dodojuice stelt zich voor

Goedemorgen baardmannen :)>

Mijn nickname is gerelateerd aan een hobby van me, namelijk het detailen van auto's en motoren, in de volksmond ook wel "autopoetsen" genoemd..

Afijn, de reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik nu een poging wil doen om eens een mooie gevormde te creëren.. ik heb een tijd me elke dag moeten scheren voor mijn werk, daar werd verwacht dat je elke dag netjes geschoren tevoorschijn kwam en nu ik inmiddels een andere baan heb, heb ik het scheren voor lief gelaten.. ik scheerde me wel klassiek, dat wil zeggen met een kwastje lekker schuim opkloppen en met een ouderwetse krabber scheren, die spullen roken altijd wel enorm lekker :)

Meestal ga ik met de tondeuse een rondje om mijn bakkes :D standje 2 mm en dan ook maar gelijk het bolletje meenemen, daar zit per slot van rekening ook niet veel meer haha

Vorig jaar had ik zo'n periode dat ik probeerde om een baardje te laten staan, toen heb ik het eerst 2 maandjes laten groeien, met alle jeuk voor lief, en daarna ben ik eens naar een echte barbier gegaan voor de kerstdagen.. man wat een bak geld was dat toen zeg, baard, haren doen en een olie voor slechts €80 o_O

Afgelopen week ben ik bij een Turkse kappers geweest en heb daar de wens uitgesproken om een beetje vorm aan mijn "gezichtsbeharing" aan te laten brengen. Het resultaat is naar mijn idee precies hetzelfde, zo niet beter, dan bij de betreffende barbier. Ik wil wel een wat vollere baard en realiseer me dat dit enige tijd in beslag gaat nemen, maar ach.. die tijd heb ik wel haha.

Hieronder een aantal foto's van hoe het er momenteel uitziet.. tips en adviezen hoor ik uiteraard graag.

Zo zou ik nog graag een baardolie willen, dan is hij niet zo "pluizig" en die ruiken toch wel lekker over het algemeen? De olie die ik toen van de barbier mee nam, was van Nozem
 

Bijlagen

  • 0CFA46E5-50B4-4F4F-A76C-B4808EA9FBC0.jpeg
    0CFA46E5-50B4-4F4F-A76C-B4808EA9FBC0.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 124
  • E0284E36-CC2C-4815-8A42-95A7A071B6E8.jpeg
    E0284E36-CC2C-4815-8A42-95A7A071B6E8.jpeg
    808,4 KB · Weergaven: 121
  • 92440D3E-3294-4840-9B21-D372EAE98A99.jpeg
    92440D3E-3294-4840-9B21-D372EAE98A99.jpeg
    724,4 KB · Weergaven: 116
  • 6EEB0BC7-50F9-4BCE-BF8E-EF17A1E8FF08.jpeg
    6EEB0BC7-50F9-4BCE-BF8E-EF17A1E8FF08.jpeg
    709,6 KB · Weergaven: 121
Welkom! Ziet er al goed uit(Y) het meest gehoorde advies hier op het forum is om er vanaf nu gewoon 3á4 maand vanaf te blijven. Mocht dit te verwilderd worden, kun je af en toe de hals en wangen een beetje bijhouden. Wil je voor een groot exemplaar gaan, doe je er beter aan om de hals ook een paar maanden vrij spel te geven. Dit om het uiteindelijke resultaat een voller geheel te geven.

Voor allerhande baard spulletjes kan ik (en met mij de meeste baardforumers) de site van www.mijnbaard.nl aanraden, hier staan bij de meeste artikelen ook een aantal reviews(Y)

Lees rustig de verschillende topics door, hier staan ook een aantal nuttige tips in.

Succes met je baardreis :)>
 

Texman

Koning Baard
Goedemorgen baardmannen :)>

Mijn nickname is gerelateerd aan een hobby van me, namelijk het detailen van auto's en motoren, in de volksmond ook wel "autopoetsen" genoemd..

Afijn, de reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik nu een poging wil doen om eens een mooie gevormde te creëren.. ik heb een tijd me elke dag moeten scheren voor mijn werk, daar werd verwacht dat je elke dag netjes geschoren tevoorschijn kwam en nu ik inmiddels een andere baan heb, heb ik het scheren voor lief gelaten.. ik scheerde me wel klassiek, dat wil zeggen met een kwastje lekker schuim opkloppen en met een ouderwetse krabber scheren, die spullen roken altijd wel enorm lekker :)

Meestal ga ik met de tondeuse een rondje om mijn bakkes :D standje 2 mm en dan ook maar gelijk het bolletje meenemen, daar zit per slot van rekening ook niet veel meer haha

Vorig jaar had ik zo'n periode dat ik probeerde om een baardje te laten staan, toen heb ik het eerst 2 maandjes laten groeien, met alle jeuk voor lief, en daarna ben ik eens naar een echte barbier gegaan voor de kerstdagen.. man wat een bak geld was dat toen zeg, baard, haren doen en een olie voor slechts €80 o_O

Afgelopen week ben ik bij een Turkse kappers geweest en heb daar de wens uitgesproken om een beetje vorm aan mijn "gezichtsbeharing" aan te laten brengen. Het resultaat is naar mijn idee precies hetzelfde, zo niet beter, dan bij de betreffende barbier. Ik wil wel een wat vollere baard en realiseer me dat dit enige tijd in beslag gaat nemen, maar ach.. die tijd heb ik wel haha.

Hieronder een aantal foto's van hoe het er momenteel uitziet.. tips en adviezen hoor ik uiteraard graag.

Zo zou ik nog graag een baardolie willen, dan is hij niet zo "pluizig" en die ruiken toch wel lekker over het algemeen? De olie die ik toen van de barbier mee nam, was van Nozem
Welkom op ons leuke forum, Hele leuke introductie die je hebt geschreven met een paar mooie foto's erbij.(Y)(Y)(Y)
Zo te zien heb je een erg goede baardgroei die je de mogelijkheid geeft om een mooie volle baard te laten groeien.
Geef het een paar maanden de tijd je zal er geen spijt van krijgen. Ondertussen kan je lekker het forum doorspitten.
Er is ontzettend veel te koop op het gebied van baardolie en andere baardverzorgingsproducten. Bij alles wat je koop moet je er opletten dat er geen of zo weinig mogelijk chemische ingrediënten inzitten omdat dit niet goed is voor je huid en je baardgroei.
Wat geur aangaat kan ik je niet veel aanraden omdat ik niet zo van de geuren ben. Maar als je moeite neemt om even bij de webshop van "Mijn baard" rond te neuzen vind je heel veel reviews van gebruikers. Zelf ben ik een fan Honest Amish en die alleen de geur van de natuurlijke ingrediënten.
Hou ons maar op de hoogte van je voortgang dat vinden we leuk.;)
Succes Texman:)>
 
Even een kleine update... we zijn inmiddels een paar weekjes verder sinds de laatste post en ik heb zelf niet het idee dat het heel hard is gegaan.

Vandaag wil ik even naar de plaatselijke barbier om een flesje baardolie van Nozem en een borsteltje te kopen om het wat meer te verzorgen.. want het jeukt behoorlijk o_O
 

Bijlagen

  • C736C0D4-1B4E-4934-A713-857793CD9F13.jpeg
    C736C0D4-1B4E-4934-A713-857793CD9F13.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 68
  • 76C5A921-58E0-49E5-A5AC-1214B27E69EB.jpeg
    76C5A921-58E0-49E5-A5AC-1214B27E69EB.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 64
  • 104B5F0E-A36E-44A9-A853-CD4EFC79C43F.jpeg
    104B5F0E-A36E-44A9-A853-CD4EFC79C43F.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 65
  • F2D9DEB9-15C2-4AC0-B5FC-3ADEC6A7F3D1.jpeg
    F2D9DEB9-15C2-4AC0-B5FC-3ADEC6A7F3D1.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 67

Laurent1965

Zware baard
Ziet er goed uit al!
Een goede baardolie is essentieel, zeker in deze fase
Jeuk hoort erbij, als het allemaal wat langer is stopt dit.
Lekker laten groeien verder, heeft tijd nodig.
Hooguit de halslijn iets hoger zetten, hierover valt veel op de diverse topics te lezen, let op, vooral niet te hoog.
Beard on!! :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @dodojuice ,
Je heb zelf het idee dat het niet zo hard gaat maar dat valt reuze mee want ik zie een behoorlijk verschil met je vorige foto's.
Op je eerste foto's had je je baard strak in model wat de halslijn en wangen betreft dat mag je gerust weer doen want het staat erg goed en laat je baard beter tot zijn recht komen. Naarmate je baard langer wordt kan je de halslijn wat laten zakken.
Zoals @Laurent1965 schrijft komt het wel goed met de jeuk. Gebruik de baardolie desnoods 2 maal per dag.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top