Een rode baard

Heinzzy

Stoppelbaard
Beste mensen, even kort voorstellen. Ik ben 35 en voor het eerst mijn baard volledig aan het laten groeien. Op het moment dat ik weer naar de baribier mocht vanwege Corona gelijk geweest, echter een verkeerde gekozen en deze had hem in een punt geschoren . Hierna wederom laten groeien en na 2 weken naar een goede barbier die de vorm er in terug gebracht heeft om hem verder te laten groeiden. Echter is hierbij mijn soulpatch gesneuveld.. nou heb ik op de wangen, kin en hals een goede baardgroei maar laat het op de mondhoeken en onder de soulpatch te wense. Over. Wat is jullie advies? De soulpatch lang laten groeien en bedekken en idem voor de snor?

ik heb over een maand weer een afspraak bij de barbier geplant staan en wil hem dan goede instructies mee kunnen geven.

bedankt alvast.

Edit: even een foto toegevoegd
 

Bijlagen

  • 20200616_101357.jpg
    20200616_101357.jpg
    431,2 KB · Weergaven: 184
Laatst bewerkt:

Heinzzy

Stoppelbaard
Soulpatch laten groeien, de mondhoeken is keuze; handig voor massa snor, maar kan rommelig overkomen.
Ook zou 'k de barbier afzeggen, alles een jaar lang laten groeien en dan pas serieuze stappen overnemen qua looks.

tnx, m’n gedachten klopte dus, barbier gaat in verband met feestje de dag er na gewoon door. Wil dat ik er dan verzorgd bij loop met een strakke neklijn en wanglijn. Dus mogelijk zelfs enkel scheren ;) Liever verzorgd en iets trager dan onverzorgd en eerder stoppen omdat er te veel commentaar uit de omgeving komt :)

hoe bedoel Je mondhoeken is keuze? Scheer deze niet bewust kaal.. ik denk dat m’n snor deze redelijk kan bedekken, we gaan het zien
 

zenn

Zware baard
Ah, begrijpelijk. ;) Nou, mondhoekharen vormen ondersteuning onder je snor (ingeval van een lange snor) als deze wat langer zijn. Maar sommmige kiezen ervoor om deze weg te halen, omdat ze soms weleens in de weg kunnen zitten.

Btw; m'n soulpatch en monhoeken groeien ook ontzettend traag, maar geef het tijd en het komt goed. (Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Heinzzy ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum.
Ik ben het eens wat er al geadviseerd is maar het is natuurlijk wel jouw baard en jij moet je er prettig bij voelen ;).
Volg je gevoel dan komt het goed.
Succes Texman:)>
 

Heinzzy

Stoppelbaard
Inmiddels bijna een maand na m’n aanmelding en eerste update. Het groeien gaat traag voor mijn gevoel maar als ik terugkijk naar mijn eerste post zie ik zeker verschil. Ik stijl hem nu een beetje met beard nutter van mad Viking en dat bevalt me wel.

ik hoop enkel dat de plek onder m’n soulpatch en naast m’n mondhoeken goed dicht groeien, daar ben ik wat onzeker over kwa looks.

inmiddels ben ik nu bijna 1 maand verder nadat ik een goede barbier het werk van een prutser heb laten herstellen en het echte groeiproces kon beginnen.

wat is jullie advies omtrent de snort, soulpatch en mondhoeken ?
 

Bijlagen

  • CB7B3F50-E52C-47F4-9ECE-70C3D71E7BEC.jpeg
    CB7B3F50-E52C-47F4-9ECE-70C3D71E7BEC.jpeg
    190,1 KB · Weergaven: 115

Heinzzy

Stoppelbaard
Klopt helemaal wat Boof72 zegt.
Je hebt genoeg en mooi haar. En de plekjes verdwijnen vanzelf als t langer wordt.
Keep on Growing:)>

Dank voor het compliment :) vind het zelf jammer dat m'n rode haar op slag wit begint te worden en de grijs fase over lijkt te slaan. Zal wel iets met genen te maken hebben :p

Ik merk ook idd dat de plekjes verdwijnen (of eerder gezegd bedekt worden) maar dit gaat wel traag. Gelukkig heb ik een vriendin die me steunt tijdens het proces en een baard leuk vind :)
[DOUBLEPOST=1593762064][/DOUBLEPOST]
Gewoon zelf bij houden. Springers er af halen en voor de rest afblijven.
Wat lekkere producten aanschaffen en gaan gebruiken om het in model te brengen.
En alle afspraken bij de barbaar vergeten en overslaan.
:)>

Ik heb sinds een tweetal weken lekkere baardolie en baardshampoo van mijnbaard.nl in gebruik en heb eergister baardolie en baardboter van Mad viking binnen gekregen (levertijd van 19 dagen). En ik zou niet meer anders willen dan deze spullen, baard ruikt lekker en voelt 10x zachter aan dan zonder.

Tevens ook nog wat borstels besteld die hopelijk snel binnenkomen maar vind m'n baard daar nog niet echt lang genoeg voor dus heb de tijd.
 

Heinzzy

Stoppelbaard
Ellen bedankt voor de positieve en leuke reacties. Dat geeft motivatie om door te groeien :)

Ik heb ook besloten om mn snor er bij te laten groeien, deze knipte ik eerst op de bovenlip zodat er geen haren in mn mond kwamen maar ga proberen of ik het vol houd om ook die haren lang te laten groeien.
 

Heinzzy

Stoppelbaard
Lieve mensen,

man even uit de lucht te zijn geweest. Ja ja was weer even terug naar de tondeuse in verband met commentaar en een bruiloft. Had ik nooit moeten doen :(

ben ik nu weer volop begonnen met groeien, heb me inmiddels al dik 2 maanden niet geschoren en heb op 20 feb een barbier afspraak staan . Deze keer ook de snor maar eens helemaal laten groeien.

ben benoemd waar ik op ga komen, zie nog wel 2 kleine gaatjes aan weerszijde van de mond en onder de souloatch maar denk dat die ook wel opvullen als ik maar wat geduld heb.

mij zal een fit update plaatsen als ik bij debatonderwerp ben geweest .

maar wat is Corona briljant voor een dergelijke verandering
 

Macx

Baardaap
Soulpatch laten groeien, de mondhoeken is keuze; handig voor massa snor, maar kan rommelig overkomen.
Ook zou 'k de barbier afzeggen, alles een jaar lang laten groeien en dan pas serieuze stappen overnemen qua looks.

"alles een jaar lang laten groeien", hahahaha ik schiet ff in de lach, een jaar laten groeien,man, sommige houden geen twee maanden vol laat staan 12, hahaha.
Ik denk niet dat em dat gaat worden, ga snel verder lezen hoe het verder gaat enhoe hij over je advies denkt.
[DOUBLEPOST=1642635027][/DOUBLEPOST]Hoe is het nu met je Heinzzy? Ik hoop voor je dat je nu een heel mooie baard hebt gekweekt.
 
Banner image
Top