De baard van dijkie

dijkie

Zware baard
Ja Roy dat moet tie worden hoor(Y)
[DOUBLEPOST=1514670870][/DOUBLEPOST]Is wel betrouwbaar Theo, ik laat een collega de kam bestellen, die besteld daar nogal eens wat, want ik doe niet internet bankieren.
Is zeker mooi maar ik heb geen ervaring met die webshop, geen idee of het betrouwbaar is.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: RCM

TMG1961

Baardaap
Ik doe wel aan internet bankieren. Maar ik heb geen ervaringen met dat soort sites. Laat ze dan ook links liggen.
 

Alain1970

Stoppelbaard
Nog een kleine tip misschien. Ik gebruik enkel een (houten) kam als mijn baard nog nat (handdoekdroog) is. Daarna gebruik ik enkel nog een borstel
 

dijkie

Zware baard
Zo beste baardbroeders het nieuwe jaar is begonnen.
Ik wil jullie een goed en gezond 2018 wensen.
Dit wordt voor mij het jaar van de baard, het zal niet altijd even makkelijk gaan i.v.m de nodige commentaren maar dat moet ik maar voor lief nemen.
Zelf heb ik het er ook wel eens moeilijk mee zoals de jeuk en schilvers, ook de huid is weleens geïrriteerd ondanks de vele baardolie.
Maar goed we zetten lekker door voorlopig.
 

Hartenheer

Zware baard
Het zal niet bedoeld zijn als commentaar, maar meer opbouwende adviezen,
Heb je wel eens alleen jojoba olie geprobeerd.Geen toevoegingen van geurtjes enz.

Het heeft mij wel goed geholpen.
 

dijkie

Zware baard
Ik heb een flesje jojoba olie staan gebruikte ik weleens toen de baard nog heel kort was.
Maar bedankt voor de tip Willem , ga ik gebruiken!(Y)
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Laat ik maar even de docent uithangen:
@Hartenheer Jojoba-olie aléén is niet voldoende. Meng het met eenzelfde volume Argan-olie en 1/3 volume Castor-olie.
@RCM De blog bevat enige waarheid, maar voor de rest is het zoals iemand in de commentaren vermeldde: Daarom adviseren wij van WC Eend........
@TMG1961 Gewoon naar de tanding van de kam kijken en als deze geen gietnaden heeft lekker gebruiken.
@dijkie Mijnbaard.nl heeft een fantastische kersenhouten kam.
 

dijkie

Zware baard
Die van( mijn baard ):)> kan ik ook doen, kom heel goed uit de bus(Y)
[DOUBLEPOST=1514818868][/DOUBLEPOST]Bedoel je deze @ProfessorMelchior

@dijkie Mijnbaard.nl heeft een fantastische kersenhouten kam.[/QUOTE]
 

Bijlagen

  • kam10.jpg
    kam10.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 18

Texman

Koning Baard
Hahaha wat een vent die Roy ook.
Nou ziet hij weer dat gerard in werkelijkheid een sumuworstelaar is.
Die hebben immers ook altijd een houten pinneke achter.
Of die van het kruidvat komen weet ik niet maar even over de houten of plastic kammen.
Als je zelf en je baard zich er prettig bij voelt,gewoon doen.
Ikzelf heb ook een houten hoor omdat ik dit via dit forum te horen kreeg dat die het beste zijn voor de baard.
Nou ja ik weet het ook niet hoor maar ik hou hem maar want heb geen open haard en tegen de centrale verwarming zal hij geen vlam vatten.
Gisteren wel op aanraden van texman een plastic ronde borstel gekocht,en ja van het kruidvat.
Dus volgens mij valt het allemaal wel mee als ik naar texman zijn baard kijk.
Die gebruikt immers ook plastic en moet je kijken wat een baard hij heeft.
Koop waar je lekker mee werkt zou ik zeggen,als de tanden van de kam maar niet te dicht op elkaar staan in verband met klitten.(Y)
Ha Richard, Hoe bevalt het rol borsteltje heb je het al gebruikt:)
Texman:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Laat ik maar even de docent uithangen:
@Hartenheer Jojoba-olie aléén is niet voldoende. Meng het met eenzelfde volume Argan-olie en 1/3 volume Castor-olie.
@RCM De blog bevat enige waarheid, maar voor de rest is het zoals iemand in de commentaren vermeldde: Daarom adviseren wij van WC Eend........
@TMG1961 Gewoon naar de tanding van de kam kijken en als deze geen gietnaden heeft lekker gebruiken.
@dijkie Mijnbaard.nl heeft een fantastische kersenhouten kam.
Docent :D, wat komt jojoba olie te kort om je huid schilfer vrij te maken.?
{De zelfde vraag anders gesteld :cool:} Wat geven de andere oliën meerwaarde dan jojoba olie alleen?
 

Texman

Koning Baard
Beste mannen,
Met betrekking tot de baardkammen wil ik graag nog vermelden dat vooral de afwerking belangrijk is.
Als de tanden van de kam slecht zijn afgewerkt dan kan je daar behoorlijk je baardhaar mee beschadigen.
Dus als je een kam gaat kopen kijk dan of de tanden van de kam mooi glad gepolijst zijn.
Ik zou daar het eerst op letten. Materiaal en vorm kunnen ook belangrijk zijn maar zijn meer afhankelijk van wat je mooi vind of prettig vind om mee te werken.
Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ha Richard, Hoe bevalt het rol borsteltje heb je het al gebruikt:)
Texman:)>
Ja bevalt goed maar moet alleen de föhn nog even ophalen.
Maar na het kammen doe ik de borstel gebruiken en krijg dan wel de haren beter in model omdat ik ze naar binnen krul.
Met de kam ging het wel maar dan bleef het meer springerig en nu blijft het beter op zijn plaats.
En ik had eerst verwacht dat het zou gaan klitten,maar integendeel,het gaat heel soepel dus ben er erg blij mee.
Nee,totaal geen spijt van en is fijn ding.
Zeker als de baard langer wordt.(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ja bevalt goed maar moet alleen de föhn nog even ophalen.
Maar na het kammen doe ik de borstel gebruiken en krijg dan wel de haren beter in model omdat ik ze naar binnen krul.
Met de kam ging het wel maar dan bleef het meer springerig en nu blijft het beter op zijn plaats.
En ik had eerst verwacht dat het zou gaan klitten,maar integendeel,het gaat heel soepel dus ben er erg blij mee.
Nee,totaal geen spijt van en is fijn ding.
Zeker als de baard langer wordt.(Y)
He Richard, Leuk dat het borsteltje goed bevalt. Je zal zien dat het met de föhn nog beter gaat. Door de warmte fixeer je als het waren de vorm in de haren en blijven ze ook beter zitten. Je zal zien dat je er steeds handiger in word.
Succes Texman:)>
 

RCM

Baardaap
Zo beste baardbroeders het nieuwe jaar is begonnen.
Ik wil jullie een goed en gezond 2018 wensen.
Dit wordt voor mij het jaar van de baard, het zal niet altijd even makkelijk gaan i.v.m de nodige commentaren maar dat moet ik maar voor lief nemen.
Zelf heb ik het er ook wel eens moeilijk mee zoals de jeuk en schilvers, ook de huid is weleens geïrriteerd ondanks de vele baardolie.
Maar goed we zetten lekker door voorlopig.
Voor jou ook al het beste gewenst Gerard! En zeker gaat dit het jaar van de baard worden. Het ongevraagd commentaar geven op jouw nieuwe uiterlijk is een constatering en geen waardeoordeel,. De bedoelingen daarmee zijn eigenlijk meestal 'positief' bedoeld... :), ondanks dat mensen het vaak anders uitdrukken!! Misschien is het een idee om je huid eens 's nachts met 'rust' te laten, dus ook geen baardolie te gebruiken. Gewoonweg je baard eens wassen met alléén lauw water er daarna niets meer insmeren. Bij mij werkt dat perfect als ik eens last heb van een geïrriteerde huid. Voor de rest vooral door blijven gaan want die baard staat je fantastisch!! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha Gerard,
Ook van mij een een goed en gezond 2018.:)
Het advies van Roy is goed (gewoonweg je baard eens wassen met alléén lauw water er daarna niets meer insmeren).
Ik doe dat iedere morgen. Niet iedere dag gebruik ik baardolie en/of baardbalsem. Baardolie gebruik ik incidenteel b.v. als we uitgaan en om de dag een beetje baardbalsem
Als je gauw last hebt van een geïrriteerde huid zou ik terughoudend zijn met verzorgingsproducten. Pas ook op dat niet te hard borstelt want dan kan je je huid beschadigen waardoor irritatie ontstaat. Door Roy z'n advies te volgen blijft ook het laagje huidvet op de huid onder je baard intact. Dit is heel belangrijk omdat huidvet de huid beschermt tegen allerlei kwalijke invloeden van buitenaf.
Ik zou zeggen ga dit jaar gewoon lekker door met je baardreis en doe vooral die dingen met je baard waardoor jij je goed voelt.:D
Succes Texman:)>
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Ik spoel mijn baard 's ochtends en 's avonds uit met lauw/warm water. 's ochtends doe ik er dan de superfurry sterling 925 in en 's avonds na spoelen de superfurry rescue+
Ik spoel 's avonds de baard vlak voor ik na bed ga. De rescue+ is goed voor droge schilverige huid.
2-3 maal per week wordt baard gewassen, 1 keer per week conditioner en 1 keer per week scrubsessie.

Van de website:
Rescue Beard Polisher for the stressed beard and skin ! Having irritated skin or very dry flaky skin underneath your beard ?
Is your beard thirsty and dry and dull ... almost dead ? Superfurry RESCUE POLISHER can help you to restore your normal skin balance,
boost your beard natural healthy look.
 

dijkie

Zware baard
Kijk daar wordt ik weer blij van ,van jullie positieve berichtjes (Y) daar kan ik wat mee,en ga het ook uitproberen.
Wat een fijn en leerzaam forum is dit toch :)

Voor jou ook al het beste gewenst Gerard! En zeker gaat dit het jaar van de baard worden. Het ongevraagd commentaar geven op jouw nieuwe uiterlijk is een constatering en geen waardeoordeel,. De bedoelingen daarmee zijn eigenlijk meestal 'positief' bedoeld... :), ondanks dat mensen het vaak anders uitdrukken!! Misschien is het een idee om je huid eens 's nachts met 'rust' te laten, dus ook geen baardolie te gebruiken. Gewoonweg je baard eens wassen met alléén lauw water er daarna niets meer insmeren. Bij mij werkt dat perfect als ik eens last heb van een geïrriteerde huid. Voor de rest vooral door blijven gaan want die baard staat je fantastisch!! :)>(Y)

Ha Gerard,
Ook van mij een een goed en gezond 2018.:)
Het advies van Roy is goed (gewoonweg je baard eens wassen met alléén lauw water er daarna niets meer insmeren).
Ik doe dat iedere morgen. Niet iedere dag gebruik ik baardolie en/of baardbalsem. Baardolie gebruik ik incidenteel b.v. als we uitgaan en om de dag een beetje baardbalsem
Als je gauw last hebt van een geïrriteerde huid zou ik terughoudend zijn met verzorgingsproducten. Pas ook op dat niet te hard borstelt want dan kan je je huid beschadigen waardoor irritatie ontstaat. Door Roy z'n advies te volgen blijft ook het laagje huidvet op de huid onder je baard intact. Dit is heel belangrijk omdat huidvet de huid beschermt tegen allerlei kwalijke invloeden van buitenaf.
Ik zou zeggen ga dit jaar gewoon lekker door met je baardreis en doe vooral die dingen met je baard waardoor jij je goed voelt.:D
Succes Texman:)>

Ik spoel mijn baard 's ochtends en 's avonds uit met lauw/warm water. 's ochtends doe ik er dan de superfurry sterling 925 in en 's avonds na spoelen de superfurry rescue+
Ik spoel 's avonds de baard vlak voor ik na bed ga. De rescue+ is goed voor droge schilverige huid.
2-3 maal per week wordt baard gewassen, 1 keer per week conditioner en 1 keer per week scrubsessie.

Van de website:
Rescue Beard Polisher for the stressed beard and skin ! Having irritated skin or very dry flaky skin underneath your beard ?
Is your beard thirsty and dry and dull ... almost dead ? Superfurry RESCUE POLISHER can help you to restore your normal skin balance,
boost your beard natural healthy look.

Dank jullie wel :)>
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top