yainderidoo

Zware baard
Toestemming voor de baard had ik al van mijn vrouw, maar ZZ-Top lengte werd ze vooralsnog niet zo enthousiast van.
Dat zei ik voorheen ook vaak...."ik ga voor een ZZ-top Baard"....vonden ze thuis maar "raar" en "dat doe je toch niet"......maar inmiddels zit ik er dichter bij dan ooit.....yeeeeeehaaaaaaaawwwwww :cool::cool::cool::cool::cool:
[DOUBLEPOST=1573400852][/DOUBLEPOST]@Joep Mooi dat je vrouw het ook leuk vind!!! Scheelt een stuk.....;) (Y)
 

Joep

Zware baard
Ze zijn allemaal hetzelfde eerst vreselijk tegen. En als je hem hebt mag het baardje er niet meer af

IT ain't over till the fat lady sings.
Ik heb daar wel een theorie over.

Voordat ik of iemand een baard neemt, vraag je jezelf eerst al een tijd af (soms zelfs jaren) hoe een baard je zou staan. In gedachten denk je er een baard bij als je in de spiegel kijkt. Je omgeving staat er helemaal niet bij stil dat je wel eens een baard zou kunnen nemen. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een totaal ander persoon, maar tegelijk ben ik heel tevreden met het resultaat, dit is waar ik al jaren over heb gefantaseerd en het is nog mooier dan in mijn fantasie. Voor andere is de "schok" veel groter vermoed ik, voor hen komt het volslagen als een verassing en is er een wen periode nodig.

Het is ook best wel leuk vind ik. Zo leuk dat het jammer is dat je deze periode maar één keer meemaakt. Van mijn moeder kreeg ik al een paar maal een subtiele opmerking, waaruit ik kon opmaken dat ze de baard niet heel leuk vond. Dat is niet heel gek, ze ziet haar kleine jongen opeens als een oudere man. Eerlijk is eerlijk, een baard maakt je ouder, maar dan wel in de goede zin. Van de week kwam ze weer bij me langs en toen zei ze opeens dat ik er zo leuk uitzag. Duidelijk, de wen periode is voorbij en nu ziet ze pas hoe goed de baard eigenlijk staat. Het is ook zo dat de baard in het begin lang niet zo mooi is, dan waneer de baard een beetje op leeftijd begint te komen. Heel leuk, want ik sta nog steeds pas aan het begin van mijn baardreis en heb het volste vertrouwen dat die nog veel mooier gaat worden.
 

Joep

Zware baard
Goed verhaal en moeder is een grote knuffel waard. :)>(Y)
Haha jazeker en die krijgt ze ook hoor :) (Y)
[DOUBLEPOST=1573488292][/DOUBLEPOST]Ik vind de baard van Jim Carrey toch ook wel gaaf. Zoiets zie ik mijzelf ook wel doen, maar volgens mij knipt die zijn snor. Dat is toch zonde?

iu
 

Texman

Koning Baard
Ik heb daar wel een theorie over.

Voordat ik of iemand een baard neemt, vraag je jezelf eerst al een tijd af (soms zelfs jaren) hoe een baard je zou staan. In gedachten denk je er een baard bij als je in de spiegel kijkt. Je omgeving staat er helemaal niet bij stil dat je wel eens een baard zou kunnen nemen. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een totaal ander persoon, maar tegelijk ben ik heel tevreden met het resultaat, dit is waar ik al jaren over heb gefantaseerd en het is nog mooier dan in mijn fantasie. Voor andere is de "schok" veel groter vermoed ik, voor hen komt het volslagen als een verassing en is er een wen periode nodig.

Het is ook best wel leuk vind ik. Zo leuk dat het jammer is dat je deze periode maar één keer meemaakt. Van mijn moeder kreeg ik al een paar maal een subtiele opmerking, waaruit ik kon opmaken dat ze de baard niet heel leuk vond. Dat is niet heel gek, ze ziet haar kleine jongen opeens als een oudere man. Eerlijk is eerlijk, een baard maakt je ouder, maar dan wel in de goede zin. Van de week kwam ze weer bij me langs en toen zei ze opeens dat ik er zo leuk uitzag. Duidelijk, de wen periode is voorbij en nu ziet ze pas hoe goed de baard eigenlijk staat. Het is ook zo dat de baard in het begin lang niet zo mooi is, dan waneer de baard een beetje op leeftijd begint te komen. Heel leuk, want ik sta nog steeds pas aan het begin van mijn baardreis en heb het volste vertrouwen dat die nog veel mooier gaat worden.
Heel mooi beschreven @Joep,
Ik kan er nog aan toevoegen dat je zelf al een tijdje met het idee loop te spelen zonder dat je omgeving dat weet. Je bent onderbewust dus al het wennen dat je waarschijnlijk binnenkort met een baard door het leven gaat. M.a.w. jij hebt het al geaccepteerd en het daadwerkelijk laten groeien van je baard is dus een soort eindfase en tevens een nieuw begin. Je omgeving daarentegen merkt dit voor de eerste keer en dat kan moeilijk zijn. Heel veel mensen houden niet van verandering en moeten wennen aan je nieuwe uiterlijk. En dat kost soms veel tijd.
 

Joep

Zware baard
Ja, precies wat ik bedoel. Ik houd zelf ook niet zo van veranderingen, maar inderdaad ben ik er al naar toegegroeid waar andere dat niet konden omdat het idee nog niet uitgevoerd was. Nou is het ook weer niet zo dat ik het echt gepland had, maar eerder een kwestie van na iets te lang wachten met scheren voor de zoveelste keer af vragen "Hoe zou het nou staan als ik het eens niet afscheer". Eerlijk gezegd heb ik mijn baard helemaal niet geplant, Bij mijn laatste scheerbeurt was ik nog niet op de hoogte dat dat mijn laatste scheerbeurt zou zijn. Ik denk dat velen dat niet wisten, anders hadden zij zich dan al niet geschoren. Ik zit nu hard op te filosoferen :D Volgens mij heb ik mijn laatste scheerbeurt nooit uitgevoerd en hoop dat nu ook nooit te doen ook. Is dat geen paradox? Wie het weet mag het zeggen..
 
Banner image
Top