Jimmy16

Baard
Ik begrijp @ProfessorMelchior wel met wat hij wil zeggen. Vele mensen werden tijdens de lockdown wat lui en stopten met scheren en tot hun verbazing bleken er plots stoppels te ontstaan. Ze beginnen geïnteresseerd te worden in baardgroei (waar ze vermoedelijk al een tijdje jaloers op zijn bij anderen) en komen op dit geweldige forum terecht.
Hier roepen ze dan de hulp in van ervaren baarddragers om hun toekomstige baard te voorspellen en of het hen past. Vragen ze tips tegen jeuk en dergelijke (welke al veelvuldig beschreven zijn in allerhande topics), ipv hun tijd te nemen om het forum eens degelijk door te lezen. Voor iemand als @ProfessorMelchior vraagt het dan ook ontzettend veel tijd om al die topics door te lezen en te becommentariëren met quasi telkens hetzelfde antwoord. Waarvoor ontzettend veel respect trouwens!

Het komt er gwn steeds op neer om een (lange) tijd jezelf niet te scheren. Enkel zo kan je zien of het iets voor je wordt.

Anderzijds, dat dit forum een geweldig medium is om twijfelaars of onzekere mensen (zoals mezelf) te ondersteunen op moeilijke momenten, staat buiten kijf.

Ik zelf had reeds +10 jaar een stoppelbaard van +/- een week. Deze trimde ik toen wekelijks terug. Tot een 3-tal geleden ik wou zien wat een wat langere baard voor mij zou geven. Zo ben ik er toen aan begonnen en heb deze telkens opnieuw wat liggen bijtrimmen. Heb toen wel nooit de bedoeling gehad om echt zelf voor die volle Baard te gaan. Mijn baard zweefde steeds tussen zo'n 5mm en 20mm.

Na reeds verschillende keren terug kortgetrimd te hebben, ben ik er wel zeker van dat die baard gwn bij mij hoort en ik nu voor een massiever exemplaar wil gaan.

Zo ben ik lid geworden van het forum om me bij te staan op moeilijke momenten als ik me weer eens onzeker zou voelen (welke ik toen regelmatig had).

Raar maar waar, nu ik mijn baard niet meer wekelijks wat bijtrim, wat ik voorheen wel telkens deed, voel ik me veel minder onzeker. Mede ook door jullie positieve reacties ben ik gesterkt in mijn doorzettingsvermogen.

Met andere woorden (en dat is mijn eigen ervaring), twijfel je zelf of een baard wel iets voor je is, dan is het mss nog niet de moment om aan een baardreis te beginnen. Hou hem enkele maanden wat korter met de tondeuse (+/- 0,5cm), geef de trage groeiers de tijd zich te laten zien en start met je baardreis als je je er zelf klaar voor voelt. :)>:)>:)>
 

Jwg

Baard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>
Jullie hebben er in ieder geval een serieus lid bij, mocht mijn baard wat worden.

Of zoals jullie zeggen!
It ain't over till the fat lady sings
[DOUBLEPOST=1632322631][/DOUBLEPOST]
Jullie hebben er in ieder geval een serieus lid bij, mocht mijn baard wat worden.

Of zoals jullie zeggen!
It ain't over till the fat lady sings

Daar oven op erg fijn dat jullie kennis van zaken hebben. Die heb ik namelijk niet
 

Jwg

Baard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>

mooi gesproken!

Ik moet zeggen dat mijn baard niet meer verdwijnt!
[DOUBLEPOST=1653635067][/DOUBLEPOST]
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>

mooi gesproken!

Ik moet zeggen dat mijn baard niet meer verdwijnt!
 
Banner image
Top