Eerste poging tot baard

Laurent1965

Zware baard
Erk)
Dat zijn geen " talen " maar spraakgebreken :rolleyes::rolleyes::D

---
We hebben wel vanaf de vroegste jeugd gevoel voor andere klanken en Duits en Frans zit er ook meteen qua woorden een groot stuk bij, om nog maar te zwijgen over een sterk eigen karakter ;);) Je kunt hier aan iemand horen van welk dorp of stad iemand komt.
Nog steeds overal gangbaar hier, er zijn (werk)dagen dat ik niets anders spreek, tot instanties aan toe.
Ik heb het altijd als een meerwaarde in mijn leven ervaren, al 55 jaar.
Zal mij aan mijn r..t roesten hoe men onze kleurrijke streektalen noemt.
Daarnaast ABN, geen probleem, maar dan wel zonder zere keel.. :D:D

Maar dit even terzijde, we dwalen af, moest het ff kwijt..;);)
 
Laatst bewerkt:

Ratlook

Volle Baard
Erk)
We hebben wel vanaf de vroegste jeugd gevoel voor andere klanken en Duits en Frans zit er ook meteen qua woorden een groot stuk bij, om nog maar te zwijgen over een sterk eigen karakter ;);) Je kunt hier aan iemand horen van welk dorp of stad iemand komt.
Nog steeds overal gangbaar hier, er zijn (werk)dagen dat ik niets anders spreek, tot instanties aan toe.
Ik heb het altijd als een meerwaarde in mijn leven ervaren, al 55 jaar.
Zal mij aan mijn r..t roesten hoe men onze kleurrijke streektalen noemt.
Daarnaast ABN, geen probleem, maar dan wel zonder zere keel.. :D:D

Maar dit even terzijde, we dwalen af, moest het ff kwijt..;);)

Ik wist niet dat je "boos" werd..;)

Ik heb persoonlijk nu eenmaal een beetje een "hekel" aan hele stevige dialecten.

Kan daar ook niets aan doen :rolleyes:

---
 

Ratlook

Volle Baard
Zeker weten! (Y)
Blij dat ik altijd verder dan de horizon heb gekeken en veel gereisd, goed voor je eigenwaarde!
Boos?? Daar is toch echt meer voor nodig! :D:D

Ook ik heb genoeg van de wereld gezien en veel meegemaakt, dus

algemene ontwikkeling is ook bij mij zeer hoog en een horizon zie ik bij na niet :D

Een beetje dialect vind ik zeker niet erg, die zal ik ook wel een beetje hebben,

ik heb het meer over de onverstaanbare " talen " uit sommige delen van het land.

Ik zag laatst nog een stuk op TV waarin ouders uit Friesland uit principe hun kinderen

alleen Fries leren thuis....ik vind dat zeer kwalijk :rolleyes:

---
 

Texman

Koning Baard
De randstad kent ook zijn dialecten wat te denken van het Haags, Schevenings, Rotterdams en Leids.
In het Westland praten ze ook weer anders. Haags en Schevenings lijken voor geen meter op elkaar maar toch gaat hier om de zelfde gemeente.
Haags heb je ook weer in twee soorten tw; plat Haags en bekakt Haags. Iedereen hoort aan mij dat ik uit de Haagse regio kom.
Taal is iets wonderlijks wat vooral met intentietijd te maken heeft.
 

Laurent1965

Zware baard
De randstad kent ook zijn dialecten wat te denken van het Haags, Schevenings, Rotterdams en Leids.
In het Westland praten ze ook weer anders. Haags en Schevenings lijken voor geen meter op elkaar maar toch gaat hier om de zelfde gemeente.
Haags heb je ook weer in twee soorten tw; plat Haags en bekakt Haags. Iedereen hoort aan mij dat ik uit de Haagse regio kom.
Taal is iets wonderlijks wat vooral met intentietijd te maken heeft.
Is toch geweldig die diversiteit in zo'n klein land!!
Net van het vaste zaterdag-rondje door de stad terug, de markt, Appie etc, alles in het Remunjs (Roermonds) kunnen doen, nog steeds springlevend, ook bij veel jeugd, mooi toch!
 
Laatst bewerkt:

Christian

Baard
Mijn doel van de dicaprio baard begi t al enigszins in de buurt te komen.
Binnenkort wil ik langs de barbier om de lijnen weer een keer strak te laten zetten.
Nu twijfel ik alleen over het volgende.

Dicaprio heeft een overduidelijke scheiding tussen baard en hoofdhaar. Ik vind het wel wat hebben maar twijfel toch over het wel of niet doen. Aan de ene kant vind ik het mooier om het aaneengesloten te hebben, aan de andere kant kan het mooi de patchy groei op mijn kaken verbloemen.

Hoe denken jullie er erover?
 

Bijlagen

  • 20200925_235135.jpg
    20200925_235135.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 98
  • 20200925_235319.jpg
    20200925_235319.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 100
  • 054198cc84abc7d5045502a5406b0361.jpg
    054198cc84abc7d5045502a5406b0361.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 99

Joep

Zware baard
Goeie baard al :)> (Y)

Al ik jou was zou ik precies doen wat je nu doet, anders zou ik jou niet wezen ..... tja, daar kan je natuurlijk helemaal niets mee :p :D

Ik moet zeggen, best veel gelijkenissen tussen jouw baard en die van Dicaprio. Je kan inderdaad precies zijn baard na gaan doen, dat zit er volgens mij wel in, maar is het niet nog leuker om je eigen baard te hebben? Lijkt mij wel hoor, want het is een mooie baard! Noem het desnoods een Dicaprio Big Beard. :D (of nog beter, noem de baard van Dicaprio een Small Christian Beard :confused: :D)
 
Banner image
Top