De baard van dijkie

RCM

Baardaap
Hey Gerard, dat ziet er toch prima uit. Lekker kort houden. Ik scheer net juist een klein stukje onder mijn neus, om zoals Willem al schrijft, te voorkomen dat mijn snorharen tegen mijn neus gaan prikken, en houd het verder kort bij mijn bovenlip. Mijn snorhoeken laat ik wel maximaal meegroeien. :)>(Y)
 

dijkie

Zware baard
Helaas heb ik wederom de baard er af moeten halen, en das goed balen mannen.
Ik kreeg weer enorme huid irritatie schilfers en jeuk , en het ging net zo goed de laatste tijd.
Toen ik met de tondeuse de baard eraf had schrok ik van de aanblik het zag er niet uit.
Nu een week of 2 later is de huid geheel hersteld , en ziet er weer gewoon uit.
Dus ik weet het even niet meer.

Mijn bedoeling is dat ik een maand of 4 de baard eraf hou, en dan met het nieuwe jaar weer een poging waag.
Nummertje 3 zal dat worden.

Ik heb het plan om eens uit te zoeken wat hier nu aan te doen is ,desnoods een bezoek aan de huisarts.
Want die baard moet en zal terug komen.

Groetjes Gerard, die gewoon op dit fijne forum blijft.
 

RCM

Baardaap
Jeetje Gerard, dat is enorm balen zeg. Ik denk zeker dat het een goed idee om is dit met je huisarts te bespreken, in de hoop dat er iets tegen te doen is. Laat je huid nu maar eens eerst voor een tijd herstellen en tot rust komen. Dat je een prachtige baard kan laten groeien, dat is 1 ding dat zeker is. Gelukkig blijf je toch hier aanwezig, want je bent een uitstekende aanvulling voor dit leuke forum. Ik wens je een goed herstel en we spreken ons hier weer. Groet Roy (Y)
 

dijkie

Zware baard
Dankje Roy voor je sympathieke en begripvolle reactie (Y)
we gaan er mee aan de slag en dan zal het ter zijne tijd wel goed komen :)

ik had nog gereageerd op je prachtige baard , hij is super Roy succes hoor en ik blijf je volgen.
 

Olav1975

Volle Baard
Dat is balen. Ik kan me geen jeuk herinneren toen ik begon. In 2011 nog een keer alles eraf gehaald, maar toen ook geen jeuk gehad zelf. Gelukkig. Sterkte!
 

Ardjan

Baardaap
Knap balen Gerard dat je hiervoor de baard moest afdoen. Wat een tegenvaller!
Sterkte makker, en de moed niet opgeven! Gewoon later nog eens proberen!
 

Renem

Volle Baard
Potverdorie, dat is inderdaad flink balen Gerard.

Omdat dit zo'n hardnekkig probleem lijkt te zijn zou ik het idd verder laten onderzoeken. Een dermatoloog consulteren lijkt dan een logische stap.

Veel succes! Vriendelijke groet, René
 

Texman

Koning Baard
Ha Gerard,
Wat is dat nou ontzettend jammer dat je je baard weer heb moeten afscheren.:(
Ik denk dat je ergens allergische op reageert. Het is wellicht een goed idee om bij de huisarts langs te gaan.
Deze kan je ook doorsturen naar een dermatoloog. Het zou zo jammer zijn als je dit steeds terug krijgt. Want dat betekend dan dat je waarschijnlijk af zult moeten zien van het laten staan van je baard.:eek:
Ik heb een tijdje geleden ook een probleem gehad dat zich vooral op mijn armen en buik voordeed.
Ik zat ineens onder de kleine donker rode vlekjes. Het bleek een reactie te zijn op de hoge dosis prednison die ik toen gebruikte.
Het waren allemaal onderhuidse bloedingen en er was niets aan te doen. Het is gelukkig ook weer overgegaan toen ik minder prednison gebruikte.
Maar het was wel schrikken omdat ik er niet uitzag.
Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor jouw huidprobleem. Je eigen aanpak lijkt mij al heel verstandig.
Ben ook blij dat je niet afhaakt bij het baardforum want zou ik wel erg jammer vinden.
Laten we ervan uitgaan dat je ons in het nieuwe jaar verrast met een prachtige vernieuwde baard.:)
Heel veel sterkte,
Willem (Texman):)>
 

Carlstein11

Volle Baard
Hoi Gerard
Wat is dat balen zeg met nu het weer zo goed ging.Hopelijk kan je met de hulp van de huisarts en dermatoloog snel een oplossing vinden.
En ik hoop je naar je rust periode weer snel terug zien.:)
 
Erg vervelend hoor. Ik ben heel benieuwd wat evt. een huisarts of dermatoloog ervan vind. Als ik met boerenverstand een gok doe zou ik net als texman denken aan een allergische reactie (voor een baardproduct). Sterkte in elk geval.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

DNA76

Baard
Jammer Gerard, de tweede poging was net weer goed op weg!!! Ik ben benieuwd of de huisarts hier iets mee aan kan. Op naar het nieuwe jaar en een nieuwe poging. Tot dan alvast (Y)
 

dijkie

Zware baard
Hallo beste baardbroeders , ik ben 4 weken geleden toch weer begonnen met een nieuwe baard reis, dat wordt de derde dan.
Ik zou eigenlijk met het nieuwe jaar pas beginnen maar tot zo lang kan ik niet wachten vind het helemaal niks zonder baard.
Ook heb ik wat nieuwe producten aangeschaft om de huidiritatie waar ik zo'n last van had tegen te gaan, en hopelijk gaat dat helpen.

Hierbij wat foto's van 4 weekjes groei.
 

Bijlagen

  • 20181007_153637.jpg
    20181007_153637.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 80
  • 20181007_153440.jpg
    20181007_153440.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 80
  • 20181007_153339.jpg
    20181007_153339.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha Gerard,
Ik kan me wel voorstellen dat je niet langer wil wachten, als je eenmaal een baard hebt gehad dan wil je die niet gauw meer kwijt.
Je bent weer goed van start gegaan want met deze baard kan je al aardig voor de dag komen.(Y)(Y)(Y)
Ik heb er alle vertrouwen in dat het weer een mooi volle baard wordt. En nu maar hopen dat de jeuk niet meer terug komt.
Heel veel succes met je nieuwe reis.
Texman :)>
 
Banner image
Top