Dunne beharing op de kaken... kort houden of juist niet

Beste mede baarddragers ik heb even jullie ongezouten meningen nodig...

Ik heb al jaren m'n baardje kort gehouden met een trimmer maar door jullie schuld ;) ben ik daar nu mee gestopt en laat ik het groeien...
Tot zo ver lukt het groeien maar zoals jullie zien ben ik op m'n wangen en kaken niet rijkelijk bedeeld met begroeien en ontstaan er nu twee dotten dunne beharing op de hoeken van m'n kaken (onder m'n oren) die uitsteken :D

Tot nu toe smeer ik er wat baardwax ik om het wat in bedwang te krijgen maar wat denken jullie er van;
- ga ik het daar terplaatse wat korter houden omdat het nooit weelderig zal begroeien?
- ga ik wachten op de zwaartekracht zodat het alsnog naar beneden gaat hangen?
- gaat het nooit iets worden en moet ik de trimmer maar weer gebruiken en alles kort houden?

Alvast bedankt voor jullie adviezen en meningen ;)(Y)





 
@PeterEasyW Heel herkenbaar dit..zit namelijk met het zelfde probleem.
Ik heb verschillende pogingen gedaan om mijn wangen dicht te laten groeien..met als gevolg dat het er als een oerwoud uit begon te zien..Je kunt het een paar maanden proberen om te laten doorgroeien en dan kijken of het wat lijkt. Als je het dan niks vind zou ik het wat korter trimmen op de wangen en onder de kin mooi langer laten groeien.
 
Ha Peter,

Beste tip die ik kan geven is inderdaad zo lang mogelijk niet aan zitten en uitgroeien (en geduld hebben ;)). Gaat er onverzorgd uitzien, maar dat is de enige manier om de kale plekken op te vullen. Zodra deze haartjes de plekken (enigszins) bedekken, dan kun je het daarna egaal trimmen. Misschien heb je iets aan deze concrete tips: https://www.vollebaard.nl/blog/baard-laten-groeien-op-kale-plekken/.

Thx voor de tips maar ik ben stellig van plan om het te doen met de begroeiing die ik heb.... Pepermunt olie erop smeren zou voor mij de absolute grens zijn maar ik verwacht niet dat mijn 55 jarige baard daar nog mee dicht gaat groeien :p

Het gaat dus echt om ga ik het kort houden of laat ik het nog even doorgroeien maar er al die tijd onverzorgd bijlopen gaat echt een dingetje zijn ivm mijn werkzaamheden :rolleyes:
 

Fox

Zware baard
Gewoon doorgaan, zoals ze hier boven zeggen.
3 maand laten groeien, enkel de contouren aan de wangen onderhouden, voor de rest niks aan trekken wat de anderen zeggen.
Succes
Silver Fox
 
B

BrotherBeard75

Guest
Volledig akkoord met Baardprutser.
Gaten proberen te dichten dmv dunbezaaide haren erover te laten groeien zou ook niet mijn ding zijn.

Het gaat nooit de verzorgde look geven als je deze langer door gaat laten groeien, met deze dichtheid.

Maar he...lees alle raadgevingen hier en vorm je eigen mening.
En kijk naar de foto's van diegene die dit wel doen of probeerden.
En zie of je het goed vind of niet.

Succes ermee!
 

tijn

Zware baard
Ik heb de zijkanten toch een beetje bij moeten werken mannen, ik hoop dat jullie nu niet al te veel teleurgesteld zijn ik mij :(;)

Ik voel me er in ieder geval prettiger bij en laat de rest voorlopig groeien (Y)





Volgens mij is het belangrijkste wat jij er van vind want het is per slot jou baard. Ik vind het er ook goed uitzien maar das bij zaak hahaha. Nee hoir top
 

Jeb

Baard
Ik heb de zijkanten toch een beetje bij moeten werken mannen, ik hoop dat jullie nu niet al te veel teleurgesteld zijn ik mij :(;)

Ik voel me er in ieder geval prettiger bij en laat de rest voorlopig groeien (Y)

In het zwart zoals het "kan" zijn worden en/of langer zelfs
In het rood wat jou natuurlijke baardstijl goed laat uitkomen en zekers weten goed zou staan

Hoe dan ook, het gaat uiteindelijk om jou eigen visie.

Grtz







 

Bijlagen

  • Screenshot_20211225-215120_Samsung capture.jpg
    Screenshot_20211225-215120_Samsung capture.jpg
    550,7 KB · Weergaven: 69
Bedankt voor de tekening (Y)

Ik laat het op m'n wangen op dit moment weer een stukje groeien om te zien of ik de kaaklijn misschien toch niet nog een centimetertje hoger kan krijgen. Niemand die het ziet op dit moment en wie weet wat er dan nog onder het mondmasker vandaan komt als het straks weer zomer word...... ;) :)>
 

VinK

Baard
Bedankt voor de tekening (Y)

Ik laat het op m'n wangen op dit moment weer een stukje groeien om te zien of ik de kaaklijn misschien toch niet nog een centimetertje hoger kan krijgen. Niemand die het ziet op dit moment en wie weet wat er dan nog onder het mondmasker vandaan komt als het straks weer zomer word...... ;) :)>
De lage kaaklijn past goed bij je vind ik, blijven gaan :)>
 
Banner image
Top