De Baard van Bolt

Laurent1965

Zware baard
Ziet er alweer heeeel goed uit! :)>(Y)
Inderdaad, zelf doen zou ik niet durven, af en toe wat haartjes oké, zit veel te snel scheef te knippen.....:eek::eek:
Maar ik moet zeggen dat ik nu ook alweer twee keer van de barbier ben thuisgekomen met een gevoel van.., net niet....
Ik wou dus ook dat ik het zelf kon, CHAPEAU !
 

Texman

Koning Baard
Ik doe mijn baard al een eeuwigheid zelf maar dat wil niet zeggen dat het altijd goed gaat. Het is nu eenmaal een precies klusje.
Goed gereedschap is daarbij onmisbaar dus daarover moet je kunnen beschikken.
Ook onmisbaar is de spiegel waarmee je de baard zowel van je voorkant als van de zijkant kan zien. Ik gebruik hiervoor een driedeurs spiegelkastje.
Je ziet de zijkant van je baard in spiegelbeeld en dat is in het begin verwarrend en wennen.
Je hebt beslist goed licht nodig en je moet niet gestoord kunnen worden (telefoon uit).
Zorg er voor dat je baard schoon is en op zich goed in model zit want dan kan je het beste zien waar er iets moet worden bijgewerkt.
Knip of trim nooit in een keer een groot stuk van je baard af want dat gaat altijd fout maar werk in kleine laagjes dan kan je zien wat het effect is en nog bijsturen.
Heeft je baard eenmaal de door jou gewenste lengte en model dat is het niet meer zo moeilijk. Maak er een gewoonte van om 1 maal per week je baard bij te werken waarbij je alleen de uitgroei weghaalt. Op deze manier hou je de lengte en het model van je baard intact en ziet hij er altijd goed uit.
 
Banner image
Top