Decembermaand

Laurent1965

Zware baard
Voor mij net andersom, heb een hele stressige baan, dus wat vrije dagen zijn ZEER welkom.
Maken het verder altijd heel gezellig in huis, trekken een lekkere fles (of meer.. :D ) open en genieten!
Meestal met z'n tweeën met de kerstdagen, ouders en andere "verplichtingen" zijn er niet meer.
Lekker eten, goeie Bordeaux, Médoc, Bourgogne uit de kelder, escargots, oesters en Crémant, genieten. Heerlijk!

Meer moeite met januari / februari, rauwe wintermaanden, koud en kil, bah, voorjaar nog ver weg, breekt hier in Limburg ook nog eens die vreselijke carnaval in alle hevigheid uit... Bezopen mensen en overal die verplichte overdreven vrolijkheid, die veel mensen dan met een hypocriete kop alleen dan hebben, ook hier in het dorp, kom je niet omheen.
Als je ze de rest van het jaar tegenkomt uitgestreken gezichten die je een poot uittrekken als ze de kans hebben.
Daar heb ik persoonlijk dan weer niets mee. Ben liever het hele jaar mezelf. o_O
 

Joep

Zware baard
De decembermaand vind ik een gruwelijke maand met al zijn "feestdagen"
Ieder jaar hoop ik in die periode in een soort winterslaap te kunnen gaan
Heel herkenbaar. Wat mij betreft begint de ellende al half november, om precies te zijn 11 november met sint Maarten, daarna gaat het aan één stuk door.

Meer moeite met januari / februari, rauwe wintermaanden, koud en kil, bah, voorjaar nog ver weg, breekt hier in Limburg ook nog eens die vreselijke carnaval in alle hevigheid uit... Bezopen mensen en overal die verplichte overdreven vrolijkheid, die veel mensen dan met een hypocriete kop alleen dan hebben, ook hier in het dorp, kom je niet omheen.
Als je ze de rest van het jaar tegenkomt uitgestreken gezichten die je een poot uittrekken als ze de kans hebben.
Daar heb ik persoonlijk dan weer niets mee. Ben liever het hele jaar mezelf.
Ook heel herkenbaar, het houdt niet op na oud en nieuw. carnaval doen ze hier gelukkig niet, afschuwelijk lijkt mij dat, maar die donkere grauwe dagen, daar word ik best neerslachtig van. Bah, het is weer wachten op de lente, maar dat duurt altijd zo lang. Het beste ervan maken dan maar.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik was altijd bezig met het afdraaien van optredens tijdens de feestdagen, dus ik bezag het vanaf de podia en beleefde het niet in de huiselijke sfeer.
3 januari was de magische datum, want dan zaten we in het vliegtuig richting een tropische bestemming om daar enkele weken over een strand te slenteren, met de plaatselijke bevolking te eten, te snorkelen in een glasheldere zee, gegrilde visjes en lekkernijen bij strandtentjes naar binnen te werken terwijl een orkestje toeterde en de zon op de huid te voelen.
Op het moment, dat we weer in Nederland voet aan wal zetten was de lente bijna in aantocht en kregen we de verhalen over sneeuw en ijs alleen te horen, terwijl we ondertussen het zand uit onze kleding stonden te kloppen.
De afgelopen jaren heb ik de Kerst en Jaarwisseling bij vrienden gevierd en alhoewel aardig van hen bedoeld heb ik totaal niets met het fenomeen om netjes op een stoel rond een tafel te zitten, te keuvelen en hapjes naar binnen te werken. Ook het afsteken van vuurwerk kan me niet echt bekoren, want ik heb altijd gevonden, dat de "knalletjes", die ik na mijn militaire tijd hoorde niet echt indrukwekkend waren.
Dit jaar zijn er enige Baardborrels tijdens de feestdagen, maar 3 januari……
 

zenn

Zware baard
Voorheen had 'k een gruwelijke hekel aan de decembermaand, met name omdat 'k werkzaam was in de levensmiddelendetailhandel.
En dan weet je het wel, alle dagen open en dan zijn er klanten die kan je wel afschieten. Maar daar gelukkig afscheid van genomen.

Feestdagen zijn wij wel met familie bij elkaar, maar eerlijk gezegd kijk 'k dan veel liever een paar goeie kerstfilms... Die Hard ofzow. ;)
Met het weer heb ik geen moeite; 'k houdt wel van de kou en van bewolking, voel ik mij altijd wel prettig bij. Geen fan van regen daarentegen.
 

Nib85

Volle Baard
Ik vind de laatste jaren de feestdagen eigenlijk wel gezellig (al hangt dit van mij niet per se van kerst af, de herfstvakantie nemen we vaak vrij en vind ik ook gezellig ;) ). Voorheen had ik met geen enkele feestdag wat, sinds ik zelf een gezin heb vind ik het leuk om er wat van te maken (vaak zijn we kerstavond met z’n vieren).
Ik probeer altijd na kerst een paar dagen extra vrij te nemen aangezien de kinderen dan nog vakantie hebben.

De kerstdagen zelf werk ik altijd (1 ochtend en middag en 1 middag en avond). Dit vind ik prima, hoort er bij in mijn vak. Tussendoor de gebruikelijke “verplichtingen”, die we enkel voor het plezier van (schoon)ouders doen.

Oud en nieuw vind ik altijd mooi, oudejaarsdag met “de mannen” bier drinken en carbid schieten met melkbussen. ‘s Avonds met vrienden uitzitten die de kinderen in dezelfde leeftijd hebben (al is het daar altijd gezellig mee, ook de keren dat we elkaar buiten oud en nieuw zien).

Conclusie:
De dagen mogen van mij gestolen worden, echter vind ik de sfeer wel gezellig. Maar nogmaals, dat hangt niet vast aan dagen. Die moet je zelf maken.
Ik dof me dan ook niet extra op met nette kleding ofzo. Net als altijd gewoon spijkerbroek + shirt/trui.


Mbt het weer. Ik ben echt dol op alle seizoenen. Ik ben niet typisch een mooi weer mens. Ook in de winter en de herfst vind ik het heerlijk om lekker buiten te zijn. Een klein buitje deert me dan ook niets (flinke plensbuien heb ik wel een schurfthekel aan).
Binnen gewoon lekker de houtkachel aan en een lekker biertje erbij en ik ben helemaal blij.
En dan hebben we het nog helemaal niet gehad over “het wildseizoen” qua eten...ach heerlijk hoor die herfst en winter. (Y)

Had ik trouwens al gezegd dat ik met dit weer motorrijden fantastisch vind? Lekker glibberen door de modder over de landbouwpaden die toch al kapot gereden zijn tijdens de aardappel- en bietencampagne.
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
Mijn stelling is, het leven is een feest, leef het, je moet wel zelf de slingers ophangen, een ander doet het niet voor je!
Sterker nog, een ander trekt de slingers eraf, als je het laat gebeuren.....


Mijn voorouders kwamen ergens uit de Loire-Atlantique, maar ik voel me wat leven aangaat toch echt wat ze noemen een Bourgondiër.
Hou dus wel van wat decorum en een goeie fles, zit in de (ooit Katholieke) genen! :):)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Mijn stelling is, het leven is een feest, leef het, je moet wel zelf de slingers ophangen, een ander doet het niet voor je!
Sterker nog, een ander trekt de slingers eraf, als je het laat gebeuren.....


Mijn voorouders kwamen ergens uit de Loire-Atlantique, maar ik voel me wat leven aangaat toch echt wat ze noemen een Bourgondiër.
Hou dus wel van wat decorum en een goeie fles, zit in de (ooit Katholieke) genen! :):)
Ik zou me helemaal uitleven @Laurent1965 want je leeft maar een keer.:):D(Y)
 

Laurent1965

Zware baard
Geen idee of we terugkomen, ga ik niet zitten afwachten, ik ben er nu, leef nu.
Geen zin om mijn leven te (laten) verkloten.
Ik hoor wel eens van die eeuwige zeurpieten die afgeven op alles en iedereen en hopen op een hemel of reïncarnatie of wat dan ook, waste of time!
Mocht ik nog een keer terugkomen dan maak ik er weer het beste van, het meeste heb je zelf in de hand. :);)
 

K9Beard

Baard
Feestmaand? Moa..
Je leeft maar 1x? Geloof ik ook, en toch...

Toen m'n zwangere vrouw 5 weken geleden een hersenbloeding kreeg en 2 operaties door moest, ik te horen kreeg dat er een kans inzat dat ze het niet zou overleven en dat de baby 't sowieso niet zou halen, ga je als vanzelf bidden-tegen-beter-weten-in. Beiden kregen tot 2x toe een 2e kans. Daarmee werd het niet meteen een 'feestmaand' (zeker niet met 3 kids die ff een griep en een buikgriep achter elkaar zetten en een verwarmingsketel die het begaf waardoor we een Charles Dickens Christmas kregen rond de straalkachel), maar ben ik een wel heel dankbare vent geworden.
[DOUBLEPOST=1577484750][/DOUBLEPOST]Kerst 2019 zal herinnert worden als 'donkere dagen', ongezellig, maar toch ook lichtpuntjes en echte warmte die met geen geld te kopen is..
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zo, dat is nogal een heftig gebeuren.
Is het wel eens bij je opgekomen, dat er hier op het Baardforum misschien wel zorgzame en handige leden aanwezig zijn, die je om enige assistentie zou kunnen verzoeken?;)
Hoe is het momenteel met je vrouw en aankomende koter?
En hoe is de thuissituatie momenteel. Heb je hulp nodig?
 
Banner image
Top