De Professor in wording!

Robin83

Baard
Wat een verhaal (boek waardig). Ik heb het in 2 dagen verspreid over gelezen.
Is al weer een tijdje terug maar wat voor klassiekers knappen jullie op in de garage?
Naast bier ben ik ook erg fan van oude militaire klassiekers .
Groetjes en een fijne zondag.


Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hahaha, zo heb je wat leesvoer, als de regen je verplicht binnen te blijven @Robin83 :D

Ik ben sinds 1991 in het bezit van een Magirus Deutz S3500 uit 1952. Een ex-brandweerwagen van de BB (Bescherming Bevolking), die ikzelf gerestaureerd heb en héél veel reizen mee heb gemaakt.

image.jpeg

En momenteel ben ik bezig Summerwind, een ex-militaire Britse Land Rover Forward Control 101 ambulance uit 1977 te restaureren. Summerwind heb ik in bezit sinds 2006 en ook daar zijn al vele avontuurlijke reizen mee volbracht.
Mocht je een Instagran-account hebben, dan kun je de restauratie volgen op: summerwind.fc101

image.jpeg

Heb je zelf ook van die "ouwe troep" of plannen voor aanschaf?;)
 

Robin83

Baard
Hahaha, zo heb je wat leesvoer, als de regen je verplicht binnen te blijven @Robin83 :D

Ik ben sinds 1991 in het bezit van een Magirus Deutz S3500 uit 1952. Een ex-brandweerwagen van de BB (Bescherming Bevolking), die ikzelf gerestaureerd heb en héél veel reizen mee heb gemaakt.

Bekijk bijlage 13262

En momenteel ben ik bezig Summerwind, een ex-militaire Britse Land Rover Forward Control 101 ambulance uit 1977 te restaureren. Summerwind heb ik in bezit sinds 2006 en ook daar zijn al vele avontuurlijke reizen mee volbracht.
Mocht je een Instagran-account hebben, dan kun je de restauratie volgen op: summerwind.fc101

Bekijk bijlage 13263

Heb je zelf ook van die "ouwe troep" of plannen voor aanschaf?;)
Wat gaaf zeg.
Nee helaas, had wel heel veel dromen van jongs af aan op mijn 16e bijna 2 laro ambulances gekocht om er daar één goede camper van te maken. Was via de domeinen en niet gelukt qua aankoop helaas. Toen tijdens mijn opleiding helemaal gek geraakt van een Dodge w200 maar ook uiteindelijk niet haalbaar en een Nissan pickup gekocht. Nu een jong gezin dus geen plek dus dromen. Ooit probeer wel ieder jaar naar overloon te gaan, militracks. En bij ons in het dorp is een jaarlijks trekker treffen (foto) dus daar snuif ik ook genoeg diesel rook naar binnen.
f30a956816629b9795ef8d045346df04.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De Professor geeft een ongevraagd advies @Robin83 ! ;):D

Maak je dromen waar NU je het kan. Later is te laat!
Een gezin met kinderen is geen excuus om het te laten, maar juist een reden om te handelen. Je wordt zelf een vrolijker mens, je vrouw vind je een avontuurlijke kerel en de kinderen gaan hun leven lang herinneren en vertellen hoe gaaf het was, als ze in het voertuig werden geladen en mee op pad mochten.

Maar…er is ook een nadeel: mijn kinderen werden op een gegeven moment zeer chagrijnig en gingen zelfs muiten, als ze vervoerd gingen worden in een "gewone" wagen, want dat was "suf" en je kon er alleen mee op de verharde weg rijden.:rolleyes:
 

Hartenheer

Zware baard
Hahaha, zo heb je wat leesvoer, als de regen je verplicht binnen te blijven @Robin83 :D

Ik ben sinds 1991 in het bezit van een Magirus Deutz S3500 uit 1952. Een ex-brandweerwagen van de BB (Bescherming Bevolking), die ikzelf gerestaureerd heb en héél veel reizen mee heb gemaakt.

Bekijk bijlage 13262

En momenteel ben ik bezig Summerwind, een ex-militaire Britse Land Rover Forward Control 101 ambulance uit 1977 te restaureren. Summerwind heb ik in bezit sinds 2006 en ook daar zijn al vele avontuurlijke reizen mee volbracht.
Mocht je een Instagran-account hebben, dan kun je de restauratie volgen op: summerwind.fc101

Bekijk bijlage 13263

Heb je zelf ook van die "ouwe troep" of plannen voor aanschaf?;)

Jammer dat je in vroegere tijden de Baco in IJmuiden niet gekend heb.
Dit was een kennis van mijn ouders, Bas {de eigenaar} kocht allerlei legerspullen {wereldwijd} op.
Zo had hij ook alles van de film een brug te ver gekocht. Het gevolg was dat in de haven vele militaire voertuigen geparkeerd stonden.

Hier hangt nog een leuk verhaal aan.
Toen hij alles opgekocht had, kwam de hele hap op één dag binnen. Hij had een magazijn voor spullen die zeker waarde had, en een die hij nog moest bekijken.
Daar werden ook de dummy's in gedropt die op het slagveld lagen, op een hoop lagen ze in de hoek.

Na een paar dagen brak er brand uit in het magazijn waar die dummy's lagen. Dus de spullen die bijna geen handelswaarde voor hem had.
Toen werd hij door de politie opgehaald. omdat ze hem verdachten de boel in de fik gestoken te hebben. Toen hij ze overtuigd had dat die spullen niet eens verzekerd waren en dus niet de verzekering een poot wilde uittrekken sprak hij later met de Brandweer.

Die vertelde dat ze bijna een hartstilstand gekregen hadden van zijn handel.
Je rent een pand in die brand, vol rook en ineens zie je een stapel met menselijke resten :eek: die armen en benen miste en bloed op zat :D.
Dat het dummy's waren kwamen ze snel achter maar de schrik zat er goed in.:D
 

Yainderidoo

Zware baard
Wat gaaf zeg.
Nee helaas, had wel heel veel dromen van jongs af aan op mijn 16e bijna 2 laro ambulances gekocht om er daar één goede camper van te maken. Was via de domeinen en niet gelukt qua aankoop helaas. Toen tijdens mijn opleiding helemaal gek geraakt van een Dodge w200 maar ook uiteindelijk niet haalbaar en een Nissan pickup gekocht. Nu een jong gezin dus geen plek dus dromen. Ooit probeer wel ieder jaar naar overloon te gaan, militracks. En bij ons in het dorp is een jaarlijks trekker treffen (foto) dus daar snuif ik ook genoeg diesel rook naar binnen.
f30a956816629b9795ef8d045346df04.jpg


Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Lijkt wel een daf 328...heb ik ook nog opgereden. En de 314 en de ya 4440 ofzoiets. Dubbelklutsen:confused::eek:;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Gisteren een ontzettend gezellige meeting met de Bearded Bad Boys in Breda gehad, waarvan ik de foto's in het topic Baardborrel zal gaan delen.
We hebben veel gelachen, goede gesprekken gevoerd, nieuwe mensen leren kennen en fantastisch gegeten.
Uiteraard waren er ook Baardforummers, zoals @RCM , waarbij ik, zoals beloofd, gecontroleerd heb of de baard echt is en er geen extensions in verwerkt zijn en ik kan verklaren, dat hij een geweldige en echte baard heeft.
Mijn baard en snor waren natuurlijk iets ingekort door de vreemde gebeurtenissen van even geleden, maar daar lachen we dan maar om.

image.jpeg
 

okt2018

Baard
Geweldig zo’n 101 Land Rover

Mijn eerste auto was een Land Rover 109 pick up (of eigenlijk Santana, het betrof hier namelijk een Spaans equivalent van het Britse merk). Zie foto. In de andere foto mijn huidige auto
 

Bijlagen

  • 9CF689A6-EF4F-46B3-9440-EDB09314A92A.jpeg
    9CF689A6-EF4F-46B3-9440-EDB09314A92A.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 50
  • 9ABE3B83-7B66-49D0-A757-6BB448AA5FFF.jpeg
    9ABE3B83-7B66-49D0-A757-6BB448AA5FFF.jpeg
    394,3 KB · Weergaven: 51
  • 847FF68C-8094-47C5-9B30-263536E60F46.jpeg
    847FF68C-8094-47C5-9B30-263536E60F46.jpeg
    350,4 KB · Weergaven: 52
Banner image
Top