Texman

Koning Baard
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee ;). Er zoveel redenen te bedenken waarom iemand zijn baard zou laten staan.
Corona (lock down) is slechts 1 reden. Corona is helaas op ons pad gekomen maar ik denk dat veel mannen al met het idee speelde voordat de lock down begon.
De vraag is natuurlijk wel wie zijn baard af gaat scheren als de lock down over is :confused:.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De vraag is natuurlijk wel wie zijn baard af gaat scheren als de lock down over is :confused:.
Ik ben het in het geheel met ieder van jullie eens, dus ook met jou @Joep , hahaha.
De intentie van het topic is, dat het werkzaam houden van het Baardforum nogal enige dagelijkse tijd kost, wat op zich niet erg is, maar hier slaat @Texman met zijn opmerking de spijker op zijn kop, want het heeft weinig tot geen zin om data te verwerken, informatie te geven en posts te beantwoorden van een aanzienlijke groep nieuwe aanmelders, waarvan het grootste deel direct verdwijnt (evenals de baard), nadat het leven in het Nieuwe Normaal wordt hervat.

Dus nogmaals: iedereen is welkom, mag vragen stellen, actief posten en reageren, etc. maar dan wel met de baard en de forumleden als doel en niet om de huiselijke verveling te verdrijven, want dan kun je beter in je tuin gaan staan schoffelen.
 

TijtheMan

Baard
Ook hier een schuldige voor wat betreft het deelnemen aan de hype #coronabaard.

Corona is helaas op ons pad gekomen maar ik denk dat veel mannen al met het idee speelde voordat de lock down begon.

Voor mij de spijker op de kop. Altijd al jaloers geweest op baarden en stiekem de wens er ook 1 te kweken. Echter, de sociale conventie dicteerde me alles te blijven scheren om representatief te blijven voor het werk en als mak schaap volgde ik de massa hierin. Aangezien ik nu (t/m september in ieder geval...) thuis kan/moet werken werd de drempel aanzienlijk lager. De drempel ben ik inmiddels over (ten weeks and counting), maar zelfs nu durf ik nog steeds niet met een volle 100% zekerheid te zeggen of de baard gaat blijven. Wel durf ik met 100% zekerheid te stellen dat als de baard eraf zou gaan (nee, zeker niet de intentie nu) dat het is omdat ik het zelf zou willen en niet omdat anderen vinden dat het nodig is. In deze laatste zit een (voor mij in ieder geval) psychologische oorzaak welke ik met behulp van alle fantastische baardmannen op dit forum heb mogen overwinnen. Velen (en ik misschien een beetje meer) zijn toch vaak zoekende naar (positieve) bevestiging om niet ontmoedigd te raken.Dat is wat ik hier gevonden heb en naar gelang de tijd/energie het toestaat wil ik daar ook mijn steentje aan bijdragen voor andere toekomstige baardmannen.

Zo, dat is uit mijn systeem.

@ProfessorMelchior : Zoals Rothbeard al aangaf: Dank voor de tijd en energie die je in dit forum steekt.
@AlleBaardmannen : Dank voor de steun/tips/tricks/gezelligheid
 

LeonE

Baard
Beste @ProfessorMelchior,

Ik heb alles even een nachtje laten bezinken voordat ik inhoudelijk wilde reageren.

Vanuit het perspectief van de gevestigde orde, danwel meer serieuze baardman snap ik wel wat je zegt. Wat heb je aan forumleden die even hapsnap een post plaatsen, op zoek naar bevestiging dan wel het doden van tijd, om vervolgens niet meer terugkeren om ook echt een band op te bouwen met leden van dit forum. Het doet afbreuk aan de gezelligheid en het gevoel een kleine community te zijn met een passie voor het groeien van een baard.

Ook ik ben tijdens Corona begonnen me te verdiepen in de baard en dwaal nu zo’n 3 maanden rond op dit forum en voel me gesteund als ik weer eens twijfel of die baard nou wel of toch niet helemaal wat is. Niet iedereen is immers voorzien van de perfecte genen waarbij een baard sowieso wel goed staat. Ondanks de titel van mijn topic ‘Coronabaard’ denk ik dat je mij schaart onder de groep die in ieder geval de intentie heeft om serieus met een baard bezig te zijn. Ik voel me dan ook niet persoonlijk aangesproken.

Echter, omdat het voor mij nog zo kort geleden is dat ik op dit forum ben gekomen weet ik ook nog goed wat mijn drijfveren waren om lid te worden van dit forum. Dat was niet omdat ik op voorhand al wist dat ik een ‘serieuze’ baarddrager zou worden (wat ik ook nog niet ben) Ook wist ik niet hoeveel berichten ik zou gaan posten, of reageren op anderen. Dat is bij mij langzaam zo gegroeid (net als mijn baard :)) en ik denk dat bij velen dat net zo gaat. Misschien wel inclusief de meest actieve en serieuze leden van dit forum.

Misschien zijn er wel altijd relatief veel nieuwe leden snel weer gestopt, maar valt dit nu in deze tijd wat extra op, omdat de aantallen wat groter zijn?

Anyway, voor mij biedt dit forum een unieke plek met veel tips en hier en daar ook nog wat gezelligheid en gekkigheid.
 

Keithdve

Baard
Corona (lock down) is slechts 1 reden. Corona is helaas op ons pad gekomen maar ik denk dat veel mannen al met het idee speelde voordat de lock down begon.
De vraag is natuurlijk wel wie zijn baard af gaat scheren als de lock down over is :confused:.
Idem hier, kaalheid begon te werken, en een mager iemand met een kletskop en wangetjes even zacht als babybilletjes is het nu toch ook nét niet! nu bijna 12 weken bezig en nog steeds niet van plan er iets af te halen!

Over die drie dagen baard, en het motiveren hiervan vond ik juist één van de charmes van dit forum, en heeft mij en ik denk veel andere over de streep gekregen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Goed overdacht en geformuleerd @LeonE en ik ben het helemaal met je eens.

Het topic heb ik niet gestart om nieuwe Baardforum-leden te weren en ook jij en @Keithdve zijn goed van start gegaan.
Het is logisch, dat sommigen jaren volhouden en anderen onderweg afhaken en dat staat iedereen vrij natuurlijk.
Ook het aantal nieuwe meldingen is geen probleem.

Het topic is gewoon een "administratieve" melding gericht aan diegenen, die na twee dagen het scheren achterwege gelaten te hebben een grote hoeveelheid vragen stellen, dan weer scheren en dan weer vrolijk twee dagen niet scheren enzovoort en dan verwachten, dat de nu bijna 3.000 forummers hun actief gaan adviseren.

Voel jullie dus in het geheel niet aangesproken of becommentarieerd, want jullie horen voor de volle 100% bij het clubje.
:)>(Y)
 

unknown

Stoppelbaard
Ik ben ook een van de personen die begonnen is tijdens de Coronacrisis. En ik moet bekennen ik ben ook begonnen met een baard groeien om mijzelf bezig te houden gedurende de crisis.

En ik snap de frustratie vanuit @ProfessorMelchior zoals hij de situatie beschrijft. En de coronacrisis is nu 3 maanden bezig dus ik heb ook niet het idee dat dit een impulsieve post is, maar een reactie op een trend die nu maanden aan de gang is.
Ik wil alleen zeggen dat ik in ieder geval heel blij ben met het forum (en de mensen die dit bijhouden voor ons beginners). Ik zit hier enkele keren op de maand op om te kijken of er nog wat leuks op staat.
En om om de zoveel maanden kort mijn baardprogressie te updaten op mijn topic. De actuele problemen en vragen waar ik dan tegenaan loop te updaten.
En ik krijg hier altijd goed advies op terug waar ik heel blij mee ben, want er wordt mij niet een nieuw trimapparaat verkocht. (want iedere baardbeginner weet dat als je baardonderhoud googled je minstens eerst 3 advertenties krijgt).
En ik ben het ook eens met @LeonE dat de steun vanuit het forum heel veel helpt. Vooral bij de jongere beginners zijn in de vriendengroep de baarden niet heel populair en steun en positiviteit vanuit het forum maakt in ieder geval voor mij veel verschil.
Dus voor mij en anderen is het forum een geweldige tool om de zelfdiscipline en motivatie te behouden.
Dus bedankt daarvoor!
 

Diederik

Volle Baard
Ha!

Bij mij was het juist andersom... ik durfde scheren gedurende de intelligente lockdown

Gelukkig ben ik net op tijd weer gaan laten groeien, want ik mag sinds vorige week weer 2 dagen per week weer naar kantoor, dus ben weer wat toonbaar.

En dat ik terug ben, heeft weinig tot niks met de lockdown te maken; ik miste jullie gewoon simpelweg
 
Banner image
Top