De Professor in wording!

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, dat wordt weer een topic erbij. :D

Of jullie de jas echt willen weet ik nog niet zo zeker. Ik heb hem ooit aangeschaft als klassieke waterdichte jas om aan boord te dragen in havens. Op zee volstaat een overlevings-zeilpak beter.

Het is een Bretonse Dalmard Marine caban (oftewel pea coat, pijjekker) van 100% Oslo-wol, gevoerd en met stormkraag.
Een jas, die je je leven lang niet verslijt met maar één nadeel……een aanschafprijs van €379,00 :confused:

image.jpeg
 

okt2018

Baard
Hahaha, dat wordt weer een topic erbij. :D

Of jullie de jas echt willen weet ik nog niet zo zeker. Ik heb hem ooit aangeschaft als klassieke waterdichte jas om aan boord te dragen in havens. Op zee volstaat een overlevings-zeilpak beter.

Het is een Bretonse Dalmard Marine caban (oftewel pea coat, pijjekker) van 100% Oslo-wol, gevoerd en met stormkraag.
Een jas, die je je leven lang niet verslijt met maar één nadeel……een aanschafprijs van €379,00 :confused:

Bekijk bijlage 13424

Geweldige jas. Gelukkig komt de goedheiligman - met baard en al - binnenkort weer in onze gelederen.
[DOUBLEPOST=1570875874][/DOUBLEPOST]
Ik heb liever die baard!




Kan die stormkraag nog dicht met zo’n baard?
(Niet dat het nodig is, de baard houdt de wind ook wel tegen ;) )

Tja. Doe dan allebei maar;-)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Nee, de jas is niet echt zwaar @Texman .
Zwaarder dan een nylon jack, maar lichter dan een militaire KL NATO-jas. Wol weegt niet zo veel.
Deze heb ik aangeschaft in de haven van Brest, maar ik zag zojuist, dat er ook een op Marktplaats aangeboden wordt voor €200,00 (dat is de helft!:confused:), dus ze zullen zeker in Nederland verkocht worden in de winkels voor scheepskleding.
Hoeveel zout water er overheen sproeit en welke windkracht de jas ook geselt maakt niet uit, want het is volledig kleur- en slijtvast.
Dit is een kledingstuk, dat als er geen polyamide of nylon in verwerkt is, je slechts eenmaal in een leven hoeft aan te schaffen.

De baard verdwijnt in de kraag @Nib85 ;)
De opgeslagen kraag loopt aan de zijkanten tot de helft van de oren, aan de voorzijde net onder de kin en wordt met een band bij elkaar gehouden, terwijl de jas tot de schouders dicht geknoopt is.
James Dean en Robert Redford droegen ze en zelfs Daniel 007 Graig in de film Skyfall.

image.jpeg

De baard stuur ik wel even op @okt2018 en @Nib85 (Y)
 

okt2018

Baard
Nee, de jas is niet echt zwaar @Texman .
Zwaarder dan een nylon jack, maar lichter dan een militaire KL NATO-jas. Wol weegt niet zo veel.
Deze heb ik aangeschaft in de haven van Brest, maar ik zag zojuist, dat er ook een op Marktplaats aangeboden wordt voor €200,00 (dat is de helft!:confused:), dus ze zullen zeker in Nederland verkocht worden in de winkels voor scheepskleding.
Hoeveel zout water er overheen sproeit en welke windkracht de jas ook geselt maakt niet uit, want het is volledig kleur- en slijtvast.
Dit is een kledingstuk, dat als er geen polyamide of nylon in verwerkt is, je slechts eenmaal in een leven hoeft aan te schaffen.

De baard verdwijnt in de kraag @Nib85 ;)
De opgeslagen kraag loopt aan de zijkanten tot de helft van de oren, aan de voorzijde net onder de kin en wordt met een band bij elkaar gehouden, terwijl de jas tot de schouders dicht geknoopt is.
James Dean en Robert Redford droegen ze en zelfs Daniel 007 Graig in de film Skyfall.

Bekijk bijlage 13430

De baard stuur ik wel even op @okt2018 en @Nib85 (Y)

Geweldig. Zoals je hebt kunnen zien op mijn foto kan dat prima in een schoenendoos.
 

Laurent1965

Zware baard
BREIZH :):):)
(=Bretagne), daar worden we vrolijk van!! (Y)(Y)
Je eigen Fruits de Mer bijeenrapen in Finistere en buiten nuttigen met een grand cru Chablis... beter word het niet in dit leven...;) ( Als het er niet regent dan....):D

Trouwens met veel dingen zo, goedkoop is duurkoop, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, doe het dan meteen goed en ga voor kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Begin november worden in Nieuwegein de Nationale Kunstdagen gehouden en vandaag krijg ik dit plaatje (snel gemaakt door een bevriende fotograaf) van één der daar hangende schilderijen toegestuurd.
Verdere info heb ik ook nog niet. o_O

image.jpeg

Nee, het is niet een ingekleurde versie van de potloodtekening gemaakt door Veronica van Leth.
 

Bolt

Zware baard
Begin november worden in Nieuwegein de Nationale Kunstdagen gehouden en vandaag krijg ik dit plaatje (snel gemaakt door een bevriende fotograaf) van één der daar hangende schilderijen toegestuurd.
Verdere info heb ik ook nog niet. o_O

Bekijk bijlage 13695

Nee, het is niet een ingekleurde versie van de potloodtekening gemaakt door Veronica van Leth.

Wat een geweldig mooi plaatje
@ProfessorMelchior!
Straks netzo bekend als Het Meisje Met De Parel :)
 
Banner image
Top