ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>
 

Laurent1965

Zware baard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>

Helemaal mee eens, al vanaf het prille begin van dit fenomeen!
Moest eens gezegd worden. ;):)>:)>
 

Rothbeard62

Volle Baard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>

Prima statement, professor! Sowieso begrijp ik niet zo goed wat een werkgever of collega met een baard te maken heeft... Als je er goed verzorgd uitziet kunnen (of mogen) ze daar toch niets van zeggen?

Misschien zijn er trouwens nog wel enkele quarantaine-baarden zo succesvol dat ze hier actief blijven! Ben benieuwd! :)>(Y)
 
Ha, schuldig! Deels dan.

Voor de lockdown hier veel rondgekeken. Ik wilde meer baard, maar de zwerverlook-periode overbruggen was vaak net te intens. Steeds dan toch weer al die haartjes bijsnijden, waardoor het natuurlijk nooit echt lang kon worden. Het credo '3 maanden afblijven' was gewoon echt heel moeilijk vol te houden.

Nu sinds de eerste dagen thuis geen millimeter meer van de baard afgehaald, hier een account aangemaakt voor inspiratie en interactie en hard onderweg naar meer en meer baard.

Wat de baard met de werkgever te maken heeft, snap ik dus voor een groot deel wel. Al werk ik voor een zeer informeel bedrijf waar sowieso vanuit hogerhand er niets over afgedwongen zou worden. Wat natuurlijk wél gebeurt, zijn collega's die er 'iets van vinden'. Kun je schijt aan hebben, kun je negeren. En alle vormen daar tussenin.

De lockdown heeft mij het zetje in de rug gegeven een lastig stuk baardgroei te overbruggen. Nu dus steeds trotser drager en zeker voornemens nog een heel stuk verder te gaan.

Inmiddels ook een stuk zelfverzekerder. Mede dankzij de open en constructieve houding hier!

:)>(Y)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200530-101513.png
    Screenshot_20200530-101513.png
    1,4 MB · Weergaven: 78

Boof72

Volle Baard
Kunnen we daar aan toe voegen de eeuwige vraag na 3 dagen of het wat wordt of anders eraf moet worden gehaald.
Hele forum staat vol met AFBLIJVEN EN ZEKER 3 MAANDEN LATEN GROEIEN!!

Dus als je alleen al lees hoe je de vraag niet te stellen, want dit is het antwoord
:)>

Sorry, moest het ff kwijt.
De vraag irriteer me gewoon iedere keer weer. :D
 

PeterW

Baard
Ook ik heb me aangemeld op dit forum in de lockdown periode.

Mijn baard gaat staat er van januari en ik was op zoek naar een manier om die echt te laten doorgroeien.
Ik zeg tegen iedereen ik zal nog wel zien of het me bevalt als de baard echt lang is. Ik weet nu al wel dat ik dat geweldig ga vinden.

Ik reken mezelf dus bij de groep die een goede baard wil laten groeien . Ik kan daar nog aan toevoegen .. en die hier op dit forum graag de baardreizen van anderen volgt en graag wat tips opsteekt.

Mijn eerste tip die ik kon gebruiken was gelijk een goede. Ik heb domweg mijn halslijn altijd hoog geschoren. Met de baard langer te laten worden kijk je er nu doorheen, ah ja, omdat er niets achter zit :oops: Ik had dus dit forum nodig om me te realiseren dat ik die halslijn moet laten zakken. Work in progress patiently. Het zal een werk van lange adem zijn vooraleer ik de baard heb die ik voor ogen heb. Die reis maak ik graag op dit forum.:)>
[DOUBLEPOST=1590869344][/DOUBLEPOST]
Waar IK het dan van op de heupen krijg is... "Aah Bart, ook een Coronabaard?" :mad: "Neen tis een gewone baard hoor!" :rolleyes: Slechte timing...
Ik kreeg dat van de week ook te horen, Ah Peter heeft ook een Corona baard. Eeuh, ja, al van in januari zelfs ...:rolleyes:
 

Joep

Zware baard
De afgelopen periode in de ban van Covid-19 en de daaruit van overheidswege opgelegde lock-down hebben vele heren zich voorgenomen "dan maar een baard te laten staan", met als reden, dat men aan huis gekluisterd is en niet in het zicht van een werkgever en collega's verblijft.

Echter…het Baardforum wordt bevolkt door serieuze leden met verstand van zaken, die reeds lang en goed bezig zijn met het kweken van de baard.
Ze zijn volhardend, kennen de trucjes, zijn op de hoogte van de verschillende baardverzorgingsproducten, geven elkaar advies en onderhouden een zeer sympathiek onderling sociaal contact.

Als Administrator laat ik mij niet vaak gelden en zal zonder geldige reden daartoe haast nooit harde uitspraken doen of oordelen vellen, maar……voor de heren, die zich op ons Baardforum aanmelden om voor een kort tijdsbestek de eigen verveling te verdrijven kan ik kort zijn: als u van zins bent een goede baard te laten groeien bent u van harte welkom in ons midden, maar als u slechts uw lock-down depressie wilt overbruggen kunt u geen gedegen hulp van de Baardforum-leden verwachten en heeft u hier helaas niets te zoeken.

:)>
Jemig, wat een harde woorden. Ik spreek je niet graag tegen @ProfessorMelchior maar is het echt zo erg? Misschien heb ik wat gemist, want ik lees niet elk topic. Ik zie wel veel nieuwe "corona" baarden verschijnen ja, maar om nu direct de vraag te stellen of je serieus bent zo nee dan gelieve te vertrekken vind ik wel heel kort door de bocht, of begrijp ik jouw woorden nu verkeerd? Als ik heel eerlijk bent en je vraagt nu aan mij of de baard blijft, dan weet ik nog steeds het antwoord niet en ik denk dat ik niet de enige daarin ben. Ik ben heel blij met mijn baard en nu ik wat langer bezig ben raak ik wel meer overtuigt dat dit voor mij is, maar het starten van een baardreis en het volhouden is voor sommige mensen best een uitdaging. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van de "corona" het niet zal volhouden, maar is dat niet altijd het geval bij startende baardmannen? Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit juist het moment is om het eens te proberen. Op sommige werkplekken is het echt niet zo gezellig en als je dan nog begint aan een baardreis, dan kan het wel eens helemaal ondragelijk worden met al die goedbedoelde grappen. ook op werkplekken waar het wel leuk is kan het een hele uitdaging zijn om te volharden met een beginnende baard.

En nog wat, ik denk dat zeker de helft van de baardmannen in het begin de vraag stelt of het wat wordt. Als ze de baardreizen van andere doornemen, dan kunnen ze in de meeste gevallen het antwoord zelf wel vinden, maar is dat nou zo erg dat iemand dat vraagt? Ik vind dat niet erg. Het is een soort onzekerheid, maar daar is toch niets mis mee? Ik denk dat het grootste deel van de mensen wel eens onzeker is, ik schaam mij daar nooit zo voor. Laten we deze mensen gewoon steunen op het moment dat ze dat nodig hebben en als je daar geen zin in hebt, dan reageer je gewoon niet op zo'n vraag.

Nogmaals, misschien heb ik jullie woorden verkeerd opgevat, verbeter mij gerust.

Hopende geen kwaad bloed gezet te hebben met mijn reactie, maar dit moest ik toch even kwijt.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha Joep, ik denk dat je de stelling van de professor niet zo zwaar moet opvatten. Voor zowel de professor's bericht als jouw bericht is wel iets te zeggen.. We kunnen het soms niet altijd helemaal met elkaar eens zijn, maar ik ben ervan overtiigd dat we het allemaal heel goed en positief bedoelen. Zoals ik al in een eerdere reactie op het bericht van de professor al zei: wie weet blijven sommige quarantaine baarden hier ook in de toekomst nog wel actief. Dat zou een mooie uitkomst zijn.

Laten we positief blijven en het niet allemaal te zwaar maken, in deze tijd is er behoefte aan samenwerking en harmonie, het liefst in combinatie met een (groeiende) baard! :)>;)(Y)(Y)
 

Boof72

Volle Baard
En nog wat, ik denk dat zeker de helft van de baardmannen in het begin de vraag stelt of het wat wordt.

Ik schreef ook na 3 dagen, dat vindt ik dus iets anders als dat je eerst eens echt je best heb gedaan. En het forum heb door gespit Dan zal je mij niet horen hoor.
 
Banner image
Top