Een nieuwe baard in het gezelschap

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Geen idee, waar het beweerd werd, maar het is onwaar.
Haren "denken" niet na over hun kleur en groei. Het is keratine, dat het lichaam via de porieën uitscheidt en dat wordt in een bepaald tempo gedaan zonder dat de aanwezigheid van pigment daar invloed op heeft.
 

PeterW

Baard
Geen idee, waar het beweerd werd, maar het is onwaar.
Haren "denken" niet na over hun kleur en groei. Het is keratine, dat het lichaam via de porieën uitscheidt en dat wordt in een bepaald tempo gedaan zonder dat de aanwezigheid van pigment daar invloed op heeft.
Dan is er een andere reden dat in het midden de groei minder dik is ;)
Niet dat ik me dat erg aantrek, het zou gewoon mooier zijn als dat vooraan vlak was. Maar kijk, dat hebben we niet voor het kiezen
 

Texman

Koning Baard
Hallo!

Op deze warme donderdag is het weer precies twee weken geleden dat ik een update gaf van mijn baard.

Vandaag 25/06/2020 is mijn baard goed gegroeid in de lengte. Hij begint onder mijn kind wat meer door te hangen. Daar waar hij tot nu toe onder de kin in ging. Het is, zoals je kan zien, aan een kant wat langer dan de andere. Dat is voornamelijk omdat aan één kant de haren nog meer onder mijn kin gaan.

Vooral aan de zijkanten begint mijn baard nu meer volume te krijgen.

Ik ga niet meer vragen wat jullie advies is, want dat is toch: Afblijven en laten groeien. :)>
[DOUBLEPOST=1593094975][/DOUBLEPOST]
Ik heb hier ergens gelezen dat pigmentloze haren sneller groeien. Nu heb ik midden op mijn kin haren met pigment. Aan beide kanten ervan haren zonder pigment.
Nu zorgt dat ervoor dat dat stuk in het midden ook effectief lager ligt.
Wat kan ik daar aan doen?
Het is in ieder geval een mooie baard aan het worden.(Y)(Y)(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dan is er een andere reden dat in het midden de groei minder dik is ;)
Dat klopt!
Een baard is technisch gezien niet één geheel, maar twee bakkebaarden, die aan elkaar groeien met doorboven een sikje aan de onderlip en een snor daarboven.
Beide gezichtshelften hebben altijd en bij iedereen een andere groeisnelheid en in jouw geval groeit de linkerzijde iets minder snel dan de rechterzijde.
Niets mee aan de hand, want eenmaal met iets meer kengte kun je het gelijk krijgen en klaar is Baard.
 

PeterW

Baard
We zijn weer twee weken verder. Dus hier ben ik nog eens met een update. Mijn baard begint nu echt door te hangen onder mijn kin. De snor heb ik ingekort, tot net over de bovenlip vind ik genoeg.

ik ben nog steeds tevreden van mijn vorderingen. Ook in de breedte begint mijn baard nu uit te zetten lijkt het wel.
 

Bijlagen

  • 0AE8DF8E-9229-47FC-B20B-7DD549334FF2.jpeg
    0AE8DF8E-9229-47FC-B20B-7DD549334FF2.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 47
  • B3634845-53EF-4D3E-904B-357A928355B2.jpeg
    B3634845-53EF-4D3E-904B-357A928355B2.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 50
  • 0CE16266-EF35-4C80-AE8D-31527692597C.jpeg
    0CE16266-EF35-4C80-AE8D-31527692597C.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 49

Boof72

Volle Baard
Dat bepaald het forum, na zoveel berichten ga je van Stoppelbaard naar Volle baard.
hahahahaha.

Onzin natuurlijk, maar ik heb geen idee.
Zou het geen volwaardige baard moeten heten? i.p.v. vol ?
Maar ja dan krijg je weer , wanneer is een baard volwaardig?
 
Banner image
Top