Droog en stug baard

Hans

Zware baard
Oerbaard
Ik heb een redelijk droge baard, stug niet echt.
Ik los dat goed op bij mij met baardolie, misschien dat iemand anders
nog wat andere oplossingen heeft voor je @Laszlo, succes (Y)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Baardolie, kammen/borstelen en met conditioner wassen. Maar let op, vooral niet te vaak wassen! 2 á 3 x per week is meer dan zat!
 

Geus

Baard
Inderdaad. Merk dat de balm van Amish de baard duidelijk zachter maakt. Maar in vergelijking met je hoofdhaar blijft het dik en stug. Heeft dan ook meer overeenkomsten met je schaamhaar.
schaam.jpg
 

Laszlo

Stoppelbaard
Het Amish spoel ist niet schlecht Geus, maar ik ga langzaam over mijn nek van de "premium beard oil" geur .
Gelukkig heb ik de balm unscented gekocht.
Wat ik ook gebruik het werkt alleen op een vochtige baard maar ook niet lang.

Dat andere weet ik niet, ik laat alleen in mijn gesicht de baard groeien...
 

Geus

Baard
;)
Maar dat is wel bijzonder, dat het alleen eventjes werkt bij een vochtige baard. Ik merk wel verschil tussen helemaal niets er aan doen, dan voelt het aan als een bosje droog touw, of wel iets er in smeren. Volgens mij is alleen vettigheid niet voldoende, je moet een product hebben dat ook een beetje in de haren trekt. Ik heb er wel eens gezichtscrème for men van Nivea ingesmeerd, dat werkt ook wel.
 

Zwollenaar

Zware baard
Voor mijn baard gebruik ik de classic baard olie van Honest Amish en de balsem van hetzelfde merk.
En voor een ander geurtje de "tonic" van Mijn Baard. Ik gebruik niet teveel verschillende geuren anders word ik
geurblind Maar als de olie en de balsem op zijn overweeg ik de premium baardolie van Honest Amish en
de balsem die wat extra hold geeft van hetzelfde merk. Ik ben verknocht aan de spullen van Honest Amish
 

Laszlo

Stoppelbaard
Hebben wij hier geen Oldtimer fan of een MC Biker in de buurt?
Er moet toch iemand ervaring hebben met Castrol Oil ;)
 

Almer

Baard
Apothecary heeft vanaf vrijdag een unscented versie van hun baardolie beschikbaar als zoiets is wat je wilt.

Heb de original nu leeg die ik wel heel fijn vind, de milly's probeer ik nu maar die is mierzoet en vinnem na een poosje niet meer zo fijn.

Denk dat wd40 overigens prima werkt, nog niets ontdekt waar het niet voor werkt....bizar spul.

Overigens vind ik mijne erg onhandig na het wassen maar na een dag met olie/beardwax erin is het na een paar uur veel vloeiender en handelbaarder. Denk dat zoiets vooral genetisch is en er is een oplossing voor iedereen
 

Laszlo

Stoppelbaard
Overigens vind ik mijne erg onhandig na het wassen
Dan is jouw zeep of shampoo te "agressief " en ontvet ja baard te sterk.
Ik vermoed met toenemende vergrijzing wordt het baardhaar onelastisch en kan ook weinig vocht meer vasthouden.
Alhoewel de boyzz and girls met Afrikaanse DNA hebben ook erg veel last van droog haar.

Denk dat ik maar zelf een Apothecary wordt, ga zo mijn keuken in….
snakeoil-salesman.jpg
 

Baardhooft

Stoppelbaard
Ik heb al vele olien gebruikt en zelf ook wat gemixed, maar als je echt een goede geurloze olie wil dat snel intrekt en je baard zacht maakt dan zou ik voor pure arganolie gaan. Het is duur, maar het werkt zo goed dat ik de blended en scented oils alleen gebruik bij een avondje uit.
 

Laszlo

Stoppelbaard
@Baardhooft
Als je toch voorbij de rijstvelden langsloopt, probeer maar de Rice-Bran Oil .
Kwa vetzuren samenzetting lijkt die op de Argan Oil, meest halfdroog, geeft een licht vettig /vochtig gevoel op de huid en kost heel weinig.
 

Sergie

Stoppelbaard
Hier ook een erg droge en stugge baard. Ik doe er olie in savonds na het douchen, dan lijkt het de volgende ochtend wat zachter. In de middag is het dan weer stroo. Dan iets toevoegen heeft echt geen zin. Ik was nu om de dag met een milde shampoo en dan lijkt het iets beter te gaan. Ik hou mij ook aan: nat kammen, droog borstelen. Anders trek ik de boel stuk. Heb ook het idee dat ik daarom niet zo snel lengte ontwikkel. Na een cm of 4 breekt het gewoon af.
 

Zwollenaar

Zware baard
Mijn "baardritueel" is als volgt: 's-ochtends gewoon douchen. Hoofd-en baardhaar wassen met
Andrelon shampoo 2 in 1 (prijs ongeveer €2,50 tot €3,00 per flacon van 300 ml).Deze shampoo
is een combi van shampoo & conditioner. Baard extra goed drogen met de hand/baddoek. Dan
de olie; balsem of wax aanbrengen. En pas NA het aankleden de baard kammen/borstelen. Dit
geeft de olie; balsem of wax de gelegenheid in de baard te trekken
 

Benji

Baard
Ik gebruik sinds kort Brisk baard olie die ik in Ierland gekocht heb. Deze olie heeft een boom-achtige geur en houdt mijn baard haren soepel.
Mijn ritueel: Na het douchen de baard drogen, olie erop doen en dan borstelen met de borstel die ik ook voor mijn hoofd haar gebruik. Ik gebruik de olie dus ook alleen in de ochtend ook als ik niet gedoucht heb.
 

GlennBG

Volle Baard
Ik gebruik baardolie direct na de douche, dan wordt het iig handelbaar. Hier ook droog stro, zeker na 10 dagen primitief kamperen en dagelijks een kampvuur, had wel Arganolie van Kruidvat (betaalbaar) mee. Dat lijkt haren enigszins te voeden, kan het daarna kammen met mijn houten kam. Helemaal zacht wordt het nooit maar moet je dat willen?
 
Banner image
Top