ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb het vandaag binnen gekregen, dus ik ga een paar dagen testen, voordat ik met een oordeel kom.
Een eerste opmerking kan ik wel maken: er staan geen ingrediënten op het blikje vermeldt en dat is iets, waar ik enigszins verontwaardigd over ben. Nederlandse producenten, zoals Superfurry, Dutchbeard, Barbam, Mijn Baard, Premium 13, The Bloody Bishop, Damn Good Soap Company, Reuzel en nog vele anderen zijn verplicht om van een geldig parfumeurs-diploma in bezit te zijn, moeten aangesloten zijn bij een vakorganisatie, betalen exhorbitante bedragen voor licenties, moeten van ieder ingrediënt een PIL ( product information license) kunnen tonen, moeten alle ingrediënten op het label vermelden en ook nog eens het adres, waarop ze traceerbaar zijn en zijn ook nog eens onderhavig aan controles van de Waren- en Voedingsdienst.

Waarom is bij wet niet geregeld, dat dat ook voor de Amerikaanse producenten zou moeten gelden, zodra ze hun producten op ONZE markt verkopen? :mad:

Nee, laten we gewoon onze mond houden, anders zouden we ze wel eens kunnen beledigen of tegen ons in het harnas jagen en dat zouden we toch niet willen, want zij zijn toch de door God gezonden beschermers van de Westerse cultuur?o_O
 

zenn

Zware baard
@ProfessorMelchior 'K dacht dat het aan mij lag... had eigenlijk wel een sticker met ingrediënten op de onderkant verwacht. o_O
Bij hun oliën staat het op de verpakking & nog een keer op het label vermeld. Maar op de reguliere balsams is het ook niet terug te vinden.
 
Laatst bewerkt:

Gunter

Baard
Mijn ervaringen tot nu toe:

De geur is inderdaad sinaasappel, met iets wat ik verder niet kan plaatsen. Kan inderdaad cacao zijn. Het zal niet mijn favoriete geur worden, terwijl ik Ray of Light juist enorm waardeer door de citrusgeur. De genoemde geur was één van de redenen om deze een kans te geven.

Het voelt inderdaad korrelig aan en met een beetje wrijven is dat opgelost. Het smeert makkelijk in de baard. De geur is niet heel lang nadrukkelijk aanwezig, wat voor mij een pluspunt is. En wat een ander groot pluspunt is, waar ik eerlijk gezegd nooit eerder over hebt gelezen hier. Maar ik krijg de smaak niet in mijn mond. Blijkbaar ben ik niet zo handig met aanbrengen, of zit ik daarna te "spelen" met mijn snor waardoor ik de smaak ervan in mijn mond krijg. (ik vraag mij af of dit wel zo handig is om dat hier te melden o_O) Anyhow, het was voor mij de reden om te stoppen met de eerder genoemde Ray of Light wat geen fijne smaak heeft.

Wat ik mis aan het product is de hold. Mijn ervaring met balm beperkt zicht tot superfurry en old money beard brand balm. Beide geven mij meer hold, met de old money voor mij als het prettigst (iets meer hold, geen glans en niet vettig en nooit de smaak in mijn mond).
Voor de laatste zoek ik een alternatief en daarom heb ik deze dr garnix geprobeerd. Voor mij te weinig hold (ook als ik er meer insmeer dan dat voor mijn baard nodig is), dus mijn zoektocht gaat nog verder.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb de Bombeardier nu twee weken onder allerlei omstandigheden getest en ik zie er de meerwaarde van een nieuw product niet van.
Net als @Texman en @Gunter reeds beoordeelden, dus misschien ten overvloede: korreltjes die snel smelten, makkelijk in de baard in te brengen, geur als sinaasappel met cacao, wax en shea-butter.
"All natural and organic", zoals op het label staat is niet te achterhalen, aangezien er geen ingrediënten vermeld zijn.
De hold is medium tot stevig (niet strong) en de genoemde "competition grade" ervaar ik zeker niet. De balsem geeft de baard ook geen glans.
Een prettige, aangenaam geurende balsem voor alledaags gebruik.

Voor de Baardmannen, die voor een sterkere hold en natuurlijker geur (of afwezigheid daarvan) willen gaan zijn de HA Heavy Duty Beard Balm (strong hold) of de HA Original Beard Wax (very strong hold) een betere keuze, die in dezelfde prijsklasse verkrijgbaar zijn of probeer de Blanco Beard Wax van MijnBaard eens, die duidelijk goedkoper is.
 

Gunter

Baard
@Renem Zou dat het zijn? die is overigens niet lang hoor, vind ik ;)

@zenn: <offtopic>Ah, die informatie had ik niet, dat BB balm de sterkste hold geeft. Persoonlijk ga ik liever niet richting was/styling balm of bijenwas toevoegen. Ik hang gewoon nog teveel aan BB, en zal moeten accepteren dat dat product er gewoon (voorlopig?) niet meer is. Daar ben ik nog niet helemaal aan toe, vandaar dat ik iedere afwijking t.o.v. de BB balm als negatief zal ervaren. Het BB product is gewoon precies wat ik zocht...
BB raadde bij hun vertrek Oak Beard Hold aan, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.

@ProfessorMelchior bedankt voor de tip!
 

Texman

Koning Baard
Ik heb de Bombeardier nu twee weken onder allerlei omstandigheden getest en ik zie er de meerwaarde van een nieuw product niet van.
Net als @Texman en @Gunter reeds beoordeelden, dus misschien ten overvloede: korreltjes die snel smelten, makkelijk in de baard in te brengen, geur als sinaasappel met cacao, wax en shea-butter.
"All natural and organic", zoals op het label staat is niet te achterhalen, aangezien er geen ingrediënten vermeld zijn.
De hold is medium tot stevig (niet strong) en de genoemde "competition grade" ervaar ik zeker niet. De balsem geeft de baard ook geen glans.
Een prettige, aangenaam geurende balsem voor alledaags gebruik.

Voor de Baardmannen, die voor een sterkere hold en natuurlijker geur (of afwezigheid daarvan) willen gaan zijn de HA Heavy Duty Beard Balm (strong hold) of de HA Original Beard Wax (very strong hold) een betere keuze, die in dezelfde prijsklasse verkrijgbaar zijn of probeer de Blanco Beard Wax van MijnBaard eens, die duidelijk goedkoper is.
Ik heb de balsem nu een dag of 10 gebruikt en kan mij vinden in jouw opmerkingen Prof.
Op zich vind ik het een goed product maar t.o.v. de producten van HA net ietsje minder.
Vandaag heb ik b.v. HA Heavy Duty Beard Balm in mijn baard en dat ziet en voelt er gelijk veel beter uit.
 

zenn

Zware baard
Om effe terug te komen op dit product, gezien mijn blikje bijna op z'n einde is... :rolleyes::eek::oops:

De geur van de cacoaboter heeft toch een zekere aantrekkingskracht en onbewust pak 'k hem blijkbaar vaker dan andere varianten.
Helemaal in combinatie met HA's geurloze olie vind 'k het echt wel een heel erg fijne balsam, waarbij mijn baard en ik zich supergoed voelen.
 
Banner image
Top