De baard van Willem{pie}

Hartenheer

Zware baard
Bijna mijn baard moeten afscheren :(

Wat begon als een irritatie, werd na een week een flinke pijn. Toch maar eens goed kijken.
Ik had een flinke onderhuidse ontsteking en stonden op het punt om toch maar eens de huisarts te bellen.
Die melde als ik langs zou komen de baard eraf moet, anders kan hij nog niets zien.

Laat de ontsteking bij het doucen, nu openbreken.
Veel bloed en vuil.

De baard toch laten staan en naar de huisarts gegaan.
Waarschijnlijk een haar die onderhuids is gaan groeien en ontsteken :mad:.

Nu een week later krijg ik er veel last van roos onder aan mijn kin.
Wat kan ik daar aan doen.
Baardolie gebruik ik niet meer, dit vind mijn vrouw smerig.
En ja je wil er toch houden hè, anders moet ik zelf boodschappen doen :rolleyes:

Wie heeft er een tip voor me?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Goeie tip Edwin ;)

Toch zou ik ook een weinig baardolie gebruiken ondanks de tegenkantingen van de vrouw des huizes
 

Weeble

Volle Baard
Wat vindt je vrouw niet fijn aan de baardolie? De geur of vettigheid?
Als het gaat om de geur, dan kun je nog naar een andere overstappen.
Als het gaat om de vettigheid dan kun je een alternatief gebruiken, zoals Reuzel Beard Foam of Proraso Beard Balm.
 

Hartenheer

Zware baard
Zowel de vettigheid als de geur.
Ze vindt het in het begin lekker ruiken {hou van lichte {zoete} geuren}, maar aan het eind van de dag ruikt het muf.

En spoel toch iedere avond mijn baard uit.
Denk erover om hem maar elke avond een sopje te geven :D
 
Ik heb ook baardolie gehad die einde dag muf rook zinds dien gebruik ik woods baardolie of de eigen gemaakte geurtjes. ! Je hebt wel echt een mooie baard. . Grt Danny
 

Hartenheer

Zware baard
Bedankt Danny voor het compliment.
Helaas ben ik niet in staat om zelf baardolie te maken en de baas :cool: vind het goor. En daar komt die muffe lucht {die in de loop van de dag ontstaat} nog bij.
Dan kan ik het beter laten.
Ben al blij dat ze nooit iets negatiefs over de baard zelf zegt, zoals ik bij anderen lees.

Dus te vriend houden is mijn optie.
 
Bedankt Danny voor het compliment.
Helaas ben ik niet in staat om zelf baardolie te maken en de baas :cool: vind het goor. En daar komt die muffe lucht {die in de loop van de dag ontstaat} nog bij.
Dan kan ik het beter laten.
Ben al blij dat ze nooit iets negatiefs over de baard zelf zegt, zoals ik bij anderen lees.

Dus te vriend houden is mijn optie.

Kan niet begrijpen dat het muf ruiken gaat . Ik doe smorgens baardolie gebruiken en dan heel de dag werken . En grotedeels van de dag zweet ik me de plurus . Maar muf ruiken doet het niet plus dat ik nog rook ook .

Heb me vriendin ook gevraagt of het muf of vies rook . Het eenigste wat zij hier op zij was JAAAAA ALS JE DIE ZOOI VAN HET KRUIDVAT PAKT. Hahahha .

Ps: maakte gisteren voor de grap de opmerking zal ik me eigen gaan scheren schat . Nou als blikke konde doode hahahha . Neej mijn baard is heilig scheren never . Zijn er tijd babrier ff de puntjes maar verder niks .

Komt goed kerel !!
Miss een goeie balsem gebruike ruiken ook lekker en ook goed voor de baard
Grt Danny
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Dannyoldersma heeft het bij het rechte eind: bij kwalitatief mindere producten verdwijnt de "boventoon" (de geur waar het product naar ruikt) en blijft alleen de "ondertoon" over. Dit is inderdaad vaak een muffe olie of goedkope zeepgeur.
Het heeft niets met de prijs van een product te maken, maar met de vakkundigheid van de samensteller/parfumeur. Vandaar de zoektocht van ons allen baarddragers naar het voor ons geschikte product of het zelf samenstellen.
 

Hartenheer

Zware baard
Zelf maken zorgt er voor dat je op termijn gemiddeld 2 à 3 euro uitgeeft aan een flesje ;)

Daar heb je hoogst waarschijnlijk gelijk in, maar zoals ik al eerder schreef is het voor mij niet te doen.

Vandaag naar de baard Guru in Haarlem geweest.
En ja hij is ook zondagmiddag open :p.

Je wordt er altijd door de gastheer zeer gezellig ontvangen en voelt je gelijk thuis.
Hij heeft mijn baard een beetje gefatsoeneerd en wat tips gegeven om een nog vollere baard te krijgen.
Ziet er weer netjes uit.

En heb verteld dat hij niet te veel aan mijn snor mag doen, anders krijgt hij ruzie met @ProfessorMelchior :D
juli17-2.JPG
 
Banner image
Top