Eerste echte poging

Mareck

Baard
Hallo allemaal
Ik stel mezelf ook maar even voor na een aantal dagen rustig wat heb rond gekeken hier op dit gezellige forum .
Ik ben dus mareck 33 lentes jong en heb altijd langzame baardgroei gehad, begon ook vrij laat, maar heb toch ook altijd stiekem graag een baard gewild of in elk geval altijd heel tof gevonden.
Maar na een maandje of iets langer toch maar eraf halen elke keer mede omdat ik een paar kale plekjes heb en dus dacht op zo'n moment dit heeft toch geen zin, haal het er maar weer af.

Maar nu heb ik het een week of 6 laten groeien en ja het begint wel een beetje te komen en ga het ook zeker nog een paar maanden of langer laten groeien.
Maar wat denken jullie heeft het zin?
Kan misschien geen volle baard krijgen maar is altijd wel iets mogelijk natuurlijk.
Maar ik merk dat ik ff advies nodig heb dus kom maar op haha.


Alvast bedankt!!






 
Laatst bewerkt:

TijtheMan

Baard
Maar na een maandje of iets langer toch maar eraf halen elke keer mede omdat ik een paar kale plekjes heb en dus dacht op zo'n moment dit heeft toch geen zin, haal het er maar weer af.

Ik herken het gevoel. Echter, hoewel ik nog geen echte kenner ben kan ik al wel uit ervaring delen dat met een enorme bak geduld ook de kale plekjes "dicht" zullen groeien. Ik zie dat de wanglijn redelijk hoog zit. De kalere plekjes daaronder zullen "overgroeid" (bij gebrek aan een beter woord) worden door de haren die erboven zitten.

Maar waar zijn mijn manieren... Welkom op het forum :)
 

Joep

Zware baard
Welkom op het forum.

Je bent goed bezig. Geduld geduld geduld. Ik zie dat je wat kale plekken hebt op je kaak, maar daarboven is wel voldoende baardgroei. Het lijkt mij dat met de tijd het haar daarboven eroverheen valt en dat je er niets meer van ziet. Best kans dat op een gegeven moment er zelfs nog haar gaat groeien op de kale plekken zelf. Veel mannen met baard hebben kalen plekken hè, maar des te voller de baard des te minder je daar van terug ziet. Gewoon volhouden.....en het ziet er nu al goed uit naar mijn mening.

Succes met je baardreis :)> (Y)
 

Mareck

Baard
Ik herken het gevoel. Echter, hoewel ik nog geen echte kenner ben kan ik al wel uit ervaring delen dat met een enorme bak geduld ook de kale plekjes "dicht" zullen groeien. Ik zie dat de wanglijn redelijk hoog zit. De kalere plekjes daaronder zullen "overgroeid" (bij gebrek aan een beter woord) worden door de haren die erboven zitten.

Maar waar zijn mijn manieren... Welkom op het forum :)

Ik laat hem ook lekker groeien, twijfel of ik mijn nek een beetje bij moet werken, ziet er misschien iets netter uit, aan de andere kant how cares
En bedankt, heb al veel gelezen hier op het forum dus moet allemaal wel goed komen!
[DOUBLEPOST=1590661872][/DOUBLEPOST]
Welkom op het forum.

Je bent goed bezig. Geduld geduld geduld. Ik zie dat je wat kale plekken hebt op je kaak, maar daarboven is wel voldoende baardgroei. Het lijkt mij dat met de tijd het haar daarboven eroverheen valt en dat je er niets meer van ziet. Best kans dat op een gegeven moment er zelfs nog haar gaat groeien op de kale plekken zelf. Veel mannen met baard hebben kalen plekken hè, maar des te voller de baard des te minder je daar van terug ziet. Gewoon volhouden.....en het ziet er nu al goed uit naar mijn mening.

Succes met je baardreis :)> (Y)

Dankjewel! Ik vind het er ook goed uitzien.
En die kale plekken is inderdaad mijn zorg altijd geweest maar nu gaan we ervoor haha :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mareck ,
Ook van mij welkom op het forum,
6 weken is nog niet zo lang en het resultaat is daarom helemaal niet slecht.
Maar omdat je een langzame baardgroei hebt zal je wel veel geduld moeten hebben.
Je hebt al een hoop adviezen gekregen lees ik. Ik kan er nog aan toevoegen dat als je het te slordig vindt worden mag je halslijn en de wanglijn iets strakker maken.
Succes Texman :)>
 

Mrgourmet

Baard
Ik ga het zoals gezegd lekker laten groeien, heb er vandaag wat baard olie ingedaan, dat is toch wel ff lekker zeg:D
Komt goed als er wat vooruitgang is dan plaats ik wel weer een foto

In elk geval bedankt voor de adviezen, toch fijn om even te lezen van ervaringsdeskundigen (Y):)>

Neem geenproducten van kruidvat of iets.
heb ik de harde manier geleerd..... uitslag juik en zelfs dikke ontstoken plekken.
Neem een kwaliteit olie geschikt voor je gezichtshaar... echt een tipje van mij om mee te nemen.
 

Mareck

Baard
Neem geenproducten van kruidvat of iets.
heb ik de harde manier geleerd..... uitslag juik en zelfs dikke ontstoken plekken.
Neem een kwaliteit olie geschikt voor je gezichtshaar... echt een tipje van mij om mee te nemen.

Nee daar was ik gelukkig al achtergekomen maar bedankt (Y)
Ik heb een flesje van bulldog, en dat bevalt wel. Heb een een gevoelige huid dus smeer er niet zomaar iets op.
De baard groeit rustig verder en ik heb mijn hoofd weer lekker gemilimeterd, staat weer een stuk beter al zeg ik het zelf :cool::)>
 

Mareck

Baard
Even een kleine update, gisteren 2 maanden niet geschoren, het groeit niet hard maar we komen er wel :D

Ook had ik gister voor het eerst 'last' van de snor, was aan het genieten van een overheerlijk hamburgertje en toen is er wat saus ingekomen, niet gemerkt en uurtje later was het natuurlijk opgedroogd :rolleyes:..
Hebben jullie nog tips om zoiets makkelijker eruit te krijgen?




Ik merk ook dat ik de laatste tijd steeds minder mijn pet draag
Ik draag eigenlijk altijd een petje, al vanaf dat ik kan lopen zo ongeveer en ik ging ook eigenlijk nooit zonder pet naar buiten maar nu merk ik steeds vaker dat ik hem liever afdoe of lekker thuis laat :cool:(Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Snor nat maken onder de kraan en met een beetje zeep of shampoo uitwassen.
Tijdens het wassen niet inademen via je neus anders zuig je alle zeep naar binnen.
Wat je petje betreft, misschien is het tijd voor verandering. Volg altijd je eigen gevoel dat is het beste.;)
 

Mareck

Baard
Snor nat maken onder de kraan en met een beetje zeep of shampoo uitwassen.
Tijdens het wassen niet inademen via je neus anders zuig je alle zeep naar binnen.
Wat je petje betreft, misschien is het tijd voor verandering. Volg altijd je eigen gevoel dat is het beste.;)

Zo heb ik het ook gedaan inderdaad, zal maar wat voorzichtiger gaan eten.

En ik volg zeker mijn eigen gevoel maar vond het wel grappig eigenlijk hoe een beetje haar op je gezicht zoveel kan veranderen ;):)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het gaat prima, dus je geduld wordt beloond.
De snor niet inkorten, maar laten groeien en dan kan die naar beide zijkanten, aangezien je een model hebt, dat bij het inkorten anders dadelijk in het niet valt bij je baard en dan ben je héél lang bezig met het bij te laten groeien.

Tip: hamburgers met saus kun je beter ondersteboven in de mond steken. Zo blijft de snor schoon en wordt alleen je kleding extreem smerig. :D

Je nieuwe "look" ziet er goed uit!(Y)

En welkom op het forum.:)>
 

Mareck

Baard
Het gaat prima, dus je geduld wordt beloond.
De snor niet inkorten, maar laten groeien en dan kan die naar beide zijkanten, aangezien je een model hebt, dat bij het inkorten anders dadelijk in het niet valt bij je baard en dan ben je héél lang bezig met het bij te laten groeien.

Tip: hamburgers met saus kun je beter ondersteboven in de mond steken. Zo blijft de snor schoon en wordt alleen je kleding extreem smerig. :D

Je nieuwe "look" ziet er goed uit!(Y)

En welkom op het forum.:)>

Geduld word zeker beloond!

Ik heb er nu 1 keer wat kleine haartjes afgeknipt omdat die in me mond kwamen maar dat kan ik dus beter niet meer doen dus?
Ik wil hem namelijk erg graag naar de zijkanten laten groeien inderdaad :D

De hamburger was trouwens een broodje hamburger dus dat maakte het een extra uitdaging. Maar als dat het ergste is haha

En vriendelijk bedankt, ben blij dat ik me hier heb aangemeld, al veel aan gehad kan ik wel zeggen :)>(Y)
 

Mareck

Baard
@Skaggy bedankt we gaan de goede kant op haha

@Firstbeard thnx snor vond ik nooit wat maar begin hem steeds meer te waarderen!

Inmiddels zijn we deze week 3 maanden onderweg met de baardreis en ik heb er geen moment spijt van gehad, ene dag lijkt het alemaal beter te zitten dan de andere dag.
De zijkanten gaan nog wel langzaam maar alles word steeds voller dus op naar de 6 maanden :)>(Y)





 
Banner image
Top