De jaard

Ivan

Volle Baard
Ik ben vandaag voor de eerste keer met mijn nieuwe baard door de regen gefietst. :oops: Ik moest om 16:30 acht kilometer naar huis rijden, toen er net gietende, ijskoude regen was. Er waren dikwijls ook nog felle windvlagen. :oops: Het moet al minstens enkele maanden geleden zijn dat ik nog zo nat geregend was. Ik heb vanmorgen olie in mijn baard gedaan, zal er morgenochtend opnieuw in doen, het zal geen kwaad kunnen na die koude douche.

Ivan

Volle Baard
We zijn vandaag vier weken na het bijwerken door de barbier. Mijn snor begint terug langer te worden, ik heb deze avond voor het eerst sinds lang nog eens snorrenwax gebruikt om mijn snor opzij te stylen. Hier is dat niet te zien, deze foto is vanmorgen gemaakt.
a.jpg
b.jpg
c.jpg

SnorHans

Baard
Volgens mij moet zo’n snor ook met de tijd gekweekt worden. Steeds olie en alleen een beetje was inwerken en naar de zijkant kammen. Ooit begrijpt hij dat en groeit hij vanzelf zo. Dat kan wat moeilijk zijn, en ook de keuze van de juiste was is belangrijk. Je hebt geen supersterke was nodig voor deze behandeling.

Ivan

Volle Baard
Die ken ik helemaal niet, maar ik kan wel de Brothers Love Schnurrbartwichse aanbevelen. Die is oplosbaar in water, niet te duur en makkelijk in gebruik. Het is geen klassieke wax maar eerder gelachtig; de geur is vrij heftig en ook niet voor iedereen.

Ah, oplosbaar in water, dat klinkt goed! (Y) Waarschijnlijk zal ik er beter mee overweg kunnen dan met mijn huidige product. Ik zie wel dat het een Duitse site is, hoeveel bedraagt de verzendingskost voor een levering naar het buitenland? Gebruik je nog andere producten van die shop? Ik lees dat bij een bestelling van minstens € 39 er geen verzendkosten zijn binnen Duitsland, maar hoe zit het als je je bestelling in België of Nederland wil laten leveren?

SnorHans

Baard
Je kunt ze bij Amazon krijgen. Maar ik ben volgende maand ook op vakantie in Nederland en kan er wat meenemen en vandaar opsturen als je wilt. Zo’n gesloten tubetje heb ik hier ook nog liggen.

Mistral

Baard
Volgens mij zou jij echt een bad ass zijn wanneer je je hoofdhaar scheert. Anyway, goede baard. Lijkt wel steeds voller te worden.

Ivan

Volle Baard
Vandaag is het al acht weken na het bijwerken door de barbier. De laatste weken gebruik ik heel vaak snorrenwax om mij snor opzij te stylen, deze foto's zijn kort na het inkammen van de snorrenwax gemaakt.
a.jpg
b.jpg
c.jpg

SnorHans

Baard
Man, dat is echt een indrukwekkende baard hoor. Daar ben ik serieus jaloers op. :)>
De snor past er ook heel goed bij. Jammer dat je er zo’n last van hebt.

Ivan

Volle Baard
Man, dat is echt een indrukwekkende baard hoor. Daar ben ik serieus jaloers op. :)>
De snor past er ook heel goed bij. Jammer dat je er zo’n last van hebt.

Jouw baard is anders zeker ook niet mis hoor. ;) Ik ben ook al 17 maanden aan het sparen, als je je baard verder laat groeien, zal hij tegen midden zomer 2026 wellicht (bijna) even lang zijn als de mijne nu. :) En die snor, ja, ze past qua vorm goed bij mijn baard vind ik zelf ook, maar ik heb er dus inderdaad veel last vind en ze heeft een afwijkende kleur, daarom kan ik mijn snor moeilijk onbeperkt laten groeien. :confused:

SnorHans

Baard
Jouw baard is anders zeker ook niet mis hoor. ;) Ik ben ook al 17 maanden aan het sparen, als je je baard verder laat groeien, zal hij tegen midden zomer 2026 wellicht (bijna) even lang zijn als de mijne nu. :) En die snor, ja, ze past qua vorm goed bij mijn baard vind ik zelf ook, maar ik heb er dus inderdaad veel last vind en ze heeft een afwijkende kleur, daarom kan ik mijn snor moeilijk onbeperkt laten groeien. :confused:
Haha, dat betwijfel ik eerlijk gezegd toch een beetje — mijn baard groeit echt niet zo snel. Ik laat ’m natuurlijk gewoon doorgroeien, maar ik denk niet dat hij tegen midden zomer 2026 al in de buurt komt van de lengte die jij nu hebt. Maar uiteindelijk ben ik er tevreden mee, omdat ik heb geleerd dat iedere baard zijn eigen karakter en uniekheid heeft

Wat de kleuren betreft herken ik dat trouwens wel. Bij mij heeft m’n baard ook drie verschillende kleuren, en juist in de snor valt dat extra op.

SnorHans

Baard
Om eerlijk te zijn vond ik het eerder eigenlijk beter, maar dat is puur persoonlijk. Uiteindelijk gaat het erom wat jij zelf fijn vindt :)>

Banner image