Dave's baard

koshi1975

Stoppelbaard
Zoals de meesten onder ons ben ik baardloos geboren . Op mijn 30ste heb ik een 2-tal jaar een plukje haar gehad tussen lip en kin wat moest kijken op een sik, omdat dit toen trendy was. Als ik die foto's nu bekijk denk ik heb ik er echt zo bij gelopen?
Nadien heb ik altijd een stoppel gehad, tot ik vorig jaar beslist had om het te laten groeien. Na enkele weken heb ik een Turkse kapper/barbier opgezocht maar die heeft mijn baard zo naar de knoppen geholpen dat wanneer ik thuis kwam alles heb afgeschoren.
Dit jaar 2de poging, ik heb mij niet meer geschoren sinds eind juni en ondanks ik de 24uren regel heb gelezen ben ik vorige week toch naar een barbier om het e.e.a. te laten bijwerken. Ik heb hem duidelijk gezegd wat ik wilde en ik moet zeggen dat hij dat zeer goed gedaan heeft.
 

Bijlagen

  • 20190819_134534-COLLAGE.jpg
    20190819_134534-COLLAGE.jpg
    198,9 KB · Weergaven: 78
  • 20190819_134600-COLLAGE.jpg
    20190819_134600-COLLAGE.jpg
    186,8 KB · Weergaven: 77

Texman

Koning Baard
Ha @koshi1975 ,
Je bent nu zo ongeveer 1,5 maand bezig met de groei van je baard en het ziet het al heel goed uit.(Y)(Y)(Y)
Probeer de voorkant van de baard wat langer te laten worden dan de zijkanten dan gaat hij er nog beter uitzien.;)
Hou ons maar op de hoogte want dat vinden we leuk.
Veel plezier hier,
Texman :)>
 

koshi1975

Stoppelbaard
Een maand later ...
 

Bijlagen

  • IMG_20190919_193819.jpg
    IMG_20190919_193819.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 42
  • IMG_20190919_193632.jpg
    IMG_20190919_193632.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 39
  • IMG_20190919_193609.jpg
    IMG_20190919_193609.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 41
  • IMG_20190919_193557.jpg
    IMG_20190919_193557.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 39

koshi1975

Stoppelbaard
Ondertussen zijn we bijna 7mnd en is dit het resultaat. Om de 1,5 à 2 mnd laat ik hem bijwerken en ik geeft toe dat ik steeds tevreden met het resultaat.

De volgende keer zou ook ik wel iets met de snor willen laten doen waardoor die nog iets meer naar voor komt.

Het stijlen is mij nog niet gelukt, na een half uur heb ik het opgegeven. Tips zijn welkom natuurlijk



Mijn vrouw maakte vorig weekend de opmerking dat mijn barbier zelf geen baard had.

Wat denken de meer ervaren baardmannen, moet een barbier ook een baard hebben of niet?

726d5b4a13329a09153fa056295cc458.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tsja, moet een barbier een baard hebben? o_O

Moet een prostituee een echtgenoot hebben? Moet een machinist zijn eigen trein hebben? Moet een begravenisondernemer zijn eigen graf delven? ;)

Het gaat erom, dat iemand zijn vak verstaat en niet hoe hij/zij er uitziet. Misschien heeft jouw barbier helemaal geen baardgroei of een gebrekkige, maar dat wil niet zeggen, dat hij niet met een schaar overweg zou kunnen.

De kleur van je baard is prachtig en nu het geheel langer wordt staat het je steeds beter! :)>(Y)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha Dave,

Dat ziet er goed uit! Stoere baard in een mooie kleurencombinatie. Met het stylen van de snor heb ik niet zoveel ervaring, die van mij is nogal gewillig. Maar ik weet wel dat het erg belangrijk is om, als je je snor langer wil laten groeien, je al snel moet beginnen met het trainen van de haren (d.w.z. opzij kammen). En een goede wax is natuurlijk ook erg belangrijk.

Over de barbier: een barbier hoeft natuurlijk zelf geen baard te hebben. Hij moet wel kennis van zaken hebben en vooral heel goed kunnen luisteren naar wat de klant wil. Jij moet je wensen goed kenbaar maken en steeds in de gaten houden of het wordt zoals jij wil. Groet van andere Dave. :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ondertussen zijn we bijna 7mnd en is dit het resultaat. Om de 1,5 à 2 mnd laat ik hem bijwerken en ik geeft toe dat ik steeds tevreden met het resultaat.

De volgende keer zou ook ik wel iets met de snor willen laten doen waardoor die nog iets meer naar voor komt.

Het stijlen is mij nog niet gelukt, na een half uur heb ik het opgegeven. Tips zijn welkom natuurlijk



Mijn vrouw maakte vorig weekend de opmerking dat mijn barbier zelf geen baard had.

Wat denken de meer ervaren baardmannen, moet een barbier ook een baard hebben of niet?

726d5b4a13329a09153fa056295cc458.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Als een barbier een baard heeft is dat natuurlijk leuk maar geen garantie dat hij zijn vak verstaat.
Het is zeker geen vereiste maar hij moet wel in staat zijn om de wensen van de klant te vertalen naar een zo mooi mogelijk resultaat.
Goed advies over verzorging en eerlijkheid over de mogelijkheid om je doel te bereiken zijn minstens zo belangrijk.
Je baard ziet er in ieder geval goed uit, dus deze barbier heeft het mooi gedaan (Y)(Y)(Y).
Je schrijft dat het stijlen nog niet is gelukt. Kan je wat meer vertellen over wat je niet lukt of wat je wil bereiken.
We kunnen je wellicht dan beter adviseren.
Texman :)>
 
Banner image
Top