Eerste baardje graag wat advies.

Mikedane92

Stoppelbaard
Goedendag, ik stel me even voor.. Ben Mike 27 jaar en zou graag voor een baardje willen gaan.. Ik vind het altijd heel mannelijk staan en het "kleed" je gezicht wat aan!!

Ik hou wel van een verzorgde baard dus mooi strak en geen wildgroei tot aan de borst!!

Het groeit bij mij snel in de hals en de bakkebaarden. Zo op en net boven m'n kaaklijn groeit er haar,maar eigenlijk op m'n wangen niet echt.. Zo hier en daar komen wat haartjes te voorschijn. Dat vind ik wel erg jammer maar ik denk niet dat het gaat komen.

Ik vraag me altijd hoe ik een mooie halslijn maak en kan aanhouden.. Op internet lees ik tal verschillende manieren.. De ene zegt net onder je kaaklijn, maar dan houd ik weinig over omdat er niks op de wangen groeit denk.. Wat is jullie mening en hoe houden jullie die aan?

Ik ben best precies dus ik twijfel dan alweer of het wel wat is een baardje voor mij!!

Mvg Mike
 

Laurent1965

Zware baard
Hallo Mike,

Meestal groeien baardharen niet allemaal gelijk op, is een kwestie van tijd geven en na enkele maanden kun je vaak pas zien waar het naar toe gaat.
Op dit forum zitten tal van deskundigen!
Plaats een foto van jezelf, ( wel of niet herkenbaar maakt niet uit, gaat om de baard ) dan stromen de adviezen gegarandeerd binnen!
Succes en plezier hier,

Laurent.
 

Texman

Koning Baard
Ha Mike,
Welkom hier, ik begrijp je probleem maar je zal even een foto moeten plaatsen zodat wij ons een beeld kunnen vormen van je baardgroei.;)
Het probleem dat je beschrijft (weinig baardgroei op je wangen) hebben veel mannen.:confused: Het wil niet zeggen dat er bij jou geen baard mogelijk is.
Er zijn tal van baardmodellen die weinig haargroei op de wangen vereisen dus ga voorlopig even door met groeien.
Je moet het hebben van de baardgroei onder je kaaklijn dus haal daar even niets weg.
Ik wacht even op je foto en dan kan ik er meer over zeggen.
Groet Texman :)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Zoals er reeds gemeld is, wordt het zonder beeld een beetje moeilijk om een advies te geven.
En besteedt enige tijd aan het lezen van de diverse topics, waar de antwoorden op je vragen reeds beantwoordt zijn.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
wees wijs en scheer de eerstkomende maand niet.
Ik zou daar mee beginnen, al lijkt me een paar maanden eerder aangewezen.
Zelfs zonder foto te zien lijkt me uit de commentaren voornamelijk te lezen dat de baard niet exact daar komt waar je hem wilt op een week itjd.
Dat zal helaas nooit lukken.
Geduld en afwachten wat er kan op termijn zal wel lukken.
Hoe verzorgd of "wild tot op de borst" je dan de boel laat worden kies je uiteraard zelf ;)
 

okt2018

Baard
Welkom.
Het advies is absoluut om een aantal maanden niet te scheren. Niet alle haren groeien even snel en sommigen komen zelfs later op. Alsof het nog moet rijpen. Bij mij duurde het bijvoorbeeld een maand of 6 voordat ik echt tevreden was over de wangen. Dus echt een kwestie van doorzetten en je al te precieze neigingen even laten voor wat ze zijn. Wanneer je jezelf afvraagt of het er nog verzorgd genoeg uitziet plaats even een foto zodat we eventueel tussendoor advies kunnen geven hoe je het geheel wat netjes houdt.
Succes!
 
Banner image
Top