De baard van Texman

Macx

Baardaap
Beste Baardmannen,

Daar mijn baard al een eeuwigheid mee gaat leek het mij leuk om hier naast een recente foto ook een oude foto van mijn baard te laten zien. Op dit moment laat ik (geïnspireerd door alles wat ik zie op "Baardforum") mijn baard wat langer groeien.
Ben benieuw waar dat op uit komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Deze keer een foto waar ik 28 jaar ben en een foto van een jaar of twee geleden waar ik 64 ben.:)
Zoek de zeven verschillen ;)
Bekijk bijlage 6130
Beste Baardmannen,

Daar mijn baard al een eeuwigheid mee gaat leek het mij leuk om hier naast een recente foto ook een oude foto van mijn baard te laten zien. Op dit moment laat ik (geïnspireerd door alles wat ik zie op "Baardforum") mijn baard wat langer groeien.
Ben benieuw waar dat op uit komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Deze keer een foto waar ik 28 jaar ben en een foto van een jaar of twee geleden waar ik 64 ben.:)
Zoek de zeven verschillen ;)
Bekijk bijlage 6130

Zoek de zeven verschillen, nou ik zie dat jij wel houdt van dezelfde kledingstijl van 36 jaar geleden, verder dat je baard nu mooier is en iets minder haar boven maar voller beneden en ik zie een bril en je oren zijn ook gegroeid, wist je dat je oren je hele leven blijven groeien? Als ik de foto's goed bekijk, denk ik dat je iemand bent die niet van veranderingen houdt, misschien wel iets, maar niet te veel. Verder denk je goed na voor je iets doet, je bent tamelijk zeker van je zelf en je laat je niet gek maken en je bent een nuchter persoon, dat haal ik uit de foto's die ik zie. Goeie eigenschappen dunkt mij. Ik kom niet aan zeven verschillen, maar kom tot 5, is al mooi.
[DOUBLEPOST=1645627575][/DOUBLEPOST]
Beste mannen,
Dank voor jullie aardige en leuke reacties.
Ik ben aan een nieuw klein reisje begonnen.
Geïnspireerd door wat ik tot nu toe op het forum en op het internet gevonden heb
laat ik mijn baard nog wat langer groeien. Ik ga voor 5cm meer.
Ik hou jullie op de hoogte.

Ben benieuwd
[DOUBLEPOST=1645627812][/DOUBLEPOST]
Beste baardmannen,
Zoals ik hier eerder vermeldde ben ik aan een klein baardreisje begonnen.
Het streven is 5cm langer.En met alle adviezen die ik hier gelezen heb moet dat lukken
Hierbij het eerste resultaat (1 maand niets afgeknipt of bijgewerkt).
Ik vind het erg leuk en ga dus gewoon zo door.:)
Texman:)>

Bekijk bijlage 6634

Je kunt al duidelijk zien dat de rechtse foto de baard wat forser is, ik vind dat wel een stukkie mooier, al bij al is het een prachtige baard Texman.
[DOUBLEPOST=1645628194][/DOUBLEPOST]
Weer eens een foto uit de oude doos.
Op mijn Yamaha XS750.
3 cilinder met cardan aandrijving.
Op de foto ben ik 27 jaar.
Bekijk bijlage 7504

Toen was geluk nog heel gewoon hé, mooie foto Texman.
[DOUBLEPOST=1645628768][/DOUBLEPOST]
Heren,
Bedankt voor uw aardige commentaren.
Op het ogenblik zie ik alles zeer wazig doordat ik staar heb dus het bijhouden van mijn baard wordt ook een beetje een probleem.
!8 juni krijg ik de eerste staar operatie en een paar weken erna de tweede. Ik zal blij zijn als ik weer behoorlijk kan zien.

Wat fijn voor je dat er iets aan te doen is, ik hoop op geslaagde operaties en dat je daarna weer scherp kunt zien.
Ik lees verder in het topic wel hoe het is gegaan.
 

Macx

Baardaap
Belofte maak schuld dus hier is hij dan een nieuwe foto van mij met mijn nieuwe bril.
Tevens hierbij een foto van mijn baardspullen.
Bekijk bijlage 10649 Bekijk bijlage 10650

Deze koning verdient zijn eigen mok.
Texman, ik wil je heel veel dank geven voor zoveel je doet voor het forum, je helpt en steunt mensen die geen enkele notie hebben hoe of wat
Ik dacht toen ik die link zag ergens op je topic, laat ik even een mooie mok maken voor jouw.
1.jpg
 

Texman

Koning Baard
Zoek de zeven verschillen, nou ik zie dat jij wel houdt van dezelfde kledingstijl van 36 jaar geleden, verder dat je baard nu mooier is en iets minder haar boven maar voller beneden en ik zie een bril en je oren zijn ook gegroeid, wist je dat je oren je hele leven blijven groeien? Als ik de foto's goed bekijk, denk ik dat je iemand bent die niet van veranderingen houdt, misschien wel iets, maar niet te veel. Verder denk je goed na voor je iets doet, je bent tamelijk zeker van je zelf en je laat je niet gek maken en je bent een nuchter persoon, dat haal ik uit de foto's die ik zie. Goeie eigenschappen dunkt mij. Ik kom niet aan zeven verschillen, maar kom tot 5, is al mooi.
[DOUBLEPOST=1645627575][/DOUBLEPOST]

Ben benieuwd
[DOUBLEPOST=1645627812][/DOUBLEPOST]

Je kunt al duidelijk zien dat de rechtse foto de baard wat forser is, ik vind dat wel een stukkie mooier, al bij al is het een prachtige baard Texman.
[DOUBLEPOST=1645628194][/DOUBLEPOST]

Toen was geluk nog heel gewoon hé, mooie foto Texman.
[DOUBLEPOST=1645628768][/DOUBLEPOST]

Wat fijn voor je dat er iets aan te doen is, ik hoop op geslaagde operaties en dat je daarna weer scherp kunt zien.
Ik lees verder in het topic wel hoe het is gegaan.
Ha @Macx ,
Wat een leuke reacties allemaal.
Ik heb al heel lang dezelfde kledingstijlen dat komt niet doordat ik niet van andere kleding hou maar omdat ik erg lang ben en het kopen van kleding niet zo eenvoudig is. Gelukkig hebben we bij ons een kleding zaak van Only For Men waar ik goed geholpen wordt en waar ze ook leuke kleding hebben
Verandering vind ik goed zolang het mij niet overvalt want daar kan ik vaak niet mee overweg en lijdt zelfs tot problemen.
Toch ben ik een groot deel van mijn leven projectleider geweest en dat is een beroep waarvoor je sterk in je schoenen moet staan en niet gauw last van stress moet hebben. Voor de rest klopt het wel een beetje.
En wat die motorfiets betreft toen was geluk inderdaad heel gewoon :)(Y).
Het is alweer een tijdje gelden dat ik twee staaroperaties heb gehad.
Ze zijn allebei goed gelukt en de operaties vallen reuze mee.
Ik ben nierpatiënt en gebruik al 10 jaar in verschillende hoeveelheden Prednison wat geen fijn medicijn is.
Als je dit medicijn lang gebruikt zoals ik, loop je de kans dat je diabetes krijgt en staar.
Wat bij mij dus ook het geval is. Diabetes is voor vele mensen misschien een ver van mijn bed show maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een hele vervelende kwaal is die je niet wil hebben. Gelukkig heb ik goede artsen waardoor het over het algemeen wel goed gaat.
En ik heb de nodige hobby's en het Baardforum wat ook de nodige afleiding geeft.
Groet Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Beste baardmannen,
Allemaal weer bedankt voor jullie aardige complimenten over mijn baard.
Hoewel ik al heel erg lang met een baard rondloop vind ik het nog altijd heel leuk als ik een compliment krijg.
Ook jullie reacties en beterschapswensen op mijn staaroperaties vond ik heel fijn(waarvoor mijn dank).
Alle leuke contacten en adviezen hier op het baardforum motiveren mij om mijn baard zo goed mogelijk te verzorgen. Inmiddels ben ik meer dan een jaar lid van het forum en ook ik heb hier veel geleerd.
De foto die ik dinsdag heb geplaatst vind ik zelf niet zo geslaagd daarom heb ik even een nieuwe gemaakt in de sfeer van de eerder geplaatste foto's.
Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en een goed en gelukkig nieuw baard-jaar.
Texman:)>


Bekijk bijlage 10677

Super mooie foto en die bril staat je perfect.
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Wat een leuke reacties allemaal.
Ik heb al heel lang dezelfde kledingstijlen dat komt niet doordat ik niet van andere kleding hou maar omdat ik erg lang ben en het kopen van kleding niet zo eenvoudig is. Gelukkig hebben we bij ons een kleding zaak van Only For Men waar ik goed geholpen wordt en waar ze ook leuke kleding hebben
Verandering vind ik goed zolang het mij niet overvalt want daar kan ik vaak niet mee overweg en lijdt zelfs tot problemen.
Toch ben ik een groot deel van mijn leven projectleider geweest en dat is een beroep waarvoor je sterk in je schoenen moet staan en niet gauw last van stress moet hebben. Voor de rest klopt het wel een beetje.
En wat die motorfiets betreft toen was geluk inderdaad heel gewoon :)(Y).
Het is alweer een tijdje gelden dat ik twee staaroperaties heb gehad.
Ze zijn allebei goed gelukt en de operaties vallen reuze mee.
Ik ben nierpatiënt en gebruik al 10 jaar in verschillende hoeveelheden Prednison wat geen fijn medicijn is.
Als je dit medicijn lang gebruikt zoals ik, loop je de kans dat je diabetes krijgt en staar.
Wat bij mij dus ook het geval is. Diabetes is voor vele mensen misschien een ver van mijn bed show maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een hele vervelende kwaal is die je niet wil hebben. Gelukkig heb ik goede artsen waardoor het over het algemeen wel goed gaat.
En ik heb de nodige hobby's en het Baardforum wat ook de nodige afleiding geeft.
Groet Texman :)>

Ik had al veel eerder op je topic moet verschijnen, maar om de e.o.a. reden is dat er niet van gekomen, dus ben ik nu met een inhaalactie bezig en
lees je verhalen vanaf het begin tot aan het eind. Ik ben nu op pagina 11 beland, dus ik ga nog ff verder en zal op zijn tijd wat reacties geven al is het op wat oudere berichten. In ieder geval hartelijk dank voor je uitgebreide reactie zover. Hoe het allemaal verder gaat, lees ik wel in de komende pages.
[DOUBLEPOST=1645632906][/DOUBLEPOST]
Ha Max,
Bedank maar je zal het niet geloven maar ik heb zo'n mok.
Bekijk bijlage 21270

Dat wist ik al, heb ik gelezen in je bericht op pagina 8 of ergens, maar deze had je nog niet hahaha
 

Texman

Koning Baard
Ik had al veel eerder op je topic moet verschijnen, maar om de e.o.a. reden is dat er niet van gekomen, dus ben ik nu met een inhaalactie bezig en
lees je verhalen vanaf het begin tot aan het eind. Ik ben nu op pagina 11 beland, dus ik ga nog ff verder en zal op zijn tijd wat reacties geven al is het op wat oudere berichten. In ieder geval hartelijk dank voor je uitgebreide reactie zover. Hoe het allemaal verder gaat, lees ik wel in de komende pages.
[DOUBLEPOST=1645632906][/DOUBLEPOST]

Dat wist ik al, heb ik gelezen in je bericht op pagina 8 of ergens, maar deze had je nog niet hahaha
Hij is wel prachtig nogmaals bedankt (Y)(Y)(Y).
 

Macx

Baardaap
Oke, tijd voor een baardupdate.
Mijn baard is niet veel langer geworden, ik hou hem al een tijdje op ongeveer dezelfde lengte.
Ik wil mijn baard best nog wel wat langer hebben maar in de lengte groeit hij niet zo hard.
Hij lijkt wel wat voller te zijn geworden, althans zo voelt het aan. Ik gebruik al een paar maanden de producten van Honest Amish en die bevallen me prima.
Qua verzorging kost het mij ook wat meer moeite omdat ik wat last van mijn schouders heb gekregen (kalkafzetting in de gewrichten).
Voorlopig fysiotherapie om wat meer ruimte te creëren in de schoudergewrichten en kijken of het beter wordt.
Bekijk bijlage 11723
Groet, Texman:)>
Dit is echt een mooie foto, je staat er vriendelijk op en de baard is fantastisch mooi.
 

Macx

Baardaap
Ha @Nib85 ,
Pepermunt heeft een sterk verkoelend en verfrissend effect en het is jeukstillend. Daarom is het zo fijn om hiermee je baard te wassen.
De eucalyptusgeur is ook heerlijk maar vooral lekker voor de luchtwegen, in sauna's gebruiken ze het heel veel.
Ik gebruik ze allebei, pepermunt voor mijn baard en de eucalyptus voor de rest van mijn lichaam.
Let op: koop wel de Dr. Bronner's Peppermint Castile Vloeibare Zeep en geen handzeep met een pompje.
Succes Texman:)>

Deze bedoel je https://drbronners.nl/products/pepermunt-vloeibare-zeep
[DOUBLEPOST=1645642562][/DOUBLEPOST]
De wolken achter je doen me denken aan een vrouw die op haar rug ligt :rolleyes:(van rechts naar het midden) met op haar buik een pup :eek:
:confused::D:D
Ik zie twee witte hondjes, goed kijken, rechts boven aan, die rechtse tut met zijn lippen, of hoe noem je dat.
[DOUBLEPOST=1645643444][/DOUBLEPOST]
Ik zie dat @Texman inmiddels de Koning-Baard-status heeft bereikt! Dat heb je wel verdiend, Willem! (Y)
Meer dan 5000 posts! Van harte gefeliciteerd! (Y)
Baard = Koning! :)>(Y)


P.S. Ik googelde even op Baard=Koning, om voor @Texman een leuke afbeelding te kunnen downloaden;
Wat denk je; krijg ik allemaal afbeeldingen van Willem-Alexander. :D

Ik googelde op Koning-Baard-texman dan moet je kijken joh! Allemaal baardbroeders van het baardforum hahaha
[DOUBLEPOST=1645644647][/DOUBLEPOST]
---
Je snor staat iets "vrolijker" maar verder zie ik niet heel erg

veel verschil hoor, maar dat zal wel een mij liggen ??

Dat mensen zichzelf lekker willen verwennen snap ik best wel, maar al

die dure "troep" in je baard stoppen....:rolleyes::rolleyes:

Gewone shampoo en misschien een beetje olie om te "fatsoeneren " ...

Denk je nu echt dat die dure en z.g. speciale spullen totaal anders zijn dan de gewone??

Ik bedoel dit zeker niet "beledigend" of "vervelend" hoor !!

---
Zo praat je niet tegen een Koning hé, een Koning praat niet over geld.
[DOUBLEPOST=1645644856][/DOUBLEPOST]
Oef, je baard ziet er echt perfect uit, maar is dat hele proces (zeep, balsen, tonic, föhnen enz.) niet érg veel gedoe? :eek:

Voor mijn gevoel is dat juist erg leuk om te doen, het is een soort ritueel denk ik dan, ik ben benieuwd of ik dat ook ga meemaken.
 

Macx

Baardaap
Alweer een tijdje geleden dus tijd voor een baardupdate:)>.
Sinds de vorige keer is er niet zoveel verandert misschien een ietsje langer.
Ik het gevoel dat mijn baard niet echt langer wordt dus ik hou het op deze lengte bij en dat bevalt mij prima :).

Bekijk bijlage 19643
Heel mooie baard Texman
[DOUBLEPOST=1645648293][/DOUBLEPOST]
Ha @Macx ,
Wat een leuke reacties allemaal.
Ik heb al heel lang dezelfde kledingstijlen dat komt niet doordat ik niet van andere kleding hou maar omdat ik erg lang ben en het kopen van kleding niet zo eenvoudig is. Gelukkig hebben we bij ons een kleding zaak van Only For Men waar ik goed geholpen wordt en waar ze ook leuke kleding hebben
Verandering vind ik goed zolang het mij niet overvalt want daar kan ik vaak niet mee overweg en lijdt zelfs tot problemen.
Toch ben ik een groot deel van mijn leven projectleider geweest en dat is een beroep waarvoor je sterk in je schoenen moet staan en niet gauw last van stress moet hebben. Voor de rest klopt het wel een beetje.
En wat die motorfiets betreft toen was geluk inderdaad heel gewoon :)(Y).
Het is alweer een tijdje gelden dat ik twee staaroperaties heb gehad.
Ze zijn allebei goed gelukt en de operaties vallen reuze mee.
Ik ben nierpatiënt en gebruik al 10 jaar in verschillende hoeveelheden Prednison wat geen fijn medicijn is.
Als je dit medicijn lang gebruikt zoals ik, loop je de kans dat je diabetes krijgt en staar.
Wat bij mij dus ook het geval is. Diabetes is voor vele mensen misschien een ver van mijn bed show maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een hele vervelende kwaal is die je niet wil hebben. Gelukkig heb ik goede artsen waardoor het over het algemeen wel goed gaat.
En ik heb de nodige hobby's en het Baardforum wat ook de nodige afleiding geeft.
Groet Texman :)>

Ik had suiker in de urine en ook in het bloed veel te hoog, de diagnose was diabetes type 2, ik ben radicaal gestopt met suikers, gebruik bijna niets meer.
Bij de volgende check bij de huisarts was de urine weer goed en zat er geen suikers meer in. Dus bij diabetes type 2 kun je er zelf veel aan doen en is het omkeerbaar als je bereidt bent om je levensstijl te veranderen, dat betekent voor mij, meer bewegen en minder tot geen geraffineerde suikers, maar ook rietsuikers en zelfs zoete mandarijnen daar moet je niet te veel van innemen. En elke dag groente met veel vitaminen zoals broccoli, spruiten, witlof en sla, Ik voel me goed en binnenkort weer bloed laten controleren kijken wat het opgebracht heeft. Anders moet ik aan de medicijnen en dat wil ik zien te voorkomen.
[DOUBLEPOST=1645648700][/DOUBLEPOST]
Heel mooie baard Texman
[DOUBLEPOST=1645648293][/DOUBLEPOST]

Ik had suiker in de urine en ook in het bloed veel te hoog, de diagnose was diabetes type 2, ik ben radicaal gestopt met suikers, gebruik bijna niets meer.
Bij de volgende check bij de huisarts was de urine weer goed en zat er geen suikers meer in. Dus bij diabetes type 2 kun je er zelf veel aan doen en is het omkeerbaar als je bereidt bent om je levensstijl te veranderen, dat betekent voor mij, meer bewegen en minder tot geen geraffineerde suikers, maar ook rietsuikers en zelfs zoete mandarijnen daar moet je niet te veel van innemen. En elke dag groente met veel vitaminen zoals broccoli, spruiten, witlof en sla, Ik voel me goed en binnenkort weer bloed laten controleren kijken wat het opgebracht heeft. Anders moet ik aan de medicijnen en dat wil ik zien te voorkomen.


Zo, ik heb genoten van het lezen van je topic en ik heb geconstateerd dat je een erg belangrijk persoon bent voor het forum, maar ook een geliefd persoon bij velen
hier op het forum. En ik ben het daar volledig mee eens, zonder Texman zou het niet zo'n levendig forum zijn zoals het nu is. Daarom wens ik je vele jaren van gezondheid en welzijn toe, want dat gunt iedereen die jou kent je toe en we hebben je hier nog vele jaren nodig want er komen weer elke dag nieuwe mensen bij die graag een baard willen laten groeien maar er geen notie van hebben van wat en hoe te doen. Daarom Texman, blijf nog lang actief en leef in gezondheid en heb nog veel plezier met je hobby dat is o.a. het O zo leuke baardforum, zoals jij dat altijd en zo leuk de mensen verwelkomt kunt zeggen, om mensen te adviseren en aan te moedigen. Heel belangrijk voor ons als beginnende baardbroeder. Tot horens later op het forum. Groet Macx
 
Laatst bewerkt:
Beste Baardmannen,

Daar mijn baard al een eeuwigheid mee gaat leek het mij leuk om hier naast een recente foto ook een oude foto van mijn baard te laten zien. Op dit moment laat ik (geïnspireerd door alles wat ik zie op "Baardforum") mijn baard wat langer groeien.
Ben benieuw waar dat op uit komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Deze keer een foto waar ik 28 jaar ben en een foto van een jaar of twee geleden waar ik 64 ben.:)
Zoek de zeven verschillen ;)
Bekijk bijlage 6130

De verloren haren op je hoofd hebben zich gesetteld in je baard die er voller uit lijkt te zien dan destijds in jouw legendarische glorie tijd. Heb je in al die jaren ondertussen al die haren een eigen naam gegeven?
 

Texman

Koning Baard
Heel mooie baard Texman
[DOUBLEPOST=1645648293][/DOUBLEPOST]

Ik had suiker in de urine en ook in het bloed veel te hoog, de diagnose was diabetes type 2, ik ben radicaal gestopt met suikers, gebruik bijna niets meer.
Bij de volgende check bij de huisarts was de urine weer goed en zat er geen suikers meer in. Dus bij diabetes type 2 kun je er zelf veel aan doen en is het omkeerbaar als je bereidt bent om je levensstijl te veranderen, dat betekent voor mij, meer bewegen en minder tot geen geraffineerde suikers, maar ook rietsuikers en zelfs zoete mandarijnen daar moet je niet te veel van innemen. En elke dag groente met veel vitaminen zoals broccoli, spruiten, witlof en sla, Ik voel me goed en binnenkort weer bloed laten controleren kijken wat het opgebracht heeft. Anders moet ik aan de medicijnen en dat wil ik zien te voorkomen.
[DOUBLEPOST=1645648700][/DOUBLEPOST]


Zo, ik heb genoten van het lezen van je topic en ik heb geconstateerd dat je een erg belangrijk persoon bent voor het forum, maar ook een geliefd persoon bij velen
hier op het forum. En ik ben het daar volledig mee eens, zonder Texman zou het niet zo'n levendig forum zijn zoals het nu is. Daarom wens ik je vele jaren van gezondheid en welzijn toe, want dat gunt iedereen die jou kent je toe en we hebben je hier nog vele jaren nodig want er komen weer elke dag nieuwe mensen bij die graag een baard willen laten groeien maar er geen notie van hebben van wat en hoe te doen. Daarom Texman, blijf nog lang actief en leef in gezondheid en heb nog veel plezier met je hobby dat is o.a. het O zo leuke baardforum, zoals jij dat altijd en zo leuk de mensen verwelkomt kunt zeggen, om mensen te adviseren en aan te moedigen. Heel belangrijk voor ons als beginnende baardbroeder. Tot horens later op het forum. Groet Macx
Ha Macx,
Wat jij doet t.a.v van je diabetes doe je heel goed, Ik doe dat precies zoals jij alleen heb ik wel medicijnen nodig.
Prednison is de grote boosdoener. Wat wel goed gaat is als ik minder prednison gebruik mijn suiker waarden ook zakken waardoor de diabetes medicatie ook afgebouwd kunnen worden.
Texman :)>
[DOUBLEPOST=1645705190][/DOUBLEPOST]
De verloren haren op je hoofd hebben zich gesetteld in je baard die er voller uit lijkt te zien dan destijds in jouw legendarische glorie tijd. Heb je in al die jaren ondertussen al die haren een eigen naam gegeven?
Ha,ha,ha nee hoor hooguit baard haar :D:D:D
 
Banner image
Top