Diederik terug

Diederik

Volle Baard
Goedemorgen!

Na een bijna drietal jaren van afwezigheid ben ik weer terug op het beste baardforum van Nederland.

Ik ben druk geweest met het verder opzetten van mijn eigen bedrijf, vandaar dat ik er even niet was.

Ik ben 45 jaar, woon in Ede met met vrouw, 2 kinderen en onze hond (heidewachtel).

In het dagelijks leven heb ik een dubbelrol; 4 dagen per week in loondienst als Recruitment Consultant en 2 (soms 3) dagen per week als ondernemer van een cateringbedrijfje. Ik hoop dat de balans vlot andersom is.

Jarenlang heb ik een baard gedragen, maar gedurende de lockdown heb ik ‘hem’ er afgehaald (ik hoefde me toch niet te vertonen, dus kon wel). Sinds 11 april, dus nu zo’n 8 weken ben ik weer aan het groeien.

Ik ben in de tussentijd wel een keer naar de kapper geweest want ik had een interview (had ook nog m’n kop kaalgeschoren en het haar stond rondom overal even lang erop en dat was geen gezicht). Toen ook even de baard wat getemd.

Bijgaand een foto van 7 minuten geleden, even snel op kantoor genomen. Ik kijk niet zo gezellig, maar ik denk dat m’n hoofd zo het lekkerst zit

Tot spreeks!

Diederik
a50a0687d8f8673c2880b54f3beeb79f.jpg
 

Diederik

Volle Baard
Mooie baard van vorm en kleur. Staat je goed.
Thanks man, maar net als zovelen ben ik ook niet helemaal tevreden met mijn baardgroei. Er zit een soort van kalige baan op mijn rechterwang - als het ware de aansluiting tussen de sik en de rest van de baard.

Zie deze foto van afgelopen zaterdag maar:

1e3a79b7a945b32320a680f8067ab73d.jpg


Gelukkig weet ik dat als de baard langer is, die baan ook verdwenen is, zie deze foto uit april 2017

f98a8a57b096ebc09acd8ea1455ee0da.jpg


Ik wil toch minimaal weer naar dit formaat toe.

 
Thanks man, maar net als zovelen ben ik ook niet helemaal tevreden met mijn baardgroei. Er zit een soort van kalige baan op mijn rechterwang - als het ware de aansluiting tussen de sik en de rest van de baard.

Zie deze foto van afgelopen zaterdag maar:

1e3a79b7a945b32320a680f8067ab73d.jpg


Gelukkig weet ik dat als de baard langer is, die baan ook verdwenen is, zie deze foto uit april 2017

f98a8a57b096ebc09acd8ea1455ee0da.jpg


Ik wil toch minimaal weer naar dit formaat toe.


Dat heb ik ook maar dan aan beide kanten.
Ongeveer een ruimte van een cm tussen mijn snor en baard. Dat hield mij altijd tegen om na 2 weken niet scheren door te gaan voor een baard. Maar nu heb ik er lak aan en ga voor een volle baard en snor.
Kan niet voor een handelbarsnor gaan maar laar de punten maar naar beneden groeien. En over een tijdje langs een goede barbier. Kijken wat die zegt.

Ik vind het bij jouw niet storend staan. Hij is mooi vol en kleur staat ook goed. Wij zijn vaak kritisch op onze baard terwijl een ander juist dit niet zien.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
We zijn oude bekenden, dus ik kan je moeilijk "welkom" heten. :D
Ik kan je natuurlijk wel fysiek bedreigen door mede te delen, dat op het moment, dat je wederom drie jaar in de anonimiteit verdwijnt er door het Baardforum een Knip-Ninja zal worden ingehuurd, die de opdracht krijgt om je baard met een tondeuse te bewerken tot een Playmobile-baard, dus wees gewaarschuwd.;)

(De baard staat je nog steeds fantastisch! :)>(Y))
 

Diederik

Volle Baard
Dat heb ik ook maar dan aan beide kanten.
Ongeveer een ruimte van een cm tussen mijn snor en baard. Dat hield mij altijd tegen om na 2 weken niet scheren door te gaan voor een baard. Maar nu heb ik er lak aan en ga voor een volle baard en snor.
Kan niet voor een handelbarsnor gaan maar laar de punten maar naar beneden groeien. En over een tijdje langs een goede barbier. Kijken wat die zegt.

Ik vind het bij jouw niet storend staan. Hij is mooi vol en kleur staat ook goed. Wij zijn vaak kritisch op onze baard terwijl een ander juist dit niet zien.
Lastig blijft dat toch: je hebt een soort van ideaalbeeld/ standaard in je hoofd hoe ‘de’ baard er uitziet. Maar helaas voldoet jouw exemplaar nét niet aan jouw ideaalbaard.... je moet het doen met wat de Heer je gegeven heeft.

Tenminste, daar heb ik wel wat last van.

Maar als ik eerlijk ben, vind ik toch dat ik een OK baard heb. Het kan beter, want ik evenaar mijn droombaard niet.. maar toch ben ik tevreden.

Je moet het ook doen met wat je hebt. Heb je enkel een goed ontwikkelde snor en sik: ga daar voor!
 
Banner image
Top