MijnBaard.nl

Eerste keer laten groeien

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door VinK, 5 dec 2021.

1. Pascal1

Pascal1 Stoppelbaard

Netjes, ziet er goed uit en mooie dekking. Met die volle baard moet het wel goed komen. Gewoon laten groeien en eens in zoveel tijd beetje bij laten werken ;)

Texman en VinK vinden dit leuk.
  2. VinK

VinK Baard

Bedankt @Pascal1 ! Ik ga hem eerst 3 maanden laten groeien en kijken hoe het er dan uit ziet. Vanaf daar een beetje kijken wat ik wil want dat weet ik nog niet echt :)>

Macx, Pascal1 en Texman vinden dit leuk.
  3. mischaap

mischaap Baard

Wordt een dikke baard!

Macx, Texman en VinK vinden dit leuk.
  4. VinK

VinK Baard

Hallo baardbroeders,

Bij deze nog eens een update. Ondertussen ongeveer een maand en iets minder dan 2 weken ver. Voorlopig heb ik alleen nog maar positieve commentaar gehoord waar ik heel blij mee ben.

Zelf vind ik het steeds moeilijker om de baard er verzorgd te laten uitzien. Nu de lengte toeneemt zijn er steeds meer haren die alle kanten op gaan. Ik weet wel dat ik geduld moet hebben. Mijn baard haren zijn heel dik en stroef. Als ik met de kam tegen de haren in ga dan blijven ze gewoon recht staan (zie eerste 2 foto's). Hadden jullie dit ook? De haren onder mijn kin leven helemaal een eigen leven, ik denk dat ik daar een kruin heb.

Ik heb nu baardolie, baardwax en baardshampoo van mr bear family. De wax doet heel weinig voor de haren die niet mee willen werken voor mijn gevoel. Misschien dat dit verbetert als de lengte toeneemt. De shampoo werkt wel goed, ik voel mijn huid trillen als ik het even op m'n baard laat zitten en het voelt lekker schoon.

Ik doe eerst de shampoo en droog dan met een handdoek de baard. Daarna de olie en even met een kam erdoor. Daarna gewoon met de hand de wax erin.

Al bij al ben ik nog steeds zeer tevreden en blijf ik doorgaan!

Tot ziens baardbroeders en nog een fijne feestdagen toegewenst! :)>:)>(Y)

OH ja al laatste foto nog eentje van een week geleden, daar is goed op te zien hoe mijn snor van nature de vorm van @Giant wil aannemen. Na een tijdje springen ze steeds omhoog :D:p
    IMG-20211227-WA0029.jpg IMG-20211227-WA0007.jpg IMG-20211227-WA0026.jpg IMG-20211227-WA0017.jpg IMG-20211227-WA0015.jpg IMG-20211227-WA0022.jpg
    IMG_20211219_144608343_HDR.jpg

Laatst bewerkt: 27 dec 2021
    Macx, Nordland en Giant vinden dit leuk.
  5. Giant

Giant Volle Baard

Ben benieuwd hoe je snor gaat worden

VinK vindt dit leuk.
  6. VinK

VinK Baard

@Giant ik trim mijn snor een klein beetje boven mijn lip want ik kan er niet goed tegen als m'n snor in m'n mond komt. Dus zo mooi als die van jou gaat het nooit worden.

Giant vindt dit leuk.
  7. VinK

VinK Baard

@Texman ik heb jouw advies nodig :)

Texman vindt dit leuk.
  8. istawa

istawa Zware baard

Mooi man gaat helemaal goed komen . Nog ff wat meer lengte dan helemaal af.
    Beard on

IT ain't over until the fat lady sings

Texman, VinK en Giant vinden dit leuk.
  9. Baardsterdam

Baardsterdam Baard

Had iemand al gezegd dat je geduld moet hebben?
    Dat je pas na een maand of drie naar de barbier moet, dan zie je pas hoe je baard groeit?
    Dat baardolie de huid onder je baard voedt, en voorkomt dat die huid uitdroogt en daarmee dus de baardgroei bevordert?
    Dat je geen haarkam moet gebruiken, maar een speciale baardkam/borstel?
    Dat je 's nachts baardboter kunt gebruiken om je baard (extra) te voeden?
    Dat een baard veel gedistingeerder en sexier is dan een blotebillenbek?

Macx, istawa en VinK vinden dit leuk.
  10. VinK

VinK Baard

Bedankt ;)

Texman en Baardsterdam vinden dit leuk.
  11. mischaap

mischaap Baard

Gaat hard, lekker bezig! :)>

Macx, Texman en VinK vinden dit leuk.
  12. Texman

Texman Koning Baard

Ik zie eigenlijk geen echt probleem bij jou baard behalve dat je behoorlijk dik/stug baardhaar hebt.
    Als je baard langer wordt heb je hier wat minder last van. Wat je wel kan proberen is om i.p.v. wax een baardverzachter(haarverzachter) te gaan gebruiken.
    Als je een andere specifieke vraag hebt dan hoor ik het graag van.
    Texman:)>
    https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/dr-organic-vitamine-e-conditioner-60083559

Macx en VinK vinden dit leuk.
  13. VinK

VinK Baard

Bedankt @Texman ik had even een moeilijk moment toen ik om jouw hulp vroeg :rolleyes:. Het gaat nog steeds goed en ik zal je raad opvolgen (Y)
    --- Dubbele posts samengevoegd, 3 jan 2022 ---
    Bedankt @Texman ik had even een moeilijk moment toen ik om jouw hulp vroeg :rolleyes:. Het gaat nog steeds goed en ik zal je raad opvolgen (Y)

Macx en Texman vinden dit leuk.
  14. VinK

VinK Baard

Hallo baardmannen,

Vandaag alweer 2 maanden mijn baard laten staan en we gaan nog verder.

De laatste 2 weken heb ik het gevoel dat het iets minder snel groeit of dat je iets minder verschil ziet. Ik denk dat dit komt omdat de haren op mijn kaak niet naar beneden gaan hangen maar ze gaan eerder mee in de haren van mijn hals. Is dit normaal en gaan ze naar verloop van tijd vanzelf hangen?

Mijn halslijn is ook moeilijk om recht te krijgen omdat er veel krul in zit, een kruin denk ik. Ik laat het voorlopig gewoon zo totdat ik ooit eens een barbier ga bezoeken.

In ieder geval gaan we gewoon door en ervan genieten want ik besef ook wel dat het in de toekomst een mooie baard kan worden :p

Beard on allemaal en tot snel ! :)>;)

Bijgevoegde bestanden:

Macx, Pascal1, Giant en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Texman

Texman Koning Baard

Iedereen heeft zijn eigen unieke baardgroei. Die van jou is behoorlijk dik en stevig waardoor je een erg mooie baard hebt.
    Of je baardharen gaan hangen hangt vooral van je lengte van je baard af. Het is wel het proberen waard.
    Als je je hals lijn laat zakken dan gaat het krullen daar in mee en zal het waarschijnlijk beter in vorm krijgen.
    Voorlopig zou ik zo verder gaan want het gaat heel goed (Y)(Y)(Y).

Giant en VinK vinden dit leuk.
  16. Fox

Fox Volle Baard

Amaai, ziet er al prachtig uit

Giant, Texman en VinK vinden dit leuk.
  17. Knulletje

Knulletje Zware baard

Wat een progressie in vergelijking met december 21'. Je hebt een goede baard staan kerel. Gewoon laten groeien de komende maanden, lekker kroelen en kammen/borstelen, misschien een beetje experimenteren met een lekkere baardolie..
    En wat je zegt; laat die halslijn maar over aan de barbier! Goed bezig :)>(Y)

Macx, Giant, Texman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. VinK

VinK Baard

@Texman bedankt weer voor de duidelijke tips (Y) ik hoop dat de zwaartekracht z'n werk gaat doen :D

Bedankt voor het compliment @Fox !
    Heel erg bedankt voor de motivatie @Knulletje. Ik vind dat jij een erg mooie baard hebt staan, zowel de langere als de kortere versie! Alleen je naam is niet toepasselijk voor je baard :p:)>.

Ik had eerst de baardolie van Gillette (ruikt wel lekker vind ik) maar toen heb ik in een aantal topics gelezen dat deze toch niet zo goed zou zijn. Nu gebruik ik Mr Bear Family Woodland. Welke gebruik jij graag?

Giant en Texman vinden dit leuk.
  19. Knulletje

Knulletje Zware baard

Mijn baard is inmiddels een jaartje 3/4 korter. Recent wel weer besloten om voor meer lengte en volume te gaan. Dus ga er weer voor!
    Maar bedankt voor het compliment. Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Baardolie..
    Holy Santa & Satan s Bluff van Dutchbeards, meerdere van Azbane, Proraso, Mr Beard enzv.
    Ik heb best wat geprobeerd en bijna alles vind ik lekker. Ik moet zeggen dat ik van alles probeer, alleen onthouden wat ik nu echt lekker vind doe ik niet. Maar zoals ik al aangaf; vind veel lekker ruiken! De 'grooming tonic' van Reusel is er een die ik altijd wel gebruik. Gebruik het vaak in de avond; douchen, pyamatje aan :Den met de kam en tonic op de bank. Wereldspul!

Macx, VinK, Texman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Giant

Giant Volle Baard

Dat groeit snel en ziet er heel goed uit.

Macx, VinK en Texman vinden dit leuk.
Mad Viking Beard Butter

Deel Deze Pagina