Deze stille lezer is ook wel benieuwd

DaanK

Baard
Hallo allemaal,

Mijn naam is Daan, 33 jaar. Ook ik lees al een tijdje mee, maar wil wel een keer wijze raad van de experts. Vaak zoek ik naar mensen die een soortgelijke baard hebben als ik, maar lastig identificeren. Iedere baard is anders blijkt maar weer.

Ik zou graag een baard willen laten groeien, maar heb sterke twijfels over de volheid van mijn baard. Ook vind ik het lastig om de lijnen te bepalen. Ik vind mijn baard niet erg vol en onder mijn kaak (echte kaaklijn heb ik niet) groeit beduidend minder dan op de wang.
Daarnaast heb ik een leeg stukje langs mijn mond. Waarvan ik moeilijk kan inschatten of het ooit wat wordt.

Ik sta open voor alle adviezen en denk deze baardreis tot minimaal 1 juni te kunnen volhouden. Zal af en toe wat foto’s posten.

Groet,
Daan.
 

Bijlagen

  • E50BE0CE-F48C-4C6F-A931-8F05AE7D32F2.jpeg
    E50BE0CE-F48C-4C6F-A931-8F05AE7D32F2.jpeg
    925,3 KB · Weergaven: 143
  • 14626C9E-852A-4F50-983D-F4F081FF9D60.jpeg
    14626C9E-852A-4F50-983D-F4F081FF9D60.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 141
  • 9EB992F0-19FE-4569-A56D-F296752C3941.jpeg
    9EB992F0-19FE-4569-A56D-F296752C3941.jpeg
    888,8 KB · Weergaven: 135
  • 94C90430-4BF1-471D-A49F-4D1A2E098434.jpeg
    94C90430-4BF1-471D-A49F-4D1A2E098434.jpeg
    822,4 KB · Weergaven: 130
  • 30381D98-56EA-4420-82B4-2A9E7C5AA513.jpeg
    30381D98-56EA-4420-82B4-2A9E7C5AA513.jpeg
    889,4 KB · Weergaven: 138

Smeetske

Baard
Dag Daan, ziet er niet slecht uit. Je hebt alleszins potentieel voor een mooie goatee.
De kale plekken nu, geef ze een paar maanden. Voor hetzelfde geld groeit het mooi toe. Hou alvast de lijnen strak, Texman is hier de expert om lijnen uit te tekenen heb ik gezien.

Voor de rest gewoon goed verzorgen en beard on :)>
 

Macx

Baardaap
Hallo Daan, welkom op ons gezellige forum.
Wil je een wat langere baard kweken dan is dat open plekje geen probleem, dit is gemakkelijk te camoufleren met de baardharen en zelfs van de snor.
De baard ziet er nu niet strak uit omdat er nog niet eerder een mooie strakke lijn is gezet. Na het zetten van de wang en de halslijnen zal de baard er een stuk mooier uit zien en kun je de baardreis makkelijker volhouden.
Gebruik je al baardproducten? Zo niet, dan zou je wel alvast wat baardolie en baard balsem kunnen bestellen. Deze producten maken je baard haren wat zachter en het hydrateert de huid wat weer goed is voor de bloedsomloop en dat bevorderd weer de baardgroei.
Die patch, maak je daar maar niet te druk over, dat komt wel goed, over een paar maanden is dit niet meer zichtbaar.
Onze koning baard, Texman, die wil je misschien wel helpen met het aangeven van de juiste lijnen, dit doet Texman op je originele foto's door middel van lijnen.
Alle vragen kun je hier stellen en we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden. Veel plezier en hou ons op de hoogte.
 

Texman

Koning Baard
Ha @DaanK ,
Welkom op ons leuke forum, heel goed dat je mee gaat doen want je hebt best een goede baardgroei.
Wat je bij veel mannen ziet is dat de de baardharen met een ongelijke snelheid uitgroeien en dat de haarinplant ook niet overal gelijk is. Bij jou is dat in geringe maten ook het geval. Het betekend in ieder geval niet dat je geen baard zou kunnen laten staan, in tegendeel want wat je nu al hebt is best goed.(Y):)>
Je moet alleen nu doorzetten en dat betekend dat je baard meer moet uitgroeien en langer moet worden.
Als je dan gaat trimmen dan wordt de lengte van de wat langer haren van zelf aangepast aan de lengte van de kortere haren. het gevolg is dat je baard er voller uit gaat zien. Je moet dit echter niet gelijk gaan doen want je hebt meer lengte nodig.
Op je foto's heb ik met blauw de lijnen van je baard aangegeven die je voorlopig zou kunnen aanhouden.
Het de bedoeling dat je buiten deze lijnen je wangen en hals schoon houdt.
Het effect is dat je baard zich ineens veel beter toont. Het ziet er ook netter uit waardoor je minder commentaar zal krijgen en niet onbelangrijk je houd het ook langer vol.:)
De kale of dunnen plekken zou je kunnen behandelen met Neofollics Beard Growth Stimulating Serum.
Ik gebruik dit ook en heeft dunnen plekken in mijn baard dichter gemaakt.
Ik hoop dat hiermee wat kunt en niet te snel afhaakt want dat zou zonde zijn.
Groet Texman :)>
Baard Daan.jpg
 

tijn

Zware baard
Hoi @DaanK . Welkom hier op het gezellige en interesantr forum. Je hebt al een poosje mee gelezen zeg je, dussssss dan weet je het sleutel woord voor een baard. Geduld. Ik moet zeggen dat je best al wat geduld getoond hebt want wat er nu is , is totaal niet slecht joh. Als je de wijzen lessen van oa @Texman terhand neemt word het nog beter. Ik vind dat je al goed bezig bent dus geduld blijven houden en dan moet jij eens zien zo in Juni.
 

Bjorn

Baard
Jouw baard groei lijkt sterk op die van mij waarbij jij onder jouw kin zelfs nog wat dichteres groei hebt. Dat moet inderdaad echt wel goed komen. Zelf ben twijfel ik ook met momenten maar ik krijg steeds meer vertrouwen. Baard balm doet trouwens wonderen in het vormgeven en wat voller laten lijken.
 

DaanK

Baard
Dank voor jullie reacties en tips. Hier kan ik zeker iets mee. Ik zal de lijnen netter zetten, geduld bewaren en de verzorgingsmiddelen gaan gebruiken.
Zal eens neuzen in het juiste topic wat jullie aan olies gebruiken.
Dank jullie wel en tot snel!
 

Macx

Baardaap
Ik kan je wel een stukje op weg helpen met de producten. Ik zou het nu gewoon lekker simpel houden en beginnen met de wel zeer bekende producten die al vele jaren bestaan.

En je hoeft ook niet ver van huis, via dit forum kun je op mijnbaard.nl komen waar alles te koop is voor een goede verzorging.

Waar goede reviews over zijn en die ik zelf ook in mijn collectie heb, is Proraso baardolie en ook Proraso baard shampoo.
Voor een goede baardbalsem komt Reuzel baard balsem in aanmerking, er zijn zoveel verschillende merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet, daarom, hou het simpel en ga voor de oude goede merken, vooral in het begin, als je al wat langer bezig bent ga je wat andere merken uit proberen.

Wat je nu nodig hebt, is
Baardolie
Baardbalsem
Baardshampoo
Baardkam
Snorkam
Baardborstel
En zo nu en dan een baard conditioner gebruiken, een conditioner hydrateert ook goed net zoals de andere producten en maakt je baard wat zachter.
Dit alles kun je hier bestellen.
Klik hier voor MIJNBAARD.NL
 
Laatst bewerkt:

DaanK

Baard
Jouw baard groei lijkt sterk op die van mij waarbij jij onder jouw kin zelfs nog wat dichteres groei hebt. Dat moet inderdaad echt wel goed komen. Zelf ben twijfel ik ook met momenten maar ik krijg steeds meer vertrouwen. Baard balm doet trouwens wonderen in het vormgeven en wat voller laten lijken.
Hé Bjorn, ik zag jouw baardupdate van gisteren. Als ik dezelfde baard als jij zou krijgen, ben ik echt meer dan tevreden. Wat een gave, goedbedekte baard heb je. Dit geeft de burger moed!

En voor alle anderen: Dank voor jullie reacties!
 

DaanK

Baard
Het is weer woensdag. Heb geprobeerd foto’s te maken uit dezelfde hoek zodat de ‘voortgang’ te zien is. Zal volgende week weer foto’s plaatsen.

Ik heb het advies van Macx opgevolgd en de spulletjes besteld. Heb geprobeerd de lijnen zelf te zetten, maar denk dat ik over een paar weken gewoon naar een barbier zet die ze even strak kan zetten en vooral niet teveel weg haalt.
 

Bijlagen

  • E6F80F02-0533-41B4-BD70-32F90B4C43CA.jpeg
    E6F80F02-0533-41B4-BD70-32F90B4C43CA.jpeg
    797,7 KB · Weergaven: 64
  • 6CE6C1F9-AE51-467E-A6D9-E71C7DEB09E2.jpeg
    6CE6C1F9-AE51-467E-A6D9-E71C7DEB09E2.jpeg
    1.023,1 KB · Weergaven: 66
  • B4DF38C1-BA07-40B6-B922-4BDDEFFA7B43.jpeg
    B4DF38C1-BA07-40B6-B922-4BDDEFFA7B43.jpeg
    1 MB · Weergaven: 68
  • E2072785-1FC0-420A-A75F-4F42804F5ABE.jpeg
    E2072785-1FC0-420A-A75F-4F42804F5ABE.jpeg
    971,1 KB · Weergaven: 68
  • 422D345C-BEA9-4CD8-8123-210382F98C44.jpeg
    422D345C-BEA9-4CD8-8123-210382F98C44.jpeg
    1.019,8 KB · Weergaven: 67

gatowh

Baard
Mooie groei, op naar de awkward fase en daar voorbij , je kan inderdaad de lijnen goed laten zetten door de barbier en dan zelf die lijn bijhouden als je zeker wilt zijn dat je de juiste lijnen te pakken hebt, wat ik nu zie is dat nog niet nodig, niet teveel nek weg halen als je voor een langere baard wilt gaan! Maar het is ook allemaal afhankelijk van je eind doel, beard on!
 

Bjorn

Baard
Ziet er prima uit, gaat best hard als je t mij vraagt. Ik zou de bovenkant van je bakkebaarden korter houden. Een overgang maken van lang naar steeds korter. Dan is de overgang naar je kapsel niet zo groot. Doe dat zelf ook
 

DaanK

Baard
Mooie groei, op naar de awkward fase en daar voorbij , je kan inderdaad de lijnen goed laten zetten door de barbier en dan zelf die lijn bijhouden als je zeker wilt zijn dat je de juiste lijnen te pakken hebt, wat ik nu zie is dat nog niet nodig, niet teveel nek weg halen als je voor een langere baard wilt gaan! Maar het is ook allemaal afhankelijk van je eind doel, beard on!
Ik heb weinig groei onder wat er nu zit. Uiteindelijk hoop ik ongeveer net zo’n baard als jij te hebben. Dat ziet er mooi uit! Hoop dat ‘t lukt.
Hoe lang ben jij bezig geweest uiteindelijk?
 
Banner image
Top