Dunne beharing op de kaken... kort houden of juist niet

M

McSol

Guest
:):)
Misschien voor de oren langs iets langer? Dan lijkt het ook al voller, zeker anders!
Of aan de zijkanten van af de (als je het zo bekijkt) ringbaard laten faden maar dan ook wat langer laten bij je oren...
Toch best een mooie baard die gezien mag worden! (Y)

Ik snap wat je bedoelt…… alleen heb ik bijna geen bakkebaarden tussen bovenkant en onderkant oor. Beetje pluisjes maar meer niet :( :) 2 vlechtjes met wat pluis eronder zou kunnen maar beter dan dat zou het niet worden ;)
 
M

McSol

Guest
:):)

Ik snap wat je bedoelt…… alleen heb ik bijna geen bakkebaarden tussen bovenkant en onderkant oor. Beetje pluisjes maar meer niet :( :) 2 vlechtjes met wat pluis eronder zou kunnen maar beter dan dat zou het niet worden ;)
Die pluisjes moet je koesteren! Groeit toch wel wat uiteindelijk. Misschien dat er hier iemand anders nog waardevolle tips heeft maar ik denk ook dat dit jouw baard is. Klein beetje experimenteren met stylen kan geen kwaad. Gaan er ook geen haren ongewenst af of worden ze niet korter...
Ook kun je eens bij een goede barbier om advies vragen.

Hoeft allemaal niet, deze baard past bij jou!
 

Jeb

Baard
Hey hey en weer wat xtra haar erbij zo te zien.
Mooi om te zien dat je tenminste volhoud.
Uiteindelijk zou ik het wel weten wat ik met jou baard het liefste zou willen kweken, maar het voornaamste is dat jij er 100% tevreden mee bent.
Dus laat ik me graag verrassen hoe hij er uiteindelijk bij zal gaan hangen.

Ik wens je een goeie reis en op naar de volgende centiMeters....
 

Macx

Baardaap
Die pluisjes moet je koesteren! Groeit toch wel wat uiteindelijk. Misschien dat er hier iemand anders nog waardevolle tips heeft maar ik denk ook dat dit jouw baard is. Klein beetje experimenteren met stylen kan geen kwaad. Gaan er ook geen haren ongewenst af of worden ze niet korter...
Ook kun je eens bij een goede barbier om advies vragen.

Hoeft allemaal niet, deze baard past bij jou!
Ik ben het volledig met Mcsol eens, het is een mooie baard en mooie kleuren en het patroon past bij jouw, qua lengte en dergelijke daar zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren en misschien een advies vragen aan een barbier. Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat, zou je een updateje kunnen doen?
 
Ik ben het volledig met Mcsol eens, het is een mooie baard en mooie kleuren en het patroon past bij jouw, qua lengte en dergelijke daar zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren en misschien een advies vragen aan een barbier. Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat, zou je een updateje kunnen doen?

Wordt inderdaad wel weer tijd voor een update…. Niet dat er tientallen centimeters lengte is gewonnen maar ik zal de komende week weer eens een paar foto’s maken ;)
 
Ik denk dat ik toch maar eens langs een goeie barbier wil gaan...... Ik denk het want ik lees hier zo vaak teleurstellende verhalen :(

Nu heb ik er eentje op het oog met hele goede recensies en een hele volle agenda..... de eerste de beste datum dat ik terecht zou kunnen is over een maand. Voor mij geen probleem want dan kan ik nog een maandje doorgroeien ;)(Y)

Ik ga 'm vertellen dat ik op m'n wangen zoveel mogelijk wil laten staan dus de lijn zo hoog mogelijk en dat de lijn in m'n hals absoluut zo laag moet blijven als het nu is..... dat betekend automatisch dat er van de lengte hooguit een paar millimeter af kan trouwens :)

Als jullie tips hebben wat ik 'm nog meer moet vertellen voordat 'ie begint te knippen hoor ik het graag ;)

Het zou heel toevallig zijn maar is iemand misschien bekend met deze barbier?

https://www.barberlenny.nl

Schermafbeelding 2022-06-24 om 20.27.39.png
 

Macx

Baardaap

De bakkebaarden gaan wel meedoen hoor! Ik zie duidelijk verschil met je vorige foto, ik vind het een mooie baard worden met mooie kleurschakeringen. (Y)

Ja, wat moet je de barbier vertellen... dat ligt eraan wat jij wilt, ik zou bijvoorbeeld aan wanglijn niets laten doen want je hebt een mooie natuurlijke lijn, je kunt wel de baard een beetje netjes laten trimmen maar vertel hem dan wel niet meer dan een paar mm bv. Je snor zou je ook een beetje kunnen laten fatsoeneren, als je tenminste geen grote snor wilt, anders niet, wel dan de snorharen een beetje opzij borstelen zodat je er geen last van hebt. Het is jouw baard en snor, maak er iets leuks van, en alles groeit weer aan dus wat maakt het uit als er iets te veel af zou gaan, dus veel succes bij het bezoek aan de barbier.
 
Laatst bewerkt:
Maandag 1 augustus een afspraak kunnen maken..... :D

Zal voor die tijd nog een update doen...... heb sinds een paar weken niet meer aan m'n snor geknipt en met got2b gel zoveel mogelijk horizontaal gehouden dus die zal rond die tijd flink gegroeid zijn :)>:D
 

RBBP

Baard
Vraag gewoon zijn mening. Laat hem het woord doen zonder dat de schaar er aan te pas komt.
Neem de tijd om het door te spreken en leer elkaar kennen, laat weten wat jij wilt en vraag om zijn advies.
In zo'n gesprek leer je elkaar kennen en merk je snel genoeg of hij oor heeft naar wat jouw wensen zijn.
Sluit zijn advies niet aan op wat jij wilt, durf dat gewoon te zeggen .. Niet te bang zijn om gewoon je mening te geven.

Dat is wat mij tot een hele goede verstandhouding heeft gebracht met mijn vaste Barbier.
 
Vandaag was de grote dag..... na heel lang twijfelen en een paar keer op het punt te hebben gestaan de afspraak af te zeggen ben ik uiteindelijk toch maar gegaan.

Gelukkig begon hij zelf al gelijk volop vragen te stellen wat ik voor ogen had met m'n baard dus alle gelegenheid om alle wensen kenbaar te maken en uiteindelijk met zijn adviezen erbij tot een plan te komen voordat er ook maar een schaar aan te pas kwam.

Stukje van de lengte af, zijkanten kort zodat ik van m'n pluizen af ben, de lijn op m'n wangen afblijven en het geheel een "ducktale look" geven en een bijpassend fris kapsel was de opdracht en toen ging 'ie aan de slag. Ik ben er blij mee en hij heeft er een vaste klant bij. Bij deze kan ik dus weer een positieve ervaring betreffende barbierbezoek melden :)

Foto's van voor en na zoals beloofd:
IMG_4080.jpeg IMG_4081.jpeg IMG_4105.jpeg IMG_4107.jpeg IMG_4109.jpeg
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 21

Texman

Koning Baard
Vandaag was de grote dag..... na heel lang twijfelen en een paar keer op het punt te hebben gestaan de afspraak af te zeggen ben ik uiteindelijk toch maar gegaan.

Gelukkig begon hij zelf al gelijk volop vragen te stellen wat ik voor ogen had met m'n baard dus alle gelegenheid om alle wensen kenbaar te maken en uiteindelijk met zijn adviezen erbij tot een plan te komen voordat er ook maar een schaar aan te pas kwam.

Stukje van de lengte af, zijkanten kort zodat ik van m'n pluizen af ben, de lijn op m'n wangen afblijven en het geheel een "ducktale look" geven en een bijpassend fris kapsel was de opdracht en toen ging 'ie aan de slag. Ik ben er blij mee en hij heeft er een vaste klant bij. Bij deze kan ik dus weer een positieve ervaring betreffende barbierbezoek melden :)

Foto's van voor en na zoals beloofd:
Bekijk bijlage 22609 Bekijk bijlage 22610 Bekijk bijlage 22611 Bekijk bijlage 22612 Bekijk bijlage 22613
Ha Peter,
Fijn dat het bezoek aan de barbier goed heeft uitgepakt.
De barbier heeft het goed gedaan en i.c.m. het kapsel op je hoofd staat het prima (Y)(Y)(Y).
Groet Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Vandaag was de grote dag..... na heel lang twijfelen en een paar keer op het punt te hebben gestaan de afspraak af te zeggen ben ik uiteindelijk toch maar gegaan.

Gelukkig begon hij zelf al gelijk volop vragen te stellen wat ik voor ogen had met m'n baard dus alle gelegenheid om alle wensen kenbaar te maken en uiteindelijk met zijn adviezen erbij tot een plan te komen voordat er ook maar een schaar aan te pas kwam.

Stukje van de lengte af, zijkanten kort zodat ik van m'n pluizen af ben, de lijn op m'n wangen afblijven en het geheel een "ducktale look" geven en een bijpassend fris kapsel was de opdracht en toen ging 'ie aan de slag. Ik ben er blij mee en hij heeft er een vaste klant bij. Bij deze kan ik dus weer een positieve ervaring betreffende barbierbezoek melden :)

Foto's van voor en na zoals beloofd:
Bekijk bijlage 22609 Bekijk bijlage 22610 Bekijk bijlage 22611 Bekijk bijlage 22612 Bekijk bijlage 22613
Das een goede barbier waar je geweesd bent. Ziet er samen met je kapsel goed uit zeg. Top.
 

Macx

Baardaap
Echt een hele mooie baard geworden, het staat je erg goed, het lijkt wel of dit model je wat jonger maakt, in ieder geval zie je er goed en fris uit, Dus zeer goed gegaan bij de barbier, fijn dat je een goede ervaring hebt gehad.(Y)(Y)(Y)
 
Banner image
Top