Droge baard

Voorkom droge baard

  • Juiste baardolie

    Votes: 4 100,0%
  • Baardolie droog haar

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    4

Dennis71

Stoppelbaard
Hai luitjes, sinds kort, na het lezen van het maken van de diverse baardoliën nu ook zelf een poging gemaakt. Ik gebruik nu momenteel 100% jojoba olie en vind toch dat m’n baard wat droger word. Wat kan ik er aan toevoegen om dat te voorkomen. Of is m’n baard weer een een knip beurt toe.. vanmiddag weer naar de barbier. Ik hoor graag van jullie.. ( nog ff uitvogelen hoe ik een foto kan toevoegen) het betreft overigens wel een krulbaard.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Dennis71 ,
Welkom op het forum.
Baardolie is vooral bedoeld om de huid onder je baard gehydrateerd te houden.
Ik weet niet hoe lang je baard op dit moment is maar als het haar droog is kan je beter een lichte baardbalsem gebruiken.
Succes Texman :)>
 

Dennis71

Stoppelbaard
Ha @Dennis71 ,
Welkom op het forum.
Baardolie is vooral bedoeld om de huid onder je baard gehydrateerd te houden.
Ik weet niet hoe lang je baard op dit moment is maar als het haar droog is kan je beter een lichte baardbalsem gebruiken.
Succes Texman :)>
Oké. Bedankt voor je reactie, zijn hier op het forum daar ook recepten voor te vinden..
 

Jimmy16

Baard
Nog een tip voor droog haar/baard: voldoende water drinken!
Als je lichaam een tekort heeft aan water, zal het prioriteit geven aan vitale functies en daar behoort (jammer, maar helaas) je baard niet bij.
Door voldoende te drinken, geef je je lichaam de reserve om ook je huid en baard te voeden.

Voeding met veel omega3 is ook zeer goed voor een gezonde baard (Y)
 

Texman

Koning Baard
Dit vond ik op het internet over gezonde haargroei en welke voeding daar bij past.

Welke omstandigheden zijn nadelig voor het haar?
Gezonde mensen hebben meestal ook gezonde haren.Tenzij natuurlijk de haren beschadigd zijn door te vaak kleuren, permanenten enzovoort. In bepaalde omstandigheden kunnen de haren er dof en breekbaar gaan uitzien en kunnen ze zelfs meer haren uitvallen dan normaal. Dit kan gebeuren bij o.a.
snel gewichtsverlies
menopauze
bepaalde medicijnen zoals antidepressiva
chemotherapie
stress
zwangerschap
tekort aan bepaalde voedingsstoffen
leeftijd
wisselen van de seizoenen
overmatig gebruik van koffie en alcohol
roken

Een juiste voeding houdt je haar gezond
Een evenwichtig eetpatroon is niet alleen goed voor je gezondheid, het kan ook je haren versterken en gezonder maken. Shampoo, balsem en voedende crèmes kunnen wel iets helpen maar doen niet genoeg om je haren te beschermen in moeilijke omstandigheden. Om je haren mooi glanzend te laten groeien, heeft je lichaam voldoende eiwitten, gezonde vetten, vitamines en mineralen nodig. Bepaalde voedingsmiddelen bevatten meer haarversterkende voedingsstoffen dan andere.

Met deze voedingsmiddelen kan je de conditie van je haar verbeteren:
Bonen
Bonen zitten vol gezonde plantaardige eiwitten en bevatten ijzer, zink en biotine. Biotine versterkt de haren en zink werkt preventief tegen haaruitval. IJzer zorgt dan weer voor voldoende zuurstoftoevoer naar de hoofdhuid.

Groene groenten
Groene groenten zoals broccoli, snijbiet en spinazie bevatten veel ijzer en veel vitamine A en C. Deze vitamines zijn nodig voor het aanmaken van talg, een olieachtige stof die afgescheiden wordt uit de haarfollikels en essentieel is voor de haargroei.

Vette vissoorten
Vette vissoorten zoals makreel, zalm, sardienen, tonijn en haring bevatten veel vitamine B12 en ijzer. Ze zijn ook een rijke bron van omega 3 vetzuren. Deze vetzuren zijn nodig om de hydrolipidenfilm samen te stellen die de haren vol en gezond houdt. Volgens sommige studies zouden ze ook een remmende werking hebben op het hormoon dat verantwoordelijk is voor haaruitval. Ze werken mee aan de productie van keratine, de proteïne in de haarschacht.

Bosbessen en veenbessen
Bosbessen en veenbessen bevatten grote hoeveelheden vitamine C. Vitamine C voedt de haarfollikels in de hoofdhuid en is dus essentieel voor gezonde haren. Bosbessen en veenbessen zijn ook rijk aan antioxidanten die de bloedcirculatie op de hoofdhuid verbeteren en zo ook de haargroei stimuleren.

Avocado
Avocado wordt vaak verwerkt in verzorgingsproducten voor droog en beschadigd haar. Je kan natuurlijk ook gewoon avocado eten want het is een vrucht die rijk is een vitamine B en E. Die versterken het haar en bevorderen de haargroei.

Zoete aardappel
Zoete aardappelen zijn rijk aan bètacaroteen wat in het lichaam wordt omgezet in vitamine A. Deze vitamine houdt de hoofdhuid gezond. Bij een tekort aan vitamine A kan de hoofdhuid gaan jeuken en kan je last krijgen van roos.

Mager vlees
Mager vlees zoals kip en kalkoen bevat veel proteïnen. Omdat haar hoofdzakelijk bestaat uit keratine (een proteïne) is het belangrijk dat je veel proteïnen in je dieet opneemt. Die zorgen voor een gezonde keratineproductie en houden de haarfollikels gezond.

Eieren
Eieren zijn uiteraard een goede bron van proteïnen.

Noten en granen
Een ontbijt met noten en granen is goed voor je haar! Ze voorzien je van ijzer, zink, selenium en vitamine B waardoor je je haar goed doorvoed en glanzend houdt. Ze bevatten ook foliumzuur dat de productie van haarcellen bevordert.
 

rainman

Baard
behalve het overduidelijke geval van een gezond dieet. Vind ik zelf dat als me baard nog vochtig is van het douchen, daarna in te smeren met baard olie goed helpt. Jaa ik weet het het is voor de huid, maar toch heeft het voor mij een positief effect. En niet te vaak wassen met zeep, ik spoel me baard elke dag uit met water en was deze met zeep net als me hoofdhuid maar 1 tot 2 keer per week.
 
Banner image
Top